Neler yeni

49-60 Ay Çocuklarının Gelişim Özellikleri

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
49-60 AYLIK ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

PSİKOMOTOR GELİŞİM
1. Çizgi üzerinde yürür.
2. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar.
3. Çift ayakla sıçrar.
4. Geri geri çift ayak sıçrar.
5. Tek ayak üzerinde sıçrar.
6. Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur.
7. Ayak değiştirerek iner çıkar.
8. Topu kendisi sıçratıp yakalar.
9. Bisiklete biner ve bisikletle köşeleri döner.
10. 20cm yükseklikten atlar.
11. Topuk ve ayakucuyla yürür.
12. Dokuz blokla kule yapar.
13. Modele bakarak yuvarlak ve kare şeklini çizer.
14. Çeşitli şekiller çizer ve boyar.
15. Boncuk, makarna vb. nesneleri ipe dizer.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
1. Adını-soyadını, yaşını bilir.
2. Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranışları sergiler.
3. Yetişkinlerin konuşmalarına katılır.
4. Oyuncaklarını paylaşır.
5. Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder.
6. İzin ister.
7. Bir sorunu olduğu zaman yardım ister.
8. Övülmekten hoşlanır.
9. Kendinden küçüklere yardım etmeye karşı isteklidir.

DİL GELİŞİMİ
1. Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir.
2. Birleşik cümleler kullanır.
3. Resimdeki saçmalıkları açıklar.
4. Zıt sözcükleri söyler.
5. Konuşmalarında bağlaç kullanır.
6. Konuşmalarında sözcükleri olumsuz biçimlerini de kullanır.

BİLİŞSEL GELİŞİM
1. İnsan resmini 6 öğeyi içerecek şekilde çizer.
2. 4-8 parçalı bul yapı tamamlar.
3. 1'den 10'a kadar olan nesneler ile rakamlar arasında ilişki kurar.
4. Nesneleri ortak özelliklerine göre ( taşıtlar, hayvanlar, büyük/küçük nesneler, ağır/hafif nesneler vb.) sınıflandırır.
5. 1'den 20'ye kadar ezbere sayar.
6. 3'lü 4'lü eşit setleri eşleştirir.
7. İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar.
8. Baştaki sondaki ortadaki gibi mekânsal konumları ayırt eder.
9. Bir olayı oluş sırasına göre sıralar.
10. Model olunduğunda 10 küpten kule yapar.
11. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
12. "Neden?" sorusuna cevap verir.
13. Dokuları ayırt eder.
14. 8 rengi isimlendirir.
15. Renkleri gruplandırır.
16. Renkleri tonlarına göre sıralar.
17. Bazı paraları tanır ve isimlendirir.
18. Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar.
19. Eksik resimleri modele bakarak tamamlar.
20. Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır.
21. Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar.
22. Neden-sonuç ilişkilerini kurar.
23. Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zamanında olduğunu söyler.
24. Bir nesnenin diğerine göre ağır ya da hafif olduğunu söyler.

ÖZBAKIM BECERİLERİ1. Yardımla saçını tarar.
2. Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer.
3. Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını asar.
4. Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar.
5. Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar.
6. Dişlerini fırçalar.
7. Sofra kurallarına uyar.
8. Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullanır.
9. Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×