Neler yeni

Alan Gezisi Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
10.Alan Gezisi Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
alan gezisi etkinlik havuzu
yöredeki tarihî bir yer
müze
bir ressamın sanat atölyesi
matbaa
tarla
bahçe
park
üretim atölyesi
kuaför
fırın
veteriner
sağlık kuruluşu
dispanser
sağlık ocağı
çiçekçi
börekçi
hayvan bakım evi
kuşçu
at çiftliği
spor alanları
orman
resim atölyesi
müzeler
Görsel Algı Çalışmaları
Dikkat ve hafıza çalışmaları
Temel kavram çalışmaları
Problem çözme ve tahmin çalışmaları.
Özbakım becerilerini geliştirme çalışmaları.
Güven ve bağımsız davranış geliştirme çalışmaları.
Sosyal-duygusal olgunluk geliştirme çalışmaları.
motivasyon geliştirme çalışmaları.
Duyu eğitimi çalışmaları.
kavramlar
habitat
alıştırma
varsayımlar
problem çözebilme
akıl yürütebilme
matematiksel kavramlar(



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Alan Gezisi Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Etkinlik planınızla birlikte ekleyeceğiniz gezi planlarınızla gezide çekilmiş fotoğrafları da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.


Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
senem_44 ÖĞRETMENİMİZE BU GÜZEL PLANI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

DÜZENLEME: EMEL ÖZDEMİR



HAYVANAT BAHÇESİNE GİDİYORUZ


Etkinlik Türü : Alan gezisi, Okuma Yazmaya Hazırlık, Sanat (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 - 66 ay



KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar.



MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.


SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 5. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:
Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.


MATERYALLER: ‘’Hayvanat bahçesindeki hayvanlar’’ isimli ppt sunum, Vahşi ve evcil hayvanların resimleri, renkli kâğıtlar, pastel boya.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Vahşi, evcil.
Uzun-kısa, ağır-hafif


ÖĞRENME SÜRECİ

*Çocuklar projeksiyon perdesinin karşısına birbirlerinin perdeyi görüşünü engellemeyecek şekilde sandalyelere otururlar. ‘’Hayvanat bahçesindeki hayvanlar’’ isimli ppt sunumu izlerler.

*Evcil ve vahşi hayvan resimlerinin bulunduğu kartlar çocuklara birer birer gösterilip hayvanların isimleri, nerde yaşıyor olabilecekleri, boy ve yapı olarak görünüşleri sorulur.

*Çocuklara hayvanat bahçesine giden olup olmadığı sorulur. Gidenlerden neler gördüklerinden hatırladıklarını anlatmaları istenir. Ardından bugün hep birlikte hayvanat bahçesine gideceğimiz söylenir. Gezide uyulması gereken kurallar açıklanır. Bu kurallara uyulmadığında olabilecekler hep birlikte belirlenir. Gezi için gerekli hazırlıklar yapılarak hayvanat bahçesine gidilir.

*Hayvanat bahçesine gezi sırasında; uzun olan hayvanlar kısa olan hayvanlar, ağır olan ve hafif olan hayvanlar incelenir. Hayvanlara yaklaşmadan ve rahatsız etmeden dolaşılması gerektiği hatırlatılır.

*Okula dönüldüğünde fotoğraf makinesi ile çekmiş olduğumuz fotoğraflardaki hayvanlar bilgisayara aktarılıp, projeksiyon yardımı ile incelenir.
*Geziye gitmeden önce gösterilen hayvan resimlerinin arasında ağır-hafif, uzun-kısa kavramı ile eşleştirilebilecek hayvan resimleri mevcut değil ise, belirli hayvanların fotoğrafları yazıcıdan çıktı alınır.
*Hayvan fotoğrafları sınıfın ortasına bırakılır. Çocuklar gruplara ayrılır. Hayvanların ağırlık ve hafifliklerine ve uzunluk ve kısalıklarına göre gruplandırılması çocuklardan istenir.
*Gruplandırma çalışması bittikten sonra çocuklar masalara alınır. Renkli kâğıtlar ve pastel boyalarla hayvanat bahçesi gezisi ile ilgili hatırladıklarını resimlemeleri istenir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Gezi için önceden inceleme yapıp, görevlilerden gerekli izinler alınıp bir görevli vermeleri için gerekli konuşmalar yapılır.
• Gezi dilekçesi yazılır. Velilerden gezi izin dilekçeleri toplanır.
• Geziye katılan öğretmenler arasında iş bölümü ile görevler belirlenir.
• Çocuklara gezi ile ilgili dikkat edilmesi gereken kurallar açıklanır.
• Çocukların araçlara binerken / araçta ve inerken gerekli kurallar açıklanır.
• Gezi esnasında çocukların dağılmamasına dikkat edilir.


DEĞERLENDİRME:

• Biz nereye gezi yaptık?

• Hayvanat bahçesinde neler gördük?

• Hangi hayvanı en ilginç buldunuz, neden?

• Hayvanat bahçesinde hangi kurallara uyduk?

• Hayvanat bahçesinde gördüğümüz hayvanlardan hangisi olmak isterdiniz, neden?

• Hayvanat bahçesinde gördüğümüz hangi hayvanların resmini çizdiniz?

• Bugün hayvanat bahçesine gitmeseydik, nereye gitmek isterdiniz?



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Geziye çıkış saati öncesi zaman varsa Okuma Yazmaya Hazırlık –Gruplama çalışması gezi öncesine alınabilir.
• Hayvanat bahçesine gezi draması yapılabilir.

• Hayvanat bahçesi ve orada yaşayan hayvanlar, oyun hamuru / kil ya da başka bir yoğurma maddesi ile yapılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
ETKİNLİK ADI: İREM PEYSAJ VE BİTKİ HASTAHANESİ GEZİSİ


Etkinlik Türü : Alan gezisi, Türkçe, Sanat (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 - 66 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Gerçek durumu inceler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:

Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Nesne/varlığın kokusunu söyler.
Nesne/varlığın miktarını söyler.

SDA Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:

Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.
Nezaket kurallarına uyar.

SDA Kazanım 13: Estetik değerleri korur.
Göstergeleri:

Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.



MATERYALLER: MÜMKÜNSE HER ÇOCUĞA AİT BİR fOTOĞRAF MAKİNESİ, Çeşitli bitkiler, anket kağıdı, kalemler, Öykü kitabı, ip, satranç, yara bandı ve diğer ilk yardım malzemeleri.



SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Ladin, mavi ladin, çam, karanfil, gül, çilek gibi çiçek ve ağaç isimleri.

Uzun-Kısa, Kalın-İnce, Yüksek-Akçak, Aynı-Farklı


ÖĞRENME SÜRECİ

• Piknikte uymamız gereken kurallar ve neler göreceğimiz, yapacağımız açıklanır. Yanımızda götüreceğimiz araçların unutulmaması için kontrol edilir. (İp, minder, top, ıslak mendil, peçete, kâğıt havlu ve ilk yardım malzemesi)
• Minibüs ile pikniğe gidilir.

• Öğretmen, geziden birkaç gün önce, gezi yerini inceleyerek araştırma soruları hazırlar. Velilerle mini bir toplantı yaparak gezi öncesi kendilerine araştırma soruları dağıtılacağı, çocuklarına bu soruları okuyacakları ve çocuklarından alacakları yanıtları çocukların ifadelerine göre yazacakları söylenir.

• Araştırma soruları dağıtılır. Çocuklar ve veliler ile birlikte piknik alanına yerleşilir.
• Piknik alanını tanıma gezisi yapılırken anneler araştırma sorularını çocuklara sorar, çocuklar araştırırlar.
• Gezi sırasında çevrede görecekleri meyve ağaçlarına, çiçeklere, otlara dikkatleri çekilir; tanıyıp tanımadıkları ile ilgili çalışmalar yapılır. Tanımışlarsa nasıl bilebildikleri sorulur.
• Gezi sonrası kilim üzerine oturulur. “Kırda” adlı öykü ya da farklı bir öykü, kitaptan resimleri gösterilerek anlatılır.
• Çevredeki çiçekleri, dalları koparmama, hayvanlara zarar vermeme, çevre koruma üzerine konuşulur.


DEĞERLENDİRME: Öyküde dinledikleriniz ile bulunduğumuz piknik yeri arasında benzerlikler var mı? Farklılıklar neler?
• Annelerle birlikte kahvaltı yapılır.
• Kum ya da toprak üzerine resim yapmalarına yönlendirilirler.
• Kum oyunları oynarlar.
• Çevremizdeki güzellikleri korumak için neler yapılmalı?
• Çevremizdeki güzellikleri neden korumalıyız?
• Kimler çevreyi en güzel şekilde temizledi?

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Gezi için önceden inceleme yapıp, görevlilerden gerekli izinler alınıp bir görevli vermeleri için gerekli konuşmalar yapılır.
• Gezi dilekçesi yazılır. Velilerden gezi izin dilekçeleri toplanır.
• Geziye katılan öğretmenler arasında iş bölümü ile görevler belirlenir.
• Çocuklara gezi ile ilgili dikkat edilmesi gereken kurallar açıklanır.
• Çocukların araçlara binerken / araçta ve inerken gerekli kurallar açıklanır.
• Gezi esnasında çocukların anneleri birlikte gezecekleri, annelerinin onlara soru soracakları, bu sorulara cevap vermelerinin önemi açıklanıp daha sonra gezimizde yapılacaklar hakkında çocuklar bilgilendirilirler.



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• İp atlanır. Top oyunları oynanır. “Çömleğinde Ne Var?” gibi halka oyunları oynanır.
***Öğretmen gezide çektiği fotoğraflarla ppt sunum hazırlar. uygun bir zaman diliminde çocuklara izlettirir.
***En son yapılan veli toplantısında bu sunum ile toplantıya giriş yapılır.
***Bu sunum çocukların yaptığı etkinlikleri içeren CD içine kopyalanıp yıl sonunda velilere verilir.

NOT: HAZIRLADIĞIM BU SUNUMU SİZLERİN DE İZLEMESİNİ ÇOK İSTEDİM. BOYUT 2.60 MB OLMASINA KARŞIN BİR TÜRLÜ YÜKLEYEMEDİM.:(


AİLE KATILIMI:

Bütün çocukların annelerinin katılımı ile gezi yapılacak. geziden bir hafta önce gezinin amaçları ve bütün velilerin neden bu geziye katılmaları gerektiği konusunda mini veli toplantısı yapılacak.

İREM PEYSAJ VE BİTKİ HASTAHANESİ GEZİSİ ARAŞTIRMA SORULARI

Canım anneciğim;
Gezimiz, araştırma, inceleme yaparak öğrenmeye dayalı olacak.
Elinde tuttuğun bu kâğıt aynı zamanda gezi programımızdır.
Bu nedenle öncelikle bütün soruları önce kendiniz okuyunuz. Sonra benim elimden tutarak keşfe çıkacağımızı, bitkilerin nerede durduklarını, isimlerini, cinslerini bilip bilmediğimi anlayabileceğiniz birlikte araştırma görevimiz başlayacak. Bana aşağıdaki soruyu sorduktan sonra benim vereceğim cevabı boş yere yazar mısın, lütfen. Ama size verdiğim cevabı ağzımdan çıktığı biçimde aynen yazar mısın? Verdiğim cevap, güzel Türkçemizi kullanırken kurduğum cümle yapısı hakkında sana bilgi verecek. Bilememişsem, beni bu konuda bilgilendirmeni, gezi sonrası gezide gördüklerimizi tekrarlamamı sağlar mısın? İşte araştırmamız başlıyooor:
1.Bahçeye girdiğimiz kapı neden yapılmış?
2. Giriş kapısının sağında çoook olan ağaçların adı ne?
3.Mavi ladin ağacını bul, hangi ağaca benzediğini söyle. Neden çam ağacına benziyor olabilir?
4. Bahçenin solunda üzeri örtülü bölüme ne deniyor acaba?
5. Neden seraların üzeri örtü kaplı oluyor?
6.Hemen önünde aslanağzı çiçekleri var. Bu çiçeklere aslanağzı denmesinin sebebi ne olabilir?
7.Aslanağzı çiçeklerinin arkasındaki güllerin renklerini söyler misin?
8. Bizim akrabalarımız var. Kimlerdi söyler misin? Güllerin de akrabalarına ‘’Çeşitleri’’ denir. Gül çeşitlerini öğrenelim.
9.Şu an üzerinde çiçek barındırmayan kokulu çiçekleri bulalım. Sana bir ip ucu, bu çiçekler sağında. Koklayalım. Bu çiçeklerin isimlerini öğrenelim.
10.İçinde hayvanlar olan at arabasının arkasında poz verecek 5 arkadaşının resmini çek.
11.İçinde saksılar olan at arabasının arkasında sana poz verecek 8 arkadaşının resmini çek.
12. Hangi resimde daha çok arkadaşın bulunuyor? İçinde saksı olan at arabasının arkasında duran arkadaşların mı, yoksa içinde hayvanlar olan at arabasının arkasındaki arkadaşların mı?
13. İçinde hayvanlar olan at arabasının önünde resmini çektiğin arkadaşlarının isimlerini sana poz verdikleri sıraya göre soldan sağa doğru söyler misin?
14.Çocuk parkında oynama zamanın geldi. Önce salıncağın önünden ve arkasından koşarak geçersen ne olabilir?
Parkta oyun oynarken neler yapmalısın?
Şimdi parktan çıkmalısın. Diğer arkadaşlarına da oyun oynayabilecekleri sıra gelmeli. Araştırmaya devam ediyoruz. Yine elimi tutmalısın.
15.Havuz bahçenin neresinde?
Bu havuzda kayığa mı vapura mı binilir?
Yüzülür mü? Madem yüzülmüyor, peki bu havuz niçin yapılmış olabilir?
Havuzu bahçenin ortasına neden yapmış olabilirler? Kenara yapsalardı sence nasıl dururdu?
16. Hayvan heykellerine bakalım. Hangi hayvanlara ait heykeller var?

Sen de onları taklit et. Seçeceğin 10 arkadaşın ve anneleri ile birlikte ‘’Hayvan müzesi oyunu’’ oynayalım.
17.Çiçekleri sulamak için kullanılan kapları bul, ismini öğren.
18. Üzeri kapalı bu yerin adını hatırlıyor musun?
Evet, doğru. Burası sera. Şimdi kırmızı karanfilleri bulabilir miyiz acaba?
19. Şimdi sebze avcısı olalım. Sebzeleri önce tanımaya çalışalım. Hangi sebze fideleri varmış?
20.Yanında fesleğen çiçeği olan domates fidesini bulalım. Bulabildik mi?
21.Şimdi de üzerinde çiçeği olan domates bitkisini bulalım. Bak bakalım, üzerinde domates var mı?
22.Zakkum çiçeğini bulalım. Zakkum çiçeği yerde mi, tezgahın üzerinde mi duruyor?
23.Zakkum çiçeğinin yanındaki nar çiçeği. Nar çiçeğinin rengi nedir?
24. Küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk. Hadi bakalım, bilmecenin cevabı olan bitkiyi bulabilecek misin? Hemen yanında fotoğraf çektirmelisin.
25. Şimdi de aloe vera bitkisini bulalım. Bir yere çarptığında, bir yeriniz kanadığında öğretmeninizin ilk yardım olarak size sıktığı fısfısın içinde işte bu aloe vera bitkisinden de var.
25.Seradan çıkmadan petunya çiçeklerini bul, bak bakalım kokusu var mı?
26. Seranın içinde hangi çiçekleri gördün?
Hangi çiçekleri ilk kez tanıdın?
27. Hangi sebzelerin fidelerini gördün?
28. Evinde sebze yetiştirmek çok eğlenceli olacak. Saksıda sebze yetiştirmek, onu sevgi ile büyütmek ister misin?
29. Bitkilerin büyümesi için neye ihtiyacı var?
30. Senin büyümen için neye ihtiyacın var?
31. O zaman haydi karnımızı doyurmak için hazırlanalım.



32. Ellerimizi sildiysek, şimdi masal dinlemek için doğru çadıraaaa.
33. Resim yapma zamanı. Beğendiğin, ilginç bulduğun bir bitkinin yanına giderek ona zarar vermeden resmini yapabilirsin.
34. Şimdi serbestsin. Oyun zamanı. İp atlayalım, oyunlar oynayalım.
35. Annelerimizle birlikte ‘’Boz-yap’’ oyunu oynayacağız. İki gruba ayrılalım. Grubumuz kaç kişilik? Her iki grupta da eşit sayıda oyuncu var mı?
36. Dondurma yeme zamanı.
37. Çevremize bakalım. Yanlış bir şeyler var mı? Çevreyi korumak için neler yaptın?

38. Sence çevreye zarar veren oldu mu? Kim ne yaptı?

39. Pikniğimiz bittiiiiiiii. ‘’Önce, sonra’’ kelimelerini kullanarak neler yaptığımızı olayları oluş sırasına göre anlat.

40. Bu piknik ile neler öğrendin?

41. Ne resmi yaptın?

42. Sevgili annem; sizce bu pikniğin eğitici değeri var mıydı? Çocuklarınız ile siz de bitkileri tanıdınız mı? Çocuklarınız ile neler paylaştınız?


43. Geziler sizce nasıl olmalı?
44. Duygu ve düşüncelerinizi dile getirmek için lütfen bu kâğıdın arkasını kullanınız.
45. Bizimle olduğunuz, eğitime destek olduğunuz için teşekkürler.




Öğrenci açısından:
Araştırma soruları sayesinde farklı bitki türlerini tanıyabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Araştırma soruları sayesinde sadece gözlemci ve rehber olabildim mi?
Bu sayede yorulmadan amaca uygun bir gezi yapabildim mi?

Etkinlik açısından:
Etkinlikler arası geçiş bütünlüğü var mıydı?
Çocuklar hedeften haberdar edilebildiler mi?
Aksaklık yaşanmadan eğitim durumları işlenebildi mi?

ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.112012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİĞİN PLANI DA BENDEN OLSUN.:)

ETKİNLİK ADI: KESTANE TOPLAYALIM.


ETKİNLİK TÜRÜ: ALAN GEZİSİ, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMASI / MATEMATİK

Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

BAKazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:

Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.

BA Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
Göstergeleri:

Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.


MATERYALLER: Poşet, at kesatanesi ya da bahçeden bulunabilecek saymaya yardımcı nesneler, sayı kartları, alıştırma kağıtları, kuru boyalar ya da keçeli kalemler.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
At kestanesi, ağaç, uzun, boy, toplamak

Çoğalma, artma
1-10 arası sayılar
Eşleştirme

ÖĞRENME SÜRECİ

ALAN GEZİSİ
Çocuklarla at kestanesi ağacının altına gidilir. Ağacın yaparaklarına, boyuna, bu ağacın kaç yaşında olabileceğine dikkatleri çekilir. Yere bakmaları istenir. Yere dökülmüş üstünde dikeni olan at kestanelerine dikkatleri çekilir. Bri dkenli kapsülün içinde kaç tane kestabe olduğunu inceleyip sayarlar.

Ellerine torbalar verilir. Bu torbalardan birine kestaneleri, diğerine dikenli kapsülleri koymaları istenir.

Kestane ve kapsül toplama işleminden sonra sınıfa girilir.
***Kestaneler sınıfın ortasına bir çocuğun yardımı ile dökülür.
***Her çocuğun bu kestanelerden onar tane alması istenir.
***Öğretmen plastik rakamları eline alır. 1 sayısını yere koyar.
***Çocuklardan birinin gözlerinin içine bakıp yanına çağırır ve elindeki kestanelerden kaç tanesini bu sayının yanına koyması gerektiğini sorar. çocuktan yanıt aldıktan sonra yönergeyi uygulamasını ister. İşlem, başka çocukların öğretmen tarafından çağırılıp sorularla uygulamanın yapılması ile tamamlanır.

OYUNUN DEĞERLENDİRMESİ AMAÇLI YAPILAN OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI
//www.onceokuloncesi.com/basit-toplama-lemleri-t12703.html

//www.onceokuloncesi.com/toplama-lemi-cal-ma-sayfalar-t33824.html


//www.onceokuloncesi.com/195-tane-toplama-c-karma-lemi-t58436.html

linkindeki alıştırmalardan çocukların seviye, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun bulunan seçilip, birinin çıktısı alınıp çocuk sayısı kadar çoğaltılır. Oyunda yaptığımız işlemlerin aynısını şimdi de kağıtlar üzerinde göstereceğimiz söylenerek çalışma başlatılır.
Öğretmen çocukların aralarında dolaşarak çalışmaları kontrol eder, yardıma ihtiyacı olanlara destek olur.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
***Alan gezisinin yapılacağı okulun çevresinde / bahçesinde at kestanesi ağacı yoksa; okul bahçesinde bulunan başka bir materyal toplanabilir.

***Bahçeden toplanan at kestanesinin dikenli kapsullerinden aynı gün sanat etkinliğinde kirpi yapılmak üzere faydalanılır. Bu dikenler sayesinde 'canımızın yanması', 'batmak', 'acımak', gibi sözcükleri içeren duyu organ ağırlıklı bir plan hazırlanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
***Kestane kapsüllerinin bir iğne kadar batabileceği dikkate alınmalıdır.

AİLE KATILIMI:

Hafta sonu ya da günün sonunda istek haber mektubu ya da haftalık bülten aracılığı ile okulda yapılanlardan ve öğrenilenlerden söz edilip, bir alıştırma sayfası eve gönderilerek çocukların evde işlemi pekiştirmesi sağlanabilir.




PLAN: EMEL ÖZDEMİR
15.11.2012
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×