Neler yeni

Dünyaca Ünlü Ressamların Resimleri

Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,932
Beğeniler
4
#1
LEONARDO DA VİNCİ

Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.





BERTHE MORİSOT


CLAUDE MONET​



DANTE GABRİEL ROSSETTİ


EDGAR DEGAS​



JOHN WİLLİAM WATHERHOUSE



MARY CASSATT



PABLO PİCASSO



VELAZQUEZ DİEGO



WASSİLY KANDİNSKY



TÜRKÇE

Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.


DA A8 K:1 -Çocuklara projeksiyon yardımı ile iki tablo 15-20 saniye aralarla gösterilir.

DA A8 K:2,3 -Bu tablolarda neler gördünüz? 1. tabloda neler vardı? Ne renkti?

DA A8 K.4 -TABLODAKİ ÖNEMLİ AYRINTILARI GÖRMELERİN SAĞLAYACAK SORULAR YÖNLENDİRİLİR.

DA A8 K.5 -Tabloya ait bir cümle söyleyen öğretmen tablodaki resime bakarak öykü üreteceklerini açıklar. Öğretmen çocuklardan sıra ile birer cümle söylemelerini, en sonda oturan çocuğun öykünün sonunu söyleyeceğini belirtir. Öykü oluşturma sırasında öğretmen ses kaydı yapar, video çeker. Öykü oluştuktan sonra kayıt çocuklara izlettirilir.


Planlama : Emel ÖZDEMİR

22.11.2011
 

denizada

Yeni Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
43
Beğeniler
0
#3
Emel Özdemir Hocam bunları günlük planda nasıl kullanabiliriz lütfen açıklayarak yazabilir misiniz?
 

denizada

Yeni Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
43
Beğeniler
0
#4
Bugün koordinatör öğretmenime sordum,fen ve matematik etkinliğinde kullanabileceğimi söyledi,fikri çok beğendi,''Derslerde öğrencilerime de anlatayım ,onlarda araştırsınlar ,planlarında yer versinler''diye söyledi,benim sitemizden öğrendiğim fikir öğretmenimin de çok hoşuna gitti,teşekkürler Cemile Hocam,Emel Hocam :)
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,932
Beğeniler
4
#5
Bugün koordinatör öğretmenime sordum,fen ve matematik etkinliğinde kullanabileceğimi söyledi,fikri çok beğendi,''Derslerde öğrencilerime de anlatayım ,onlarda araştırsınlar ,planlarında yer versinler''diye söyledi,benim sitemizden öğrendiğim fikir öğretmenimin de çok hoşuna gitti,teşekkürler Cemile Hocam,Emel Hocam :)
Rica ederim:)
Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.
 

denizada

Yeni Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
43
Beğeniler
0
#6
İlginize ben teşekkür ederim :) yazdıklarınızı planlarımda değerlendireceğim.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
6
#8
Emel Özdemir Hocam bunları günlük planda nasıl kullanabiliriz lütfen açıklayarak yazabilir misiniz?

denizada; mesajınızı şimdi gördüm. Cemile öğretmenim cevap yazmış ben de onun yazdıklarına eklemeler yapayım. Öncelikle plan yaparken bldiğiniz gibi kazanımlarımızı belirliyoruz.


Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.


DA A8 K:1 -Çocuklara projeksiyon yardımı ile iki tablo 15-20 saniye aralarla gösterilir.

DA A8 K:2,3 -Bu tablolarda neler gördünüz? 1. tabloda neler vardı? Ne renkti?

DA A8 K.4 -TABLODAKİ ÖNEMLİ AYRINTILARI GÖRMELERİN SAĞLAYACAK SORULAR YÖNLENDİRİLİR.

DA A8 K.5 -Tabloya ait bir cümle söyleyen öğretmen tablodaki resime bakarak öykü üreteceklerini açıklar. Öğretmen çocuklardan sıra ile birer cümle söylemelerini, en sonda oturan çocuğun öykünün sonunu söyleyeceğini belirtir. Öykü oluşturma sırasında öğretmen ses kaydı yapar, video çeker. Öykü oluştuktan sonra kayıt çocuklara izlettirilir.


Planlama : Emel ÖZDEMİR

22.11.2011
 

denizada

Yeni Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
43
Beğeniler
0
#9
İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim Emel Öğretmenim :) Bu hafta planlarımı yaptım,önümüzdeki hafta için yazdıklarınızı mutlaka kullanacağım :)
 

denizada

Yeni Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
43
Beğeniler
0
#10
Hatta az önce resimlerin renkli çıktısını aldım,sizin ve Cemile öğretmenin yazdıklarından çooookkk faydalanacağım kesin :) tekrar teşekkür ederim :) Geçen sene kardeş sitemizden çok faydalandım,öğretmenlerim yaptığım çalışma ve etkinlikleri çok takdir ediyorlar .
 

Forum istatistikleri

Konular
18,846
Mesajlar
30,299
Kullanıcılar
27,852
Son üye
Mfbos
×