- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
ÇAMURDAN ÇIKAN ÖYKÜLER
Etkinlik Türü: Sanat ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 36-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/0d14bdacfb43d7ef7f52c5c9c18557ce.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
(Göstergeleri: Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. )
Dil Gelişimi:
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Sınıfta çocukların daha önce yoğurma malzemelerinden yaptıkları ürünler ve müzelerde bulunan eserlerin fotoğrafları bulundurulur. Çocukların bir süre bunları incelemelerine fırsat tanınır.
Çocuklara toprakla da böyle malzemeler yapılıp yapılamayacağı sorulur.
Çocukların yanıtlarından sonra bahçeye çıkılır ve toprak su ile karıştırılarak çamur yapılır.
Çamurların yumuşaklık ve sertliği hakkında konuşulur.
Çocuklar üçerli, dörderli ya da beşerli gruplara ayrılarak elleriyle ya da çeşitli araçlar kullanarak çamurdan şekiller yaparlar.
Çocuklar birbirlerinden farklı ürünler oluşturmaları için yönlendirilir.
Çocuklar şekillerini tamamladıktan sonra, her grup dolaşarak diğer grupların oluşturduğu şekilleri inceler ve ürünler hakkında sorular sorarlar.
Ardından her gruptan yaptıkları şekilleri kullanarak, öykü oluşturmaları istenir.
Her grup öyküsünü oluşturduktan sonra diğer gruplara anlatır.
Öğretmen çocukların öykü anlatırken kurdukları cümlelerde ögeleri doğru kullanmalarına özen gösterir.
Materyaller:
Toprak, su, çocukların daha önce yaptıkları ürünler, müzelerde bulunan eserlerin fotoğrafları
Sözcükler ve Kavramlar:
Çamur, sert-yumuşak
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir.
Çamurdan hangi şekilleri yaptınız?
Başka hangi malzemelerle şekiller yapabiliriz?
Çamurla oynamak hoşunuza gitti mi?
En çok beğendiğiniz öykü hangisiydi?
Daha önce çamurdan şekiller yaptınız mı? Neler yaptınız?
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Her çocuğun istediği kadar şekil yapmasına izin verilmelidir.
Çocukların öykülerinde kullandıkları cümle yapılarına dikkat edilmelidir.
AİLE KATILIMI
Ailelere yoğurma maddelerini (hamur, oyun hamuru vb.) kullanarak çocuklarıyla oynamaları önerilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Bölgede çömlek yapılan bir kuruluş varsa oraya alan gezisi düzenlenebilir ve sınıfa dönüldüğünde sanat etkinliği ile gezi değerlendirilebilir.
Kapadokya yöresinde çömlek yapımı ile ilgili bir belgesel izlenir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
İşitme yetersizliği olan çocuğa ürünler ve fotoğraflar gösterilir ve nesnenin ismi sorulurken çocuğun dil seviyesine göre ya nesne adları ya da cümle tekrarları yaptırılır.
Etkinlik süresince çocuklar konuşurken işitme yetersizliği olan çocuğa da söz verilmesine ve çocuğun dil seviyesine uygun soruların sorulmasına dikkat edilir.
Öykü anlatma aşamasında işitme yetersizliği olan çocuğun söylediği sözcük ve cümleler öğretmen tarafından tamamlanarak çocuğa ritmik tekrarlar yaptırılır.
Çocuğun sözcükleri doğru şekilde söylemesi için tekrar etmesi istenir.
Etkinlik Türü: Sanat ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 36-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/0d14bdacfb43d7ef7f52c5c9c18557ce.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
(Göstergeleri: Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. )
Dil Gelişimi:
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Sınıfta çocukların daha önce yoğurma malzemelerinden yaptıkları ürünler ve müzelerde bulunan eserlerin fotoğrafları bulundurulur. Çocukların bir süre bunları incelemelerine fırsat tanınır.
Çocuklara toprakla da böyle malzemeler yapılıp yapılamayacağı sorulur.
Çocukların yanıtlarından sonra bahçeye çıkılır ve toprak su ile karıştırılarak çamur yapılır.
Çamurların yumuşaklık ve sertliği hakkında konuşulur.
Çocuklar üçerli, dörderli ya da beşerli gruplara ayrılarak elleriyle ya da çeşitli araçlar kullanarak çamurdan şekiller yaparlar.
Çocuklar birbirlerinden farklı ürünler oluşturmaları için yönlendirilir.
Çocuklar şekillerini tamamladıktan sonra, her grup dolaşarak diğer grupların oluşturduğu şekilleri inceler ve ürünler hakkında sorular sorarlar.
Ardından her gruptan yaptıkları şekilleri kullanarak, öykü oluşturmaları istenir.
Her grup öyküsünü oluşturduktan sonra diğer gruplara anlatır.
Öğretmen çocukların öykü anlatırken kurdukları cümlelerde ögeleri doğru kullanmalarına özen gösterir.
Materyaller:
Toprak, su, çocukların daha önce yaptıkları ürünler, müzelerde bulunan eserlerin fotoğrafları
Sözcükler ve Kavramlar:
Çamur, sert-yumuşak
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir.
Çamurdan hangi şekilleri yaptınız?
Başka hangi malzemelerle şekiller yapabiliriz?
Çamurla oynamak hoşunuza gitti mi?
En çok beğendiğiniz öykü hangisiydi?
Daha önce çamurdan şekiller yaptınız mı? Neler yaptınız?
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Her çocuğun istediği kadar şekil yapmasına izin verilmelidir.
Çocukların öykülerinde kullandıkları cümle yapılarına dikkat edilmelidir.
AİLE KATILIMI
Ailelere yoğurma maddelerini (hamur, oyun hamuru vb.) kullanarak çocuklarıyla oynamaları önerilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Bölgede çömlek yapılan bir kuruluş varsa oraya alan gezisi düzenlenebilir ve sınıfa dönüldüğünde sanat etkinliği ile gezi değerlendirilebilir.
Kapadokya yöresinde çömlek yapımı ile ilgili bir belgesel izlenir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
İşitme yetersizliği olan çocuğa ürünler ve fotoğraflar gösterilir ve nesnenin ismi sorulurken çocuğun dil seviyesine göre ya nesne adları ya da cümle tekrarları yaptırılır.
Etkinlik süresince çocuklar konuşurken işitme yetersizliği olan çocuğa da söz verilmesine ve çocuğun dil seviyesine uygun soruların sorulmasına dikkat edilir.
Öykü anlatma aşamasında işitme yetersizliği olan çocuğun söylediği sözcük ve cümleler öğretmen tarafından tamamlanarak çocuğa ritmik tekrarlar yaptırılır.
Çocuğun sözcükleri doğru şekilde söylemesi için tekrar etmesi istenir.