Neler yeni

2012 Okul Öncesi Programına Uygun Örnek Günlük Eğitim Planı

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
2012 Okul Öncesi Programına Uygun Örnek Günlük Eğitim Planı

Günlük Plan Örneği
2012 okul Öncesi Programı
Günlük Eğitim Planı

Bu planı okuyanlarınız içinden ‘’ÇOK UZUN’’ diyenler olacaktır. Ben sizlere örnek olması amaçlı bir plan hazırladığım için oldukça detaylandırdım. Çünkü bazı başlıklara ne yazacağımızı bilemeye biliyoruz.

Unutmayalım ki bir planın uzun olması az çocuk bulunan gruplar için idealdir. Çok çocuk bulunan gruplarda planınızı yetiştirmeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle mutlaka alternatifiniz olsun. Boşlukta kaldığınız anda bir diğer etkinliğe hiç sıkıntı çekmeden planlı bir geçiş yapabilirsiniz.

Bu planımda Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliğine de yer vermiştim, 20 çocuk için yeterli geleceğini düşündüğümden ele almadım. Ancak bu planımı ‘’Etkinlik Planı’’ olarak paylaşacağım.

Sizlerin bu örnek plandan daha iyisini yapacağınızdan son derece eminim.

Planımın faydalı olması dileği ile hepinize başarılar dilerim.


Emel ÖZDEMİR


GÜNLÜK EĞİTİM PLANI

10 / 10 /2012
Çarşamba
Yaş grubu (ay) : 60-66 ay


ÖĞRENME SÜRECİ

- Güne Başlama Zamanı
- Okula gelen çocuklar ‘’ben bugün okuldayım’’ grafiğine o güne ait simgeyi kendi fotoğrafının karşısına yerleştirdikten sonra çember biçiminde düzenlenmiş sandalyelerden birine otururlar.
- Öğretmen ‘’bugün haftanın hangi günü’ grafiğinin önüne geçer. Günün nöbetçi çocuğu ilgili grafik üzerine ‘Çarşamba’’ gününü işaret eder.
- Öğretmen ‘’okulun kaçıncı günü’’ grafiğinin önünde durur. Günün nöbetçi çocuğu ilgili sayının üzerine ‘’X’’ işareti koyar.
- Camdan dışarı bakıp hava grafiğini işler.
- Okul gelirken hava durumu ile ilgili yaşadıkları / televizyonda duydukları bir olay varsa anlatırlar.

Etkinlik adı: : HEPİMİZE BİR SANDALYE VAR MI?

BA K: 6. Nesne ya da Varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeler:
Nesne / Varlıkları bire bir eşleştirir.

BA K:14. Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeler:
1. Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
3. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.

KAVRAMLAR:
SAYI: Ritmik sayma,
Sıralama,
- RENK: Sarı, kırmızı, mavi.


- Materyaller: Üzerinde masa ve sandalyeler olan yemek odası resmi,
- Fon kartonundan hazırlanan eşit sayıda mavi, sarı, kırmızı renkli papatyalar.

- Öğretmen, üzerinde masa ve sandalyeler olan yemek odası resmini ve ekteki dosyada bulunan sandalye resimlerini konu panosuna asar.
1.aşama: Öğretmen:
—Hepimizin oturması için bir sandalye var mı? Bu benim sandalyem. Benim sandalyem ile sizin sandalyeniz birbirine benziyor mu? Ne fark var? Büyük mü, küçük mü? der. Alınan yanıtlardan sonra öğretmen, daha önce fon kartonundan hazırladığı eşit sayıdaki mavi, sarı, kırmızı renkli papatyaları sandalyelere bantlar.
—Kırmızı papatyalı sandalyede oturanlar ayağa kalksın lütfen! Şimdi de sarı papatyalı sandalyede oturanlar… Ben, “Kırmızılar” dediğimde, kırmızı papatyalı sandalyede oturanlar ayağa kalksın lütfen! der ve oyun oynanır. Oyunun sonunda oyuna bir isim bulurlar.
2. aşama: Sandalyeleri sarı papatyalı -kırmızı papatyalı -mavi papatyalı olarak dizmeleri istenir. Yanlış sıralama yapanları kendileri uyarırlar. Yukarıdaki oyun tekrarlanır.
3. aşama: Daha sonra, sandalyedeki papatyalar sandalyelerin üzerinden çıkartılır, çocukların ellerine verilir. Oyundaki gibi dizilmeleri istenirken yönerge verilmez. Kimlerin doğru olarak sıralanabildikleri ‘’gelişim gözlem formuna’’ işlenir.

- Dikkat edilmesi gereken noktalar: ‘’Hepimize birer sandalye var mı?’’ sorusunun ardından doğru eşleştirmeyi yapamayan olursa eşleştirme kartları ve çiçekleri renklerine göre eşleştirme oyunu ile devam edilmesi, daha sonra planlamaya uyulması yerinde olacaktır.
- 2. Aşamada yanlış dizebilmeleri durumunda doğrusunu yapıncaya kadar oyun tekrarlanmalı.

OYUN ZAMANI
Bu aşamada öğretmen çocukların öğrenme merkezlerine doğru yönlendirir. Kahvaltı saatine kadar dramatik oyunlar oynamalarına rehberlik edilir.

KAHVALTI, TEMİZLİK

ÖBA K:1 Göstergeler: Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapar. Elini yıkar.

Oyun zamanı bitimine on dakika kala öğretmen elindeki çalar saati çalar / tefe vurur / ellerini 3 kez çırpar. Bu sesi duyan çocuklar toplanma saatinin yaklaştığını, oyunu bitirmeleri gerektiğini anlayıp birbirlerini uyarırlar. Öğretmen süre dolduğunda çalar saati daha uzun çaldırır. Çabuk toplananlar el yıkamak için olunan sıranın önüne geçmeyi hak ederler. Lavaboların uzaklığına göre bir tekerleme /şarkı eşliğinde neşeyle tuvalete gidilir.

Ellerimi yıkarım
İşte böyle sabunlarım
Ellerimin üzerini
Parmaklarımın arasını
Tırnaklarımın arasını
İşte böyle sabunlarım
Şıkır şıkır akan musluğu
İşte böyle kapatırım.
Emel Özdemir ’’ Bu tekerleme her çocuk elini yıkarken tekrarlanır.


ETKİNLİK ZAMANI

SANAT ETKİNLİĞİ
SDA K:14 Gösterge: Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.
BA K: 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri: Varlığın uzunluğunu / büyüklüğünü / yapıldığı malzemeyi ayırt eder.

Kavramlar: Ritmik sayma, Uzun –kısa, Küçük – Büyük

Materyaller: Gruptaki çocuk sayısının iki katında sandalye resimleri, sanat merkezinden seçecekleri malzemeler.

Etkinlik Adı: Sandalyeler
• Öğretmen, önce konu panosuna astığı yemek odası resmini incelemelerini ister, sonra ne gördüklerini ve sandalyelerin masanın neresinde olduğunu sorar ve etkinlikte kullanılacak iki sandalye resmi gösterir. Sonra sandalye resmi ile neler yapabileceklerini sorar.
• Çocuklar, örnek resmi verilen sandalyeyi önce boyarlar, sonra keserler.
• Çocuklar kesme işlemlerini yaparken öğretmen, okulun 2. günü oluşturulan dairelerden yapılan tırtılı, bulunduğu yerden çıkartır ve bu daireleri her çocuğa birer tane verir. Bu daireler ile ne yapabileceklerini sorar. Çocuklar masa yapabileceklerini belirttikten sonra masa yapmak için başka malzeme gerekiyorsa sanat merkezinden alabilecekleri söylenir.
• Boş bir kâğıdın ortasına daireyi ve sağına soluna da sandalyeleri yapıştırır, pastel boyalar ve farklı kâğıtlar, kumaş parçaları vs. kullanarak düşünceleri doğrultusunda resimlerini özgünce tamamlarlar.
• Resimlerini panoya asarak sergilerler.

• DEĞERLENDİRME: Pano karşısına sandalyelerini alarak otururlar. Yaptıkları çalışmaları anlatırlar.
• Çocuklar resimlerini anlatırken öğretmen şu soruları sorabilir:
—Senin sandalyenin kaç bacağı var? Senin sandalyenin bacakları Gülcan’ın sandalyesinin bacaklarından uzun mu / küçük mü? Senin sandalyen ne işe yarıyor? Neden yapılmış? Senin sandalyen nerede kullanılıyor? Nerede duruyor? Sandalyen konuşabilseydi acaba sana ne derdi? sorularına yanıtlar alındıktan sonra sandalyeler çember biçiminde dizilir.

Dikkat edilmesi gereken noktalar: Duygusal zekâya sahip olduğu belirlenen çocuklara söylemesi için ısrarcı olmadan bir sonraki çocuğa geçip, hazır olduğunda anlatmasını isteyebilirim.

OYUN ETKİNLİĞİ
SANDALYE OYUNU: Sandalye oyununa ait belirli kurallar açıklanır. Müzik Merkezi’nden bir tef alınır. Hangi merkezden alındığı ve bu müzik aletinin ismi sorulduktan sonra oyuna başlanır.
Oyunun sonunda: -Oyunda herkes için bir sandalye var mıydı? Olsaydı bu oyun oynanabilir miydi?, gibi soruların ardından “Okula Başladık”, “Okul Yolu Düz Gider” gibi şarkılar söylenirken sandalyeler içe çember oluşturacak biçimde yeniden dizilip oturulur.


TÜRKÇE ETKİNLİĞİ

DA K: 6.Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.

DA K:8.Dinledikleri /izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.

Kavramlar: Renk: sarı, mavi, kırmızı, ritmik sayma
Sözcük: İsim-ad, sınıf, okul, çiçek tozu

ETKİNLİK ADI: Sınıfımıza İsim Buluyoruz

• “Sınıfımızda Kaç Kişiyiz?” konulu sohbetin ardından Aziz Sivaslıoğlu’nun “Sınıfta” şiiri birlikte söylenir.
• Okulumuzun adı ve hangi sınıfa gittikleri sorulur. Her sınıfın bir isminin olduğu, bizim de sınıfımıza bir isim bulmamız gerektiği söylenir. (İsim bulma çalışmasına hazırlarsa denenir.)
• Not: Bu Türkçeye hazırlayıcı etkinlik, ‘’güne başlama zamanı’’nda da ele alabilir.

• Ardından;

SARI ARI İLE SARI ÇİÇEK TOZU kukla oyunu anlatılır

Teknik ve Yöntem: KUKLA İLE ANLATIM

ÇOMAK KUKLALAR: Koyu sarı renkte arı kukla, mavi papatya, sarı papatya, kırmızı papatya.

ÖN HAZIRLIK: Öğretmen sarı arı resmini, sandalyelere yapıştırdığı iki tane mavi, iki tane sarı, iki tane kırmızı renklerdeki papatyalardan birer tane alarak çocukların da yardımları ile çomak kuklalar hazırlar. Çocuklardan öyküyü anlatabilmek için yardım istenir, çiçekler çocuklara verilir. Öğretmen, çiçekleri ikiye ayırarak bir grubun sağında, diğer grubun solunda durmasını ister. Öğretmen de sarı arı rolünü alır. Çocuklara; ‘’Sizin isminiz geçtiğinde kuklanızı oynatabilirsiniz.’’der ve anlatmaya başlar:

ÖYKÜ, BANA AİT BİR ÖYKÜDÜR. SİZ FARKLI BİR ÖYKÜ ANLATABİLİR YA DA ÖZGÜN ÖYKÜ OLUŞRURARAK ÖĞRENİM SÜRECİNE DEVAM EDEBİLİRSİNİZ.
ÖYKÜ SONUNDA
Bütün çocuklara rollerin verilmesinin ardından:
• Sarı arı sırası ile hangi renk papatyalara kondu? GİBİ ÖYKÜ HAKKINDA DEĞERLENDİRME SORULARINA YER VERİLİR. DİĞER SORULARI DA KIRPTIM. :)

• Çiçek tozu ne demek?, sorusuna doğru cevap alınamamışsa yarın için herkesin araştırma yaparak gelmesi söylenir.

• Sarı arı sizce nazik, başkalarının haklarına saygılı bir arı mıydı? Nazik olduğunu nereden anladınız? sorularına alınan yanıtlardan sonra müzik etkinliğine kalan zaman ölçüsünde geçilebilir.

Emel ÖZDEMİR

ETKİNLİK HAVUZU:
‘’Kimi Okul Yolunda’’ öyküsü kitaptan resimleri gösterilerek anlatılır. Öykü sonrası öykü hakkında şu sorular sorulabilir:
—Kimi okula giderken kim evinin önünü temizliyordu?
—Kimler ders dinliyordu?
—Balıkların öğretmeni kimdi?

GÜNÜ DEĞERLENDİRME ZAMANI
Çocuklar sınıfı düzenledikten sonra yerdeki minderlere birbirlerini görebilecekleri biçimde otururlar.
—Herkes için bir minder var mı?
—Hepimizin minderleri aynı büyüklükte mi?
—Sınıfımızın artık bir ismi var. Bu ismi kim belirledi?, evet, doğru bu isim hepimizin ortak kararı ile oluştu. Bazen ortak kararlar alırız. Örneğin hangi oyunu oynayacağımıza birlikte karar vermek; ‘’ortak karar almak’’tır. Yarın ne oynamak istersiniz?
-Bugün eve gittiğinizde bir araştırma yapmanızı istemiştim, ne öğrenecektiniz?, bravo size. Evet, ‘’çiçek tozu’’nu öğreneceksiniz. Belki çiçek tozu bulup getiren olabilir.
—Bugün hangi öğrenme merkezinde oyunlar oynadınız?
—Oyun oynarken sizi mutlu eden / üzen / şaşırtan bir olay oldu mu?
—Bugün ’ben bugün okuldayım’’ grafiğini işlemeyi unutan var mı? Yarın unutmamak için neler yapabilir siniz?
—Bugün ‘’okulun kaçıncı günü’’ydü? Yarın kaçıncı günü olacak?

Eve gidiş ile ilgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.

01.08.2012
PLAN: Emel ÖZDEMİR
Okul Öncesi Öğretmeni


https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/5f559539bd89768d852978556e7bf3e2.doc
 

Forum istatistikleri

Konular
18,896
Mesajlar
30,372
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×