- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 1,213
- Beğeniler
- 3
Bardak Dolu mu?
Malzemeler: Birkaç parça taş, bir miktar çakıl, biraz kum, su, su bardağı, su.
Bardakta ne var? Diye soralım çocukların hemen hemen hepsi boş diye cevap verirler
Sonra taş parçalarını bardağa azına kadar yerleştirelim.
Şimdi bardak doldu mu? Diye soralım ve hemen arkasından bardağa çakıl taşları yerleştirelim.
Soruyu tekrarlayalım, bardağa kum dolduralım ve yine soruyu tekrarlayalım. Arkasından bardağa su koyalım ve şimdi bardak doldu mu? diye soralım.
Sonuç:
Hacim ve yer (Mekan) kavramının kavratılması amacı ile planlanmış bir etkinliktir. Büyük varlıkların bir araya geldiklerinde aralarında her zaman boşluklar bulunur. Bu boşlukları daha küçük varlılar doldurur. Bu işlem hiç yer kalmayıncaya kadar devam eder.
NOT: Kullanılan malzemeler deney sırasında kimsenin göremeyeceği kapalı bir kapta muhafaza edilmeli
alıntı
Malzemeler: Birkaç parça taş, bir miktar çakıl, biraz kum, su, su bardağı, su.
Bardakta ne var? Diye soralım çocukların hemen hemen hepsi boş diye cevap verirler
Sonra taş parçalarını bardağa azına kadar yerleştirelim.
Şimdi bardak doldu mu? Diye soralım ve hemen arkasından bardağa çakıl taşları yerleştirelim.
Soruyu tekrarlayalım, bardağa kum dolduralım ve yine soruyu tekrarlayalım. Arkasından bardağa su koyalım ve şimdi bardak doldu mu? diye soralım.
Sonuç:
Hacim ve yer (Mekan) kavramının kavratılması amacı ile planlanmış bir etkinliktir. Büyük varlıkların bir araya geldiklerinde aralarında her zaman boşluklar bulunur. Bu boşlukları daha küçük varlılar doldurur. Bu işlem hiç yer kalmayıncaya kadar devam eder.
NOT: Kullanılan malzemeler deney sırasında kimsenin göremeyeceği kapalı bir kapta muhafaza edilmeli
alıntı