- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 994
- Beğeniler
- 3
Amaç ve Kazanımlar
SDA
A10: Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
K1: Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
K2: Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler.
Malzeme:
Farklı meslek gruplarına (ulaşım, sağlık, güvenlik, eğitim,vb.) ait kişilerin resimleri ya da çizimleri; bu kişilerin sıkça kullandıkları nesneler (itfaiye şapkası, beyaz önlük, düdük, telsiz, şırınga, kepçe vb.), içi görünmeyen bir torba ya da boş bir kutu.
Uygulama:
Çocuklara farklı meslek sahibi kişilerin neler yaptıklarını öğrenecekleri söylenir.
* Doktor, öğretmen, itfaiyeci, manav, aşçı, polis, diş hekimi, şoför vb. meslekleri sürdüren kişilerin resimleri tek tek gösterilir.
* Aynı zamanda eğer bu meslege ait kişilerin kullandığı bir nesne varsa o da kullanılır.
* Her bir meslek grubuna ait kişilerin ne yaptıkları sırasıyla çocuklara sorulur. Örneğin, “İtfaiyeci ne yapar? Hastalandığımızda bizi kim iyileştirir?” gibi.
* Daha sonra torbaya ya da kutuya getirilen malzemeler yerleştirilir.
* Her çocuğun torbadan/kutudan bir malzeme seçmesi istenir. Seçtiği malzemenin hangi meslek grubuna ait olduğunun ve nasıl kullanıldığını arkadaşlarına anlatması istenir.
* Eğer veliler arasında konuşulan meslek gruplarından kişiler varsa bir gün sınıfta misafir edilerek, çocuklarla sohbet etmeleri sağlanır.
alıntı
SDA
A10: Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
K1: Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
K2: Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler.
Malzeme:
Farklı meslek gruplarına (ulaşım, sağlık, güvenlik, eğitim,vb.) ait kişilerin resimleri ya da çizimleri; bu kişilerin sıkça kullandıkları nesneler (itfaiye şapkası, beyaz önlük, düdük, telsiz, şırınga, kepçe vb.), içi görünmeyen bir torba ya da boş bir kutu.
Uygulama:
Çocuklara farklı meslek sahibi kişilerin neler yaptıklarını öğrenecekleri söylenir.
* Doktor, öğretmen, itfaiyeci, manav, aşçı, polis, diş hekimi, şoför vb. meslekleri sürdüren kişilerin resimleri tek tek gösterilir.
* Aynı zamanda eğer bu meslege ait kişilerin kullandığı bir nesne varsa o da kullanılır.
* Her bir meslek grubuna ait kişilerin ne yaptıkları sırasıyla çocuklara sorulur. Örneğin, “İtfaiyeci ne yapar? Hastalandığımızda bizi kim iyileştirir?” gibi.
* Daha sonra torbaya ya da kutuya getirilen malzemeler yerleştirilir.
* Her çocuğun torbadan/kutudan bir malzeme seçmesi istenir. Seçtiği malzemenin hangi meslek grubuna ait olduğunun ve nasıl kullanıldığını arkadaşlarına anlatması istenir.
* Eğer veliler arasında konuşulan meslek gruplarından kişiler varsa bir gün sınıfta misafir edilerek, çocuklarla sohbet etmeleri sağlanır.
alıntı