Neler yeni

4+4+4 Sistemi Meclise Taşındı !

Musa BAL

Yeni Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
436
Beğeniler
2
#1
CHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka, 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde yürürlüğe giren 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin eleştirilerini TBMM'ye taşıdı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından cevaplanması istemiyle 6 soruluk önerge...

CHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka, 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde yürürlüğe giren 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin eleştirilerini TBMM'ye taşıdı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından cevaplanması istemiyle 6 soruluk önerge veren Nazlıaka, önergesinde Anadolu Eğitim-Sen tarafından 2 bin öğretmenle yapılan ankete de yer verdi. Ankete göre 60-66 aylık çocukların yüzde 67’si en az 1 kez altına kaçırdı. Üst yaş grubundaki öğrencilerin tamamı nisan ayında okumaya geçerken, 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18’de kaldı.


e yer verdi. Ankete göre birinci sınıfların yüzde 44’ü boylarına uygun olmayan sıralarda bir ders yılı oturmak zorunda kaldığını vurgulayan Nazlıaka, yine ankete göre 60-66 aylık çocukların yüzde 67’sinin en az 1 kez altına kaçırdığını kaydetti.

CHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili cevaplanması istemiyle TBMM Başkanlığı'na soru önergesi verdi.

Önergesinde kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen düzenleme ana muhalefet partisinin eleştirileri, eğitimle ilgili sivil toplum kuruluşlarının (STK) ve sendikaların uyarıları ve velilerden gelen yoğun tepkiye rağmen yasalaştığını ifade eden Nazlıaka, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında sistemin uygulamaya geçtiğini vurguladı. İktidarın kendi dünya görüşünü hayatın her alanında topluma dayatma biçiminin eğitimde kendini 4+4+4 olarak gösterdiğini belirten Nazlıaka önergesinde, “Bu düzenleme AKP döneminde yaz boz tahtası haline gelen eğitim sistemini içinden çıkılmaz bir hale getirmiştir. Bu dönemde çağdaş ve laik eğitim sisteminden hızla uzaklaşılırken, el becerileri dahi gelişmeyen çocuklar ilköğretime başlatılarak birer denek gibi görülmüşlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı, İl Milli Eğitim müdürlüklerinden gelen uyarılar, sendikaların ortaya koyduğu araştırmalar, eğitim sistemimizin nasıl çökertildiğini ortaya koyan somut örneklerle doludur. Medyada yer alan haberlerde, başta İstanbul olmak üzere il milli eğitim müdürlüklerinden gelen raporlara yer verilerek yaşanan sıkıntılara değinilmektedir. Bu raporlarda; “Sistemde en fazla sıkıntı, 60-84 (birinci sınıf) aylık çocuklarda yaşanıyor. Bazı çocuklar henüz okumayı sökemezken, 40 dakikalık ders sürelerinin de uzun olduğu belirlendi” denilmektedir.” ifadelerine yer verdi.

60-66 AY ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARIN YÜZDE 82'Sİ NİSAN AYINDA OKUMAYA GEÇEMEDİ

Haberlerde Anadolu Eğitim-Sen tarafından 2 ben öğretmenle yapılan ankete yer verildiğini kaydeden Nazlıaka önergesinde şu görüşler yer aldı: “Bu ankete göre; birinci sınıfların yüzde 44’ü boylarına uygun olmayan sıralarda bir ders yılı oturmak zorunda kaldı. 60-66 aylık çocukların yüzde 67’sini en az 1 kez altına kaçırdı. Üst yaş gruplarındaki öğrencilerin tamamı nisan ayında okumaya geçerken, 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18’de kaldı. Yani 60-66 ay aralığında kalan çocukların yüzde 82’si yani her 5 çocuktan 4’ü nisan ayında okumaya geçemedi. 1.sınıflarda yapılan sistem ve müfredat değişikliğine ilişkin herhangi bir eğitim aldınız mı?” sorusunu ise öğretmenlerin yüzde 65’i 'eğitim almadım' diye cevaplarken, yüzde 31’i bu yönde eğitim aldığını ama işe yaramadığını, yüzde 4’ü ise eğitim aldığını ve işe yaradığını bildirdi.” Milli Eğitim Bakanlığı yasayla ilgili değişikliğe gidilmeyeceğini belirtmesine rağmen, il milli eğitim müdürlükleri tarafından gönderilen raporlar doğrultusunda birinci sınıfların ana sınıfı formatına dönüştürülmeye çalışıldığı da görülmektedir. Bir anlamda 4+4+4 olarak bilinen uygulama 1+3+4+4’e dönüştürülmektedir. Bu durum temel eğitim açısından ciddi sıkıntılara neden olmaya devam edecektir.”

KAÇ OKULUN FİZİKİ YAPISI BU ÖĞRENCİLERE UYGUN

Nazlıaka Bakan Nabi Avcı’nın cevaplaması için şu soruları yöneltti; “Üst yaş gruplarındaki öğrencilerin tamamı en geç nisan ayında okumaya geçerken, 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18’de kaldı. Yani 60-66 ay aralığında kalan çocukların yüzde 82’si yani her 5 çocuktan 4’ü Nisan ayında okumaya geçemedi iddiası doğru mudur? Doğruysa bu durum bu çocukların ilerleyen yıllardaki eğitimi nasıl etkileyecektir?2012-2013 yılına başlayan öğrencilerden yüzde kaçı boyuna uygun sıralarda oturabilmiştir? Okul tuvaletlerinin ne kadarı bu öğrencilerin kullanımına uygundur? Kaç okulun fiziki yapısı bu öğrencilere uygun niteliktedir? İl Milli Eğitim müdürlüklerinden gelen uyarılar doğrultusunda birinci sınıfların ders saati ve okul materyalleri açısından ana sınıfı formatına yakın bir düzeye getirileceği iddiası doğru mudur? Bu yasada yer alan birinci dört yıllık temel eğitimin 3 yıla düşmesi anlamına gelmez mi? Bir eğitim sendikası tarafından yapılan anket göre “60-66 aylık çocukların yüzde 67’sinin en az 1 kez altına kaçırdı” denilmektedir. Bu durum çocukların ruh sağlığını nasıl etkilemiştir? Çocuklarımızı birer denek haline getiren, eğitim hayatlarının başında onlara kötü anılar yaşatan bu eğitim sistemi daha ne kadar devam edecektir? Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen yasayla ilgili olarak Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) “Alo 147” kaç kişi şikayette bulunmuştur? Bu şikayetlerle ilgili yapılan işlemler nelerdir? 4+4+4 uygulamasının sonuçları ortadadır. Gelecekte yaratacağı sorunlar ise bilinmemektedir. Toplumdan ve velilerden gelen sese daha ne kadar kulak tıkayacaksınız?”

 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×