Neler yeni

4+4+4 Sistemine Tepki Veriyoruz: 6 Çok Erken

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
Bilindiği üzere son günler kamuoyunu oldukça meşgul eden ve şuan mecliste görüşülen “4+4+4” eğitim modeli olarak bilinen “222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” özellikle OKUL ÖNCESİ EĞİTİME OLDUKÇA ZARAR VERİCİ NİTELİKTEDİR.

Kamuoyunda “4+4+4” eğitim modeli olarak bilinen “222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” eğitim camiasının kafasını oldukça karıştırarak endişelendirmiştir. Bu yeni uygulama ile ilgili yetkililer tarafından da detaylı açıklama yapılmamış, dolayısıyla mevcut durumlardan bir çok kesim tarafından yorumlamalar yapılmıştır.

Sözü edilen sistem sistemde eğitim yaşı 6’ya çekilmekte, anasınıfı ise 5 yaş kabul edilmektedir. Bu sayede 6 yaş okul öncesi dönem çocukları zorunlu eğitime tabi olacak. Ancak 6 yaşında 1. sınıfa başlayan çocukların eğitim şekli ve müfredatı konusunda maalesef yeterli açıklama yoktur. Şu an devam eden 1. sınıf mantığıyla 6 yaş çocuklarına eğitim vermeye çalışmak pedagojik açıdan oldukça yanlış bir uygulama olacaktır.


4+4+4 Sisteminin Okul Öncesi Eğitime Etkileri

  • Özellikle 6 yaş çocuklarımızın tüm alanlardaki gelişimini oldukça olumsuz etkileyecektir. Çocuklarımız 6 yaşında ilköğretim 1. sınıfa başladıklarında henüz öz bakım gelişimi, psiko motor alan, sosyal-duygusal alan, bilişsel alanlardaki gelişimleri tam olarak olgunluğa ulaşmadığından bir çok sorun ve zorlukla karşılaşacak, bundan hem duygusal anlamda etkilenecek, başarma duygusu ve kendine güven anlamında zarar görecek, kendini kaza ve tehlikelere karşı yeter durumda sakınabilecek olgunluğa sahip olmadığından türlü tehlikelere maruz kalabilecektir.
  • Şüphesiz ki ilköğretime başlama çocukların hayatlarındaki en önemli geçiş sürecidir. Bu sürece okul öncesi eğitim ile iyi hazırlanan çocuklar: okula uyum, akademik başarı ve sosyal gelişim alanlarında daha öndedir ve buda çocuklara güven vererek başarılarını desteklemektedir.
  • Henüz oyun çağında olan çocuklara akademik kaygılar yaşatarak çocukluklarını özgürce yaşamalarına engel olmak geri dönüşü zor duygusal yaralanmalara neden olurken doyurulmayan oyun ve büyüme ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile ilköğretimde kendilerine sunulan derslere de ilgilerini düşürecektir.
  • Anasınıflarında ve anaokullarında yoğunluk genellikle 6 yaş (60-72 aylık) çocuklarında olduğu için anasınıfları bu sistemden sonra daha az öğrenciyle ders yapacaktır.
  • Öğrenci sayısı az olduğu için daha az okul öncesi öğretmeni ataması yapılacaktır.
  • Üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun olan öğretmen adaylarına istihdam sorunu ortaya çıkacaktır.
  • Birçok okulda anasınıfları aza indirileceğinden veya kapatılacağından norm fazlası okul öncesi öğretmeni sayısı artacaktır.
  • Yıllardır yaygınlaştırma çalışmaları süren Okul Öncesi Eğitim, bu durumdan çok ciddi yaralar alacaktır. Ama her şeyden önemlisi bu sistemin çocuklar üzerinde yaratacağı olumsuz etkilerdir. Bu yanlıştan bir an önce dönülmelidir.

Görünen o ki yeni sistem oldukça ütopik görünüyor. Alınan bu hızlı kararın nedenlerini anlamak kadar, getireceği sorunları ve sonuçları kabul edebilmek de mümkün değil.
Gerekçe ne olursa olsun bu durumdan okul öncesi eğitim en çok zararı gören alan olacaktır.
Bu konuya ilişkin bir çok sivil toplum kuruluşu, dernekler ve bir çok üniversiteden okul öncesi eğitime yön ve gönül vermiş akademisyenlerimiz tepkilerini ve gerekçelerini bildirmişlerdir.

Önce Okul Öncesi Ekibi olarak biz de bu sisteme ilişkin kamuoyu oluşturmaya ve tepkimizi dile getirmeye çalışıyoruz.
Bu sorun sadece öğretmenleri değil, tüm toplumu, geleceğimiz olan çocuklarımızdan sorumlu herkesi, geleceğimizi, eğitimimizi ilgilendiren hayati bir mesele olduğundan, sadece mesleki örgütlenme ile sınırlı kalmamalı, her vatandaşımızın vereceği destekle toplumsal bir dayanışma olmalıdır.



Sizde bu harekete destek vermek için lütfen alttaki metni çıktı alıp aşağıdaki numaralara fax çekin.

METNİ İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN:


www.okuloncesi.net/okuloncesi/egitimmodelinetepki.doc

Metni indiremiyorsanız linki kopyalayıp adres çubuğuna yapıştırıp enter tuşuna basınız.


İlgili numaralar:

MEB KOMİSYON ÜYE FAXLARI
0312 4206965
0312 4206973
0312 4206962
0312 4205384
0312 4206955
0312 4205338

Ek olarak:

Cumhurbaşkanlığı makamı: 0312 470 1316
Başbakanlık makamı: 0312 422 1899
CHP Grup Başkan vekili Muharrem İNCE: 0312 420 5282
MHP Grup Başkan Vekili Mehmet ŞANDIR: 0312 4205248


METNİN İÇERİĞİ:

Sayın Yetkili;

Kamuoyunda “4+4+4” eğitim modeli olarak bilinen “222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” incelendiğinde “Okul Öncesi Eğitim” formatının da değişeceği gözlenmektedir.

Oysa; Türkiye son yıllarda özellikle okul öncesi eğitim anlamında oldukça önemli adımlar atmış, ciddi yol kat etmiştir. Sadece okullaşma oranındaki artış değil, aynı zamanda NİTELİK’ te de kayda değer gelişmeler yaşanmıştır.

Uygulamaya koymak istediğiniz “4+4+4 Eğitim Modeli” okul öncesi eğitime hayli zarar vermekte ve yapılan bunca çalışmayı yok saymaktadır.

Yapılmak istenen “İlköğretimi 6 yaşa çekme” girişimi 6 yaş çocuklarımızın sosyal, duygusal, bilişsel, psiko motor ve öz bakım becerileri gelişimi göz önüne alındığında uygun değildir. Bu konudaki bilim otoriteleri, ilköğretime başlama yaşının 7 yaş olması konusunda hemfikirdirler. Oyun ve büyüme yaşındaki çocukları ilköğretim programı içerisine sokmak özellikle de akademik başarı duygusu döneminde olan çocukların başarma duygusunun tatminine ve diğer akademik hayatındaki başarı ve girişkenlik duygularına gözle görülür zararlar verecektir. Hal böyleyken okul olgunluğu yaşı, 7 yaş olmalıdır.

Sağlıklı nesiller yetiştirmek sadece öğretmenlerin değil aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ ni yönetenlerin de asli görevleri arasında olmalıdır.

Önce Okul Öncesi Ekibi tarafından incelenmiştir ki; “4+4+4 Eğitim Modeli” tasarlanırken Türkiye’ de okul öncesi eğitime yön veren ve yön vermeye devam eden öğretim üyelerine, akademisyenlere danışılmamıştır. Oysa; okul öncesi eğitimin insan yaşamındaki önemi dikkate alındığında, böyle hassas bir dönem ile ilgili karar verilirken alanın uzmanlarına danışılması haliyle daha sağlıklı bir karar olacaktır. Önce Okul Öncesi Ekibi olarak organize edilen seminerlerde de, okul öncesi eğitim alanında ileri gelen bir çok akademisyenle fikir alışverişi yapıldığında da, bu sistemin gerek yaygınlaştırmaya, önemini anlatmaya yıllardır çalıştığımız okul öncesi eğitime, gerekse geleceğimiz olan çocuklarımızın sosyal, duygusal, bilişsel, psiko motor gelişimine, eğitimine dönülmez yaralar açacağına dair görüş bildirmişlerdir.

Bu görüşler ışığında uygulamaya koymaya çalıştığınız eğitim modelini, ülkemiz ve yarınlarımızın teminatı olan çocuklarımız göz önüne alınarak uzman ekiplerin de görüşlerine başvurularak tekrar incelenmesini talep ediyoruz.




Saygılar.



Adı Soyadı:


Ünvanı:


İmza:







 

Forum istatistikleri

Konular
18,859
Mesajlar
30,318
Kullanıcılar
27,852
Son üye
Mfbos
×