senem_44 öğretmenimize paylaşımından dolayı teşekkür ederiz.
etkinlik planı
dokunma
dokun, hisset, eşini bul
eş bulma oyunu
ETKİNLİK ADI: DOKUN, HİSSET, EŞİNİ BUL
Etkinlik Türü :Fen ve okuma yazmaya hazırlık(Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.
MATERYALLER: Farklı özelliklerde eş nesneler, orta boy mukavva kutu, maket bıçağı, çalışma sayfaları, pastel boya
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Eş, aynı, benzer, farklı, cam, plastik, tahta, metal, yün, sert, yumuşak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen orta boyda mukavva bir kutunun önüne, bir el sığacak genişlikte iki delik açar. Kutunun içini farklı özelliklerdeki eş nesnelerle doldurur (Örneğin iki adet kalem, iki adet ponpon, iki adet bilye, iki adet plastik çatal, iki adet ceviz, iki adet şişe, iki adet metal para vb.).
• Çocuklara , ”Size bir hazine sandığı getirdim. Ama bu sandığın bir özelliği var. O da, içindeki her nesneden iki tane olmasıdır. Bakalım bu sandığın içindeki hazinelerin hepsinin eşini bulabilecek miyiz?” şeklinde bir yönerge verir.
• Öğretmen çocuklara, ellerini kutudaki deliklerden içeri sokarak nesnelere dokunmalarını ve eş olan nesneleri bulmaya çalışmalarını söyler.”Düşün bakalım, bizim sınıfımızda da dokunduğun nesnelere benzer nesneler olabilir mi?”, “Dokunduğun şey neye benziyor?”, ”Ne işe yarar? Sert mi? Yumuşak mı?” gibi sorularla çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olur.
• Öğretmen sırayla sınıftaki tüm çocukların etkinliğe katılımlarını sağlar. Bulunan nesneler eşlenerek sergilenir ve özellikleri hakkında konuşulur.
• Öğretmen ve çocuklar masalara geçerler. Öğretmen çocuklara eş nesneleri bulma ile ilgili bir çalışma sayfası hazırlar ve çocuklara yönergeler vererek çalışmalarını tamamlamaları için yönlendirir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların hepsinin en az bir defa etkinliğe katılımlarını sağlayın ve çok çeşitli materyaller kullanın.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
• Kutumuzda hangi nesneleri bulduk?
• Nesnelerin eşini bulunca ne hissettin?
• En çok hangi nesneyi sevdin?
• Nesnelere dikkat etmediğimizde ne gibi zorluklar yaşadık?
• Bu nesneleri daha önce nerede kullandınız?
AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliği anlatan bir not gönderilir. Evdeki eş nesneleri bulma, eş sözcükler bulma gibi oyunlarla pekiştirici çalışmalar yapmalarını istenir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER• Dikkat, algı ve eşgüdüm gerektiren “Ayna” oyununu oynanabilir.
• Sınıfta eş olan nesneleri bulma oyunu oynanabilir.
etkinlik planı
dokunma
dokun, hisset, eşini bul
eş bulma oyunu
ETKİNLİK ADI: DOKUN, HİSSET, EŞİNİ BUL
Etkinlik Türü :Fen ve okuma yazmaya hazırlık(Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.
MATERYALLER: Farklı özelliklerde eş nesneler, orta boy mukavva kutu, maket bıçağı, çalışma sayfaları, pastel boya
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Eş, aynı, benzer, farklı, cam, plastik, tahta, metal, yün, sert, yumuşak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen orta boyda mukavva bir kutunun önüne, bir el sığacak genişlikte iki delik açar. Kutunun içini farklı özelliklerdeki eş nesnelerle doldurur (Örneğin iki adet kalem, iki adet ponpon, iki adet bilye, iki adet plastik çatal, iki adet ceviz, iki adet şişe, iki adet metal para vb.).
• Çocuklara , ”Size bir hazine sandığı getirdim. Ama bu sandığın bir özelliği var. O da, içindeki her nesneden iki tane olmasıdır. Bakalım bu sandığın içindeki hazinelerin hepsinin eşini bulabilecek miyiz?” şeklinde bir yönerge verir.
• Öğretmen çocuklara, ellerini kutudaki deliklerden içeri sokarak nesnelere dokunmalarını ve eş olan nesneleri bulmaya çalışmalarını söyler.”Düşün bakalım, bizim sınıfımızda da dokunduğun nesnelere benzer nesneler olabilir mi?”, “Dokunduğun şey neye benziyor?”, ”Ne işe yarar? Sert mi? Yumuşak mı?” gibi sorularla çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olur.
• Öğretmen sırayla sınıftaki tüm çocukların etkinliğe katılımlarını sağlar. Bulunan nesneler eşlenerek sergilenir ve özellikleri hakkında konuşulur.
• Öğretmen ve çocuklar masalara geçerler. Öğretmen çocuklara eş nesneleri bulma ile ilgili bir çalışma sayfası hazırlar ve çocuklara yönergeler vererek çalışmalarını tamamlamaları için yönlendirir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların hepsinin en az bir defa etkinliğe katılımlarını sağlayın ve çok çeşitli materyaller kullanın.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
• Kutumuzda hangi nesneleri bulduk?
• Nesnelerin eşini bulunca ne hissettin?
• En çok hangi nesneyi sevdin?
• Nesnelere dikkat etmediğimizde ne gibi zorluklar yaşadık?
• Bu nesneleri daha önce nerede kullandınız?
AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliği anlatan bir not gönderilir. Evdeki eş nesneleri bulma, eş sözcükler bulma gibi oyunlarla pekiştirici çalışmalar yapmalarını istenir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER• Dikkat, algı ve eşgüdüm gerektiren “Ayna” oyununu oynanabilir.
• Sınıfta eş olan nesneleri bulma oyunu oynanabilir.