- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 994
- Beğeniler
- 3
Bireyi tanımak amacıyla,görüşme tekniğini kullanmasını bilen,zamanı,yeri belli olan
bir plan dahilinde düzenlenen etkileşim sürecidir.Görüşme tekniği ile birey(çocuk) ve çevresi
hakkında ayrıntılı bilgi elde edebilir.
Erken çocukluk eğitiminde görüşmeler veliyle yapılır.
Görüşmelerde konuşmada farklı olarak:
Tekniği bilen bir kişi tarafından yapılması,( Okullarda
öğretmenler,uzmanlar,psikolojik danışmanlar vs.)
Belli bir amaca yönelik olması,
Planlama ve düzenleme yapılması
Belli bir zaman, yer ve sınırlılıkta yapılması,
Yorumlanması gereklidir.
Görüşmede bazı olumsuz yönlerde vardır. Bunlar:
Görüşme tekniği fazla araç gerektirmemesine rağmen. Bireysel olduğundan
ekonomik değildir. Her çocuk için ayrı zaman ve emek gerektirir.
Subjektifdir. Görüşülen kişinin verdiği bilgilerin doğru olduğu kabul
edilir.Görüşme görülen kişinin verdiği bilgi ile sınırlıdır.
Sonuçlar yanlış yorumlanabilir.
Görüşmede uygun yer ve zamanı belirlemek taraflar açısından oldukça zordur.
Bireysel görüşmede, görüşme için başvuran kişinin ilgi ve ihtiyacına hizmet
etmeyi ilke edinilmelidir.
Görüşmenin faydalı olabilmesi için uygulayıcının dikkat etmesi gereken bazı noktalar
şöyle sıralanabilir.
Hazırlık aşamasında ( Görüşme Öncesi ) ;
Görüşmenin amacı tespit edilmeli.
Birey (çocuk) ve problemleri hakkında bilgi toplamalı
Neler sorulacağı tespit edilmeli.
Uygun görüşme yeri hazırlanarak görüşülen kişinin kendini huzurlu hissetmesi
sağlanmalı.
Görüşme zamanı başkalarına duyurmada ve karşılıklı olarak tespit edilmelidir.
Görüşme sırasında:
Karşılama ve selamlaşmadan sonra hal hatır sorulmalı.
Görüşmeciye rahat, güvenilir, güler yüzlü, samimi davranılmalıdır.
Tekniği uygulayan kişi dikkatli, uyanık ve iyi bir dinleyici olmalı yeri
geldiğinde sorular sormalı, görülen kişinin konuşmasını sabırla beklemelidir.
Uygulayıcı, mümkün olduğunca az konuşmalı, ders verir veya tenkit edici
konuşmamalı, ses tonunu iyi ayarlamalı, açık,sade ve anlaşılır bir dil
kullanmalıdır.
Önceden tespit edilen soruları en uygun anda sorulmalı, görüşülen kişinin
yardıma ihtiyacı varsa, cesaret verilmelidir.
Görüşülen kişinin söyledikleri doğru kabul edilip, konuşmak istemediği şeyleri
açıklaması konusunda baskı yapılmamalıdır.
Yapılan görüşmeden sağlanan fayda açıklanarak, memnuniyet hissi
uyandırılmalıdır.
Görüşülen kişi mutlaka uğurlanmalıdır.
Görüşme sonrasında:
Etik kurallara uyulmalı, konuşulanlar sır olarak kalmalı ilgili olmayan kişilerle
paylaşılmamalıdır.
Konuşanlar objektif olarak yazılmalıdır.
Tutulan kayıtlara göre yorum yapılarak, öneriler belirtilmelidir.
Görüşme kaydedilmelidir.
ALINTI
bir plan dahilinde düzenlenen etkileşim sürecidir.Görüşme tekniği ile birey(çocuk) ve çevresi
hakkında ayrıntılı bilgi elde edebilir.
Erken çocukluk eğitiminde görüşmeler veliyle yapılır.
Görüşmelerde konuşmada farklı olarak:
Tekniği bilen bir kişi tarafından yapılması,( Okullarda
öğretmenler,uzmanlar,psikolojik danışmanlar vs.)
Belli bir amaca yönelik olması,
Planlama ve düzenleme yapılması
Belli bir zaman, yer ve sınırlılıkta yapılması,
Yorumlanması gereklidir.
Görüşmede bazı olumsuz yönlerde vardır. Bunlar:
Görüşme tekniği fazla araç gerektirmemesine rağmen. Bireysel olduğundan
ekonomik değildir. Her çocuk için ayrı zaman ve emek gerektirir.
Subjektifdir. Görüşülen kişinin verdiği bilgilerin doğru olduğu kabul
edilir.Görüşme görülen kişinin verdiği bilgi ile sınırlıdır.
Sonuçlar yanlış yorumlanabilir.
Görüşmede uygun yer ve zamanı belirlemek taraflar açısından oldukça zordur.
Bireysel görüşmede, görüşme için başvuran kişinin ilgi ve ihtiyacına hizmet
etmeyi ilke edinilmelidir.
Görüşmenin faydalı olabilmesi için uygulayıcının dikkat etmesi gereken bazı noktalar
şöyle sıralanabilir.
Hazırlık aşamasında ( Görüşme Öncesi ) ;
Görüşmenin amacı tespit edilmeli.
Birey (çocuk) ve problemleri hakkında bilgi toplamalı
Neler sorulacağı tespit edilmeli.
Uygun görüşme yeri hazırlanarak görüşülen kişinin kendini huzurlu hissetmesi
sağlanmalı.
Görüşme zamanı başkalarına duyurmada ve karşılıklı olarak tespit edilmelidir.
Görüşme sırasında:
Karşılama ve selamlaşmadan sonra hal hatır sorulmalı.
Görüşmeciye rahat, güvenilir, güler yüzlü, samimi davranılmalıdır.
Tekniği uygulayan kişi dikkatli, uyanık ve iyi bir dinleyici olmalı yeri
geldiğinde sorular sormalı, görülen kişinin konuşmasını sabırla beklemelidir.
Uygulayıcı, mümkün olduğunca az konuşmalı, ders verir veya tenkit edici
konuşmamalı, ses tonunu iyi ayarlamalı, açık,sade ve anlaşılır bir dil
kullanmalıdır.
Önceden tespit edilen soruları en uygun anda sorulmalı, görüşülen kişinin
yardıma ihtiyacı varsa, cesaret verilmelidir.
Görüşülen kişinin söyledikleri doğru kabul edilip, konuşmak istemediği şeyleri
açıklaması konusunda baskı yapılmamalıdır.
Yapılan görüşmeden sağlanan fayda açıklanarak, memnuniyet hissi
uyandırılmalıdır.
Görüşülen kişi mutlaka uğurlanmalıdır.
Görüşme sonrasında:
Etik kurallara uyulmalı, konuşulanlar sır olarak kalmalı ilgili olmayan kişilerle
paylaşılmamalıdır.
Konuşanlar objektif olarak yazılmalıdır.
Tutulan kayıtlara göre yorum yapılarak, öneriler belirtilmelidir.
Görüşme kaydedilmelidir.
ALINTI