Neler yeni

Farklı Çocuk Okul Öncesi Aylık Planı 2013 2014

ana okulu

Yeni Üye
Katılım
3 Tem 2013
Mesajlar
2
Beğeniler
0
#1
Farklı Çocuk Eğitim Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı
——————————————————————————————————————————
Hoppalak İle Zıppalak Eğitim Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı
——————————————————————————————————————————
Bıcır Bıcır Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı



GÜNCELLENMEDEN ÖNCEKİ PLANLAR:


2013 2014 Yılı
EKİM AYI
AYLIK EĞİTİM PLANI
Aylık Planı word dosyası olarak indirmek için TIKLAYIN: //www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/324c5efeee2f8ddcc13ad1d9b017e558.doc

NOT: Bu aylık plan sadece bir aylık plandır.

Bu Plan "Farklı Çocuk Okul Öncesi Yayınları" Tarafından Hazırlanmıştır.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI
AYLIK EĞİTİM PLANI
Okul Adı :
Tarih : EKİM
Yaş Grubu (Ay) :
Öğretmen Adı
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4. Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini, şeklini söyler. Nesne/varlığın miktarını söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne /varlığın büyüklüğünü söyler. Nesne/varlığın adını, tadını söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna göre eşleştirir. Nesne/varlıkları miktarına göre eşleştirir.
Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları miktarına göre gruplar.
Kazanım 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri: Nesne/varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Mekânda konum alır.
Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri: Bir örüntüdeki eksik bırakılan ögeyi söyler.
Bir örüntüdeki eksik bırakılan ögeyi tamamlar.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri: Bir olayın olası nedenini söyler.
Bir olayın olası sonucunu söyler.
Kazanım 21. Atatürk’ü tanır.
Göstergeleri: Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler.
Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.

Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar.
Göstergeleri: Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.
Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.
Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.


MOTOR GELİŞİMİ
Kazanım1:Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeler: Yönergeler doğrultusunda yürür.
Yönergeler doğrultusunda koşar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler.
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar.
Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri.: Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri keser, malzemeleri değişik şekillerde katlar. Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar, çizgileri istenilen nitelikte çizer. Malzemelere elleriyle şekil verir Nesneleri kopartır yırtar, sıkar, çeker/gerer, açar/kapar.
Kazanım5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.
Basit dans adımlarını yapar.
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 1. Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri: Sesin özelliğini söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler
Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri: Düz cümle kurar.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri: Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinlediklerini/izlediklerini müzik, resim, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.


Kazanım 9. Ses bilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri: Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.
Anne ve babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler.
Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
Kazanım 6. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri: Haklarını söyler.
Başkalarının hakları olduğunu söyler.
Kazanım 7. Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Kazanım 9. Farklı kültürel özellikleri açıklar.
Göstergeleri: Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.
Kazanım 11. Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri: Nezaket kurallarına uyar.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri: Saçını tarar.Dişini fırçalar.Elini/yüzünü yıkar. Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.
Kazanım 2. Giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri: Giysilerini çıkarır, giyer,ayakkabı bağcıklarını çözer/bağlar.
Kazanım 3. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri: Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır, toplar, yerleştirir.
Kazanım 8. Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
Göstergeleri: Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar.
Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

EKİM

KAVRAMLAR

Renk : Kırmızı,sarı, mavi,
Geometrik şekil : Kare ,köşe, daire,çember
Sayı : 1 sayısı, 2 sayısı, 3 sayısı
Duyu : Acı-tatlı-tuzlu-ekşi
Duygu : Mutlu-üzgün-şaşkın-korkmuş
Zaman : Saat
Miktar : Ağır –hafif
Boyut : İnce –kalın, Dar-geniş, Küçük –büyük, Uzun -kısa
Yön mekanda konum : Yukarı-Aşağı Ön-Arka
Zıt : Hızlı-yavaş, Düzenli-dağınık, Kirli-temiz

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
ALAN GEZİLERİ
AİLE KATILIMI
· Hayvanları koruma günü
(4 Ekim)
· Dünya Çocuk Günü
(Ekim ayının ilk pazartesi günü)
· Cumhuriyet Bayramı
(29 Ekim)

Velilerden çocuklarıyla birlikte çekilmiş bir aile fotoğrafını okula göndermeleri istenir.
Gazete yada dergilerden kesilen insan resimlerini çocuklarına inceletmeleri istenir.
Çocukları ile resimlerdeki kişilerin duyguları hakkında sohbet etmeleri, çocuklarıyla hayvanlara nasıl davranılması gerektiğiyle ilgili sohbet etmeleri istenir.
Çocuklarına hayvanlara nasıl davranmamız gerektiğinin sorulması.
Çocukları ile Hayvanları Koruma Günü hakkında sohbet etmeleri istenir. Çocukları ile birlikte “Hayvanları Koruma Günü” nü anlatan resim yaparak sergilemek üzere okula yollamaları istenir.
Velilere notlar yazılarak çocuklarıyla birlikte bir spor merkezini ziyaret etmeleri istenir.
Evlerinde bulunan eşyaların renkleri hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenir.

Velilere not yazılarak, çeşitli dergi ve gazetelerden Atatürk ile ilgili resimleri çocuklarıyla beraber kesip okula göndermeleri istenir.
Velilere, Atatürk ‘le ilgili öğrenilen şarkılar notlar aracılığıyla iletilerek evde birlikte tekrar edilmeleri istenir.
29 Ekim şiirinin çocuklara ezberletilmesi ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hakkında sohbet edilmesi istenir.
Birlikte Türk bayrağını boyamaları, birlikte Atatürk ve Anıtkabir resimlerinden oluşturulacak bir albüm hazırlayarak okulumuza göndermeleri istenir. Evlerinde kullanmadıkları çantalar varsa, çanta müzesi için okula göndermeleri istenir.

DEĞERLENDİRME

Çocuklar,

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Program,

…………………………………………………………………………..

Öğretmen,

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Eylül ayında; “Okul Tanıtım ve Aileyi Tanıma Dosyasında Bulunan Formlar” , “Aile Eğitimi İhtiyaç Belirleme Formu” ve “Aile Katılım Formu” uygulanır. Eylül, Ocak ve Haziran aylarında her çocuk için“Gelişim Raporu” doldurulur.




Okul Müdürü Okul Öncesi Öğretmeni
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×