Neler yeni

ETKİNLİK ADI:TOPRAK ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ve BÜYÜK GRUP E

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
ETKİNLİK ADI:TOPRAK



ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ve BÜYÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY



KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler. (TOPRAK, KİL, ÇAMUR)
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.(YUMUŞAK, YAPIŞKAN, BALÇIK, ÇAMUR)

BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.(BAHÇE TOPRAĞI İLE KİL)

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri sıkar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

ÖBA Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.

ÖBA Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:
Tehlikeli olan durumları söyler.
Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
Temel güvenlik kurallarını bilir.
Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur.
Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.



Malzemeler:
Kil, pipet, toprak, çamur, hamur kalıpları,



Sözcükler ve Kavramlar:
Çamur, kil
Büyük-Küçük, Az-Çok



ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar okula getirdikleri killeri fen ve doğa köşesine koyarlar. Sonra çocuklarla bahçeye çıkılır. Toprağı incelemeleri, toprakla bir süre oynamaları istenir. Ardından ellerine sulama kapları verilir. Toprağı ıslatırlar. Islanan toprağa ne olduğu sorulur. Çamurlu toprağa basarlar. Ayaklarının izini çıkarırlar. Birbirlerinin ayaklarının büyüklüğü ile kendi ayağının izini kıyaslarlar.

Islanan toprak üzerine bir süre kürdanla, pipetle, taş parçaları ile, hamur kalıpları ile resim yaparlar. Bu sırada birbirlerinin üzerine, yüzüne çamur, pipet ucu, taş gelmemesi için uyarılarda bulunulur.

Sonra sınıfa girilir. Fen merkezine bıraktıkları kile dikkatleri çekilip masalara geçerler. Renk, şekil özelliği ile kilin dışarıdaki toprağa benzeyip benzemediği sorulur. Bunun da toprak olduğunu, adının kil olduğu söylenir. Toprakla neler yapabildilerse aynı işlemin fazlasını kil ile yapabilecekleri söylenir. Bütün çocukların eline yoğrulmuş kilden farklı miktarlarda birer parça verilir. Öğretmen de eline bir parça kil alıp bir top yapar. Yanındaki çocuğa; 'benim topum mu büyük, senin topun mu?', diye sorar. Sonra öğretmen her çocuğun yanındaki arkadaşı ile toplarının büyüklüğünü kıyaslamasını söyler.

*Öğretmen çocukları yanında oturan çocuk ile eşleştirir. Büyük topu olan çocuk küçük topu olan çocuğa şunu söyler; 'benim topum seninkinden büyük. Lütfen senin küçük topunu bana verir misin?' Küçük topun sahibi çocuk yönergeyi uygular. Büyük topun sahibi 'teşekkür ederim, şimdi ikimizin topu ile daha büyük bir top yapacağım', der. Gruptaki çocuklar oyunu sevdilerse, daha büyük top yapmak için aynı biçimde devam edilir. En son kocaman bir top yapılır. İlk oyuna başladığımızda topların az mı, çok mu olduğu sorulur. Topların neden azaldığı sorulup çocukların 'çünkü topları birleştirip büyük top yaptık.', demeleri için desteklenirler.
***Öğretmen tekrar çocuklara kil dağıtır. Bu defa eşit miktarda verir. Çocuklar kil ile istedikleri şekilde bir süre oynarlar. Öğretmen çocukların yanına gidip tek tek ne yaptıklarını sorar. Yapılan eserler bir kağıt üzerinde kurumaya bırakılır. Ellerini yıkamak için sıra olurlar. Ellerini yıkamadan önce elbiselerinin kollarını çeker ya da kıvırırlar / öğretmen çekmelerine, kıvırmalarına yardım eder. Ellerini yıkarlarken musluğu yeterince açmaları, kollarını yukarı kaldırmadan yıkarlarsa ve lavaboya yaslanmazlarsa üstlerinin ıslanmayacağı belirtilir. El yıkama şarkıları söylenip tırnaklarının içini, parmaklarının arasını, ellerinin üstünü güzelce yıkarlar.



DEĞERLENDİRME:
Çamurla mı kil ile mi oynamak daha güzeldi?
Çamurla neler yaptınız?
Kimin ayak izi daha büyüktü?
Ayak izinizi çıkartırken ayağınız çamura battı mı? Ayağınızı çamurdan kolay çıkarabildiniz mi?
Oyun oynarken arkadaşınızın üstünü çamurlayan oldu mu?
Bir sonraki oyunumuzda nelere dikkat etmeniz gerekli?
Kil ile büyük top yapınca toplar çoğaldı mı, azaldı mı?
Zamanımız olsaydı, kil ile başka neler yapmayı isterdiniz?




ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

Kil ile yılan yapabilirler. Aynı uygulama şekli ile yılanların uzunluklarını ölçerler.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Bedenlerini kazalardan ve tehlikelerden korumaları için gerekli tedbirler alınır.
Ellerini istenilen şekilde yıkamalarına titizlik gösterilir. Gerekirse konu ile ilgili ödül panosu oluşturulur.




Veli katılımı:
Okula kil göndermeleri istenir. Kilin küçük kas gelişimine olan etkilerini anlatan bir makale broşür haline getirilerek eve gönderilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×