- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
AĞIR MI HAFİF Mİ?
Etkinlik Türü: Matematik (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/3103ea107257dcfd355ce24e256c65b7.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Ağırlıklarına göre sıralar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer.
(Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
(Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konur.
Çocuklardan bu nesneleri, üfleyerek hareket ettirmeleri istenir. Hangi nesnelerin daha kolay ya da daha zor hareket ettiği, hangi nesnelerin ise hareket etmediği konuşulur. Nedenleri ile ilgili sohbet edilir.
Sınıftaki herhangi bir ağır nesne kaldırılmaya çalışılır. Kaldırmakta neden zorlanıldığı sorulur.
Bir otomobili ya da bir evi kaldırıp kaldıramayacakları hakkında konuşulur.
Başka hangi nesnelerin ağır olabileceği tartışılır.
Çocuklar sınıftaki iki nesneyi ellerine alırlar. Elleriyle tartar ve hangisinin ağır olduğunu söylerler.
Ağır olan nesne bir kenara konulur. Şimdi bu nesneden daha ağırını bulalım denir.
Çocukların getirdikleri nesne ile kenara konulan ağır nesne elle tartılarak karşılaştırılır. Daha ağır olup, olmadığına bakılır. Şimdi daha da ağırını bulalım. denir. Çocuklar buldukları nesneleri ağırlıklarına göre sıraya koyar.
Materyaller:
Çeşitli ağırlıkta nesneler
Sözcükler ve Kavramlar:
Ağır- hafif
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Sınıftaki nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçtük?
Hafif nesneleri üfleyerek hareket ettirebilmek hoşunuza gitti mi?
Hangi nesneler çok hafifti?
Hangi nesneler çok ağırdı?
Daha önce kaldırmakta zorlandığın şeyler nelerdi?
Ya da çocuklardan yerde/masada oluşturulan bir alana öğretmenin göstereceği bir nesneden daha ağır/hafif olanları koymaları istenebilir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların çok ağır nesneleri kaldırıp taşımamasına dikkat edilmelidir.
AİLE KATILIMI
Ailelere benzer etkinliği evdeki eşyalarla da yapmaları önerilebilir.
Evden birbirine göre bir ağır bir de hafif olan nesneleri çocukları ile göndermeleri istenebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Bu etkinlik aynı büyüklükte farklı ağırlıkta hazırlanmış olan materyallerle de yapılabilir.
Sınıfa terazi getirilerek farklı materyallerin ağırlıkları karşılaştırılabilir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konulurken, nesne adları önce öğretmen tarafından, daha sonra çocuklarla birlikte söylenir.
Etkinlik Türü: Matematik (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/3103ea107257dcfd355ce24e256c65b7.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Ağırlıklarına göre sıralar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer.
(Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
(Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konur.
Çocuklardan bu nesneleri, üfleyerek hareket ettirmeleri istenir. Hangi nesnelerin daha kolay ya da daha zor hareket ettiği, hangi nesnelerin ise hareket etmediği konuşulur. Nedenleri ile ilgili sohbet edilir.
Sınıftaki herhangi bir ağır nesne kaldırılmaya çalışılır. Kaldırmakta neden zorlanıldığı sorulur.
Bir otomobili ya da bir evi kaldırıp kaldıramayacakları hakkında konuşulur.
Başka hangi nesnelerin ağır olabileceği tartışılır.
Çocuklar sınıftaki iki nesneyi ellerine alırlar. Elleriyle tartar ve hangisinin ağır olduğunu söylerler.
Ağır olan nesne bir kenara konulur. Şimdi bu nesneden daha ağırını bulalım denir.
Çocukların getirdikleri nesne ile kenara konulan ağır nesne elle tartılarak karşılaştırılır. Daha ağır olup, olmadığına bakılır. Şimdi daha da ağırını bulalım. denir. Çocuklar buldukları nesneleri ağırlıklarına göre sıraya koyar.
Materyaller:
Çeşitli ağırlıkta nesneler
Sözcükler ve Kavramlar:
Ağır- hafif
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Sınıftaki nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçtük?
Hafif nesneleri üfleyerek hareket ettirebilmek hoşunuza gitti mi?
Hangi nesneler çok hafifti?
Hangi nesneler çok ağırdı?
Daha önce kaldırmakta zorlandığın şeyler nelerdi?
Ya da çocuklardan yerde/masada oluşturulan bir alana öğretmenin göstereceği bir nesneden daha ağır/hafif olanları koymaları istenebilir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların çok ağır nesneleri kaldırıp taşımamasına dikkat edilmelidir.
AİLE KATILIMI
Ailelere benzer etkinliği evdeki eşyalarla da yapmaları önerilebilir.
Evden birbirine göre bir ağır bir de hafif olan nesneleri çocukları ile göndermeleri istenebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Bu etkinlik aynı büyüklükte farklı ağırlıkta hazırlanmış olan materyallerle de yapılabilir.
Sınıfa terazi getirilerek farklı materyallerin ağırlıkları karşılaştırılabilir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konulurken, nesne adları önce öğretmen tarafından, daha sonra çocuklarla birlikte söylenir.