- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 994
- Beğeniler
- 3
Amaç ve Kazanımlar
PMA
A1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K1: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
K4: Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
K5: Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
BA
A3: Dikkatini toplayabilme
K1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
K2: Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Uygulama:
Çocuklarla birlikte yere daire şeklinde oturulur ve oyunun nasıl oynanacağı gösterilerek açıklanır.
* Öğretmen YAĞMUR dediğinde çocuklar ellerini hafifçe göğüslerine vururlar. FIRTINA dediğinde eller çırpılır. KAR dediğinde eller birbirine sürtülür.
* Çocukların oyunu ve kuralları anladıklarından emin olunur. Daha sonra öğretmen bu üç kelimeyi önce sıralı daha sonra karışık halde, bazen de aynı kelimeyi üst üste söyleyerek çocukları yanıltmaya çalışır. Şaşıran çocuk oyun dışı kalır.
* En son hiç şaşırmadan oyunu sürdüren çocuğa kadar oyun sürdürülür. Başarılı olan çocuk ödüllendirilir.
* Oyun çocukların ilgi ve isteklerine göre tekrarlanır.
* İstenildiği takdirde sözcüklere farklı hareketler bulunabilir, sözcükler değiştirilebilir ya da yeni bir sözcük eklenilerek oyun sürdürülebilir.
* Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı
PMA
A1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K1: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
K4: Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
K5: Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
BA
A3: Dikkatini toplayabilme
K1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
K2: Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Uygulama:
Çocuklarla birlikte yere daire şeklinde oturulur ve oyunun nasıl oynanacağı gösterilerek açıklanır.
* Öğretmen YAĞMUR dediğinde çocuklar ellerini hafifçe göğüslerine vururlar. FIRTINA dediğinde eller çırpılır. KAR dediğinde eller birbirine sürtülür.
* Çocukların oyunu ve kuralları anladıklarından emin olunur. Daha sonra öğretmen bu üç kelimeyi önce sıralı daha sonra karışık halde, bazen de aynı kelimeyi üst üste söyleyerek çocukları yanıltmaya çalışır. Şaşıran çocuk oyun dışı kalır.
* En son hiç şaşırmadan oyunu sürdüren çocuğa kadar oyun sürdürülür. Başarılı olan çocuk ödüllendirilir.
* Oyun çocukların ilgi ve isteklerine göre tekrarlanır.
* İstenildiği takdirde sözcüklere farklı hareketler bulunabilir, sözcükler değiştirilebilir ya da yeni bir sözcük eklenilerek oyun sürdürülebilir.
* Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı