- Katılım
- 9 Kas 2011
- Mesajlar
- 258
- Beğeniler
- 3
Hazırlayan öğretmenimize çok teşekkür ederiz.
DEĞERLER EĞİTİMİ SINIF İÇİ ETKİNLİK PLANI
NİSAN AYI
İŞLENEN DEĞER: ÖZGÜVEN
ETKİNLİK 1: 02.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ OYUNU
Öğretmen çocukları 2şer eşleştirir. Çiftlerden biri rehber olur, diğerinin gözleri bağlanır. Rehberlerden diğer üyeyi sesli talimatlar vererek masaların yerlerini değiştirerek yeniden düzenlenen sınıfta dolaştırmalarını istenir. (rehber diğer üyenin koluna girerek de bu işlemi gerçekleştirebilir.) Gruplardaki rolleri değiştirdikten sonra süreci tekrar edin.
Oyun bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular sorularak çocukların güven kavramını daha somut bir şekilde anlamaları sağlanır.
Birinin sorumluluğunu almak sizde nasıl bir duygu yarattı?
Biri tarafından rehberlik edilmek sizde nasıl bir duygu yarattı?
Rehberinize duyduğunuz güven, yürüyüşün başından sonuna kadar aynımıydı?
ETKİNLİK 2: 09.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 25 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Türkçe Dil Etkinliği
Öğretmen hiç yorum yapmadan, Başarmak adlı hikâyeyi okur.
BAŞARMAK
Bir zamanlar hayvanlar âleminin sevimli yaratıklarından kurbağalar, kendi aralarında bir yarışma düzenlemişler. Hedefin yüksek bir tepeye çıkmak olduğu bu yarışmaya kalabalık bir kurbağa sürüsü de seyirci olarak katılmışlar. Seyircilerden hiçbir kurbağa, yarışçıların bu yüksek tepeye çıkabilmesine ihtimal vermediği gibi Zavallı arkadaşlarımız, asla başaramayacaksınız, vazgeçin bu sevdadan!diye tezahüratta bulunuyorlarmış. Seyircilerin bu bağrışları sonucu azmini yitiren yarışmacılar, teker teker yarışmayı bırakmışlar. Sadece bir kurbağa, ümitleri tükenen diğer arkadaşlarına inat, büyük bir gayret ve çaba sonucu tepeye çıkmayı başarmış.
Hayret içinde kalan diğer arkadaşları bu mücadeleyi nasıl kazandığını merak etmişler. Kazanan kurbağanın yanına yaklaşarak, Bunu nasıl başardın, bu başarının sırrı nedir?diye sormuşlar. Ne yazık ki cevap alamamışlar.
Çünkü yarışmayı kazanan kurbağa sağırmış.
Hikaye sonunda öğretmen;
o Seyirci kurbağalar niçin yarışmacı kurbağalara Zavallı arkadaşlarımız, asla başaramayacaksınız, vazgeçin bu sevdadan!diye tezahüratta bulunuyorlarmış?
o Diğer kurbağalar yarışmayı neden bırakmışlar?
o Seyircilerin tezahüratları yarışmacıları nasıl etkilemiştir?
o Yarışmayı kazanan kurbağanın sağır olması yarışmayı kazanmasında hangi yönden etkili olmuştur?
Sizler de kendinize güvenle ilgili buna benzer bir olay yaşadınız mı?
Gibi sorular sorarak çocukların fikirlerini alır.
ETKİNLİK 3: 16.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
Öğretmen öğrencilerin kalemlerinin özelliklerini iyice inceledikten sonra onları masaya koyduğu sepete atmalarını ister. Kalemleri karıştırır. Öğrencilerden teker teker masaya gelerek kalemleri bulmalarını ister. Ve aşağıdaki soruları sınıfa sorarak cevaplamalarını ister.
Kimler zorluk çekmeden kalemini bulabildi?
Hangi özelliklerine bakarak kalemlerinizi ayırabildiniz?
Farzedin ki sepete kalemler yerine insanları koyduk. İnsanların ya da kalemlerin bu farklılıkları onları diğerlerinden daha iyi ya da kötü yapar mı?
Herkes ya da her şey birbirinin aynı olsaydı ne tür problemlerle karşılaşırdık?
Sizi diğer insanlardan ayıran farklılıklarınız nelerdir?
Siz bu farklılıklarınızın olmasından memnun musunuz?
Son olarak öğretmen herkesin farklı özellikleri olabileceğini ama her insanın değerli olduğunu ve insanların diğer insanlara ve kendilerine değer vermeleri gerektiğini söyleyerek etkinliği sonlandırır.
ETKİNLİK 4: 23.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
KENDİ REKLÂMIM OYUNU
Her çocuk sırayla ayağa kalkar ve kendi reklamını yapar. Bunlar çok basit özelliklerini söylemek ya da yapabildikleri şeyleri söylemek olabilir. Bu özelliklerden söz ederken kendilerini piyasada satılan bir ürünmüş gibi düşünüp, televizyondaki reklamlardaki gibi kısa bir programda izleyicilere tanıtmaları istenir. Başkalarını kötülemeden insanların diğerlerini değil de niçin kendisini seçmesi gerektiğini gösteren özellikler söylenmelidir. Her çocuk, programı bittikten sonra grup tarafından alkışlanır.
Öğretmen:
Kendi hakkımızdaki olumlu şeyleri fark etmek ve bunu söyleyebilmek kendimizden memnun olduğumuzu, kendimize güvendiğimizi gösterir. Bunları fark etmek kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. der.
Oyunun sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur, nedenleri tartışılır
Alıntı
DEĞERLER EĞİTİMİ SINIF İÇİ ETKİNLİK PLANI
NİSAN AYI
İŞLENEN DEĞER: ÖZGÜVEN
ETKİNLİK 1: 02.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ OYUNU
Öğretmen çocukları 2şer eşleştirir. Çiftlerden biri rehber olur, diğerinin gözleri bağlanır. Rehberlerden diğer üyeyi sesli talimatlar vererek masaların yerlerini değiştirerek yeniden düzenlenen sınıfta dolaştırmalarını istenir. (rehber diğer üyenin koluna girerek de bu işlemi gerçekleştirebilir.) Gruplardaki rolleri değiştirdikten sonra süreci tekrar edin.
Oyun bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular sorularak çocukların güven kavramını daha somut bir şekilde anlamaları sağlanır.
Birinin sorumluluğunu almak sizde nasıl bir duygu yarattı?
Biri tarafından rehberlik edilmek sizde nasıl bir duygu yarattı?
Rehberinize duyduğunuz güven, yürüyüşün başından sonuna kadar aynımıydı?
ETKİNLİK 2: 09.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 25 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Türkçe Dil Etkinliği
Öğretmen hiç yorum yapmadan, Başarmak adlı hikâyeyi okur.
BAŞARMAK
Bir zamanlar hayvanlar âleminin sevimli yaratıklarından kurbağalar, kendi aralarında bir yarışma düzenlemişler. Hedefin yüksek bir tepeye çıkmak olduğu bu yarışmaya kalabalık bir kurbağa sürüsü de seyirci olarak katılmışlar. Seyircilerden hiçbir kurbağa, yarışçıların bu yüksek tepeye çıkabilmesine ihtimal vermediği gibi Zavallı arkadaşlarımız, asla başaramayacaksınız, vazgeçin bu sevdadan!diye tezahüratta bulunuyorlarmış. Seyircilerin bu bağrışları sonucu azmini yitiren yarışmacılar, teker teker yarışmayı bırakmışlar. Sadece bir kurbağa, ümitleri tükenen diğer arkadaşlarına inat, büyük bir gayret ve çaba sonucu tepeye çıkmayı başarmış.
Hayret içinde kalan diğer arkadaşları bu mücadeleyi nasıl kazandığını merak etmişler. Kazanan kurbağanın yanına yaklaşarak, Bunu nasıl başardın, bu başarının sırrı nedir?diye sormuşlar. Ne yazık ki cevap alamamışlar.
Çünkü yarışmayı kazanan kurbağa sağırmış.
Hikaye sonunda öğretmen;
o Seyirci kurbağalar niçin yarışmacı kurbağalara Zavallı arkadaşlarımız, asla başaramayacaksınız, vazgeçin bu sevdadan!diye tezahüratta bulunuyorlarmış?
o Diğer kurbağalar yarışmayı neden bırakmışlar?
o Seyircilerin tezahüratları yarışmacıları nasıl etkilemiştir?
o Yarışmayı kazanan kurbağanın sağır olması yarışmayı kazanmasında hangi yönden etkili olmuştur?
Sizler de kendinize güvenle ilgili buna benzer bir olay yaşadınız mı?
Gibi sorular sorarak çocukların fikirlerini alır.
ETKİNLİK 3: 16.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
Öğretmen öğrencilerin kalemlerinin özelliklerini iyice inceledikten sonra onları masaya koyduğu sepete atmalarını ister. Kalemleri karıştırır. Öğrencilerden teker teker masaya gelerek kalemleri bulmalarını ister. Ve aşağıdaki soruları sınıfa sorarak cevaplamalarını ister.
Kimler zorluk çekmeden kalemini bulabildi?
Hangi özelliklerine bakarak kalemlerinizi ayırabildiniz?
Farzedin ki sepete kalemler yerine insanları koyduk. İnsanların ya da kalemlerin bu farklılıkları onları diğerlerinden daha iyi ya da kötü yapar mı?
Herkes ya da her şey birbirinin aynı olsaydı ne tür problemlerle karşılaşırdık?
Sizi diğer insanlardan ayıran farklılıklarınız nelerdir?
Siz bu farklılıklarınızın olmasından memnun musunuz?
Son olarak öğretmen herkesin farklı özellikleri olabileceğini ama her insanın değerli olduğunu ve insanların diğer insanlara ve kendilerine değer vermeleri gerektiğini söyleyerek etkinliği sonlandırır.
ETKİNLİK 4: 23.04.2012
ETKİNLİK SÜRESİ: 30 dk.
ETKİNLİK ZAMANI: Oyun Etkinliği
KENDİ REKLÂMIM OYUNU
Her çocuk sırayla ayağa kalkar ve kendi reklamını yapar. Bunlar çok basit özelliklerini söylemek ya da yapabildikleri şeyleri söylemek olabilir. Bu özelliklerden söz ederken kendilerini piyasada satılan bir ürünmüş gibi düşünüp, televizyondaki reklamlardaki gibi kısa bir programda izleyicilere tanıtmaları istenir. Başkalarını kötülemeden insanların diğerlerini değil de niçin kendisini seçmesi gerektiğini gösteren özellikler söylenmelidir. Her çocuk, programı bittikten sonra grup tarafından alkışlanır.
Öğretmen:
Kendi hakkımızdaki olumlu şeyleri fark etmek ve bunu söyleyebilmek kendimizden memnun olduğumuzu, kendimize güvendiğimizi gösterir. Bunları fark etmek kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. der.
Oyunun sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur, nedenleri tartışılır
Alıntı