hikaye ve sanat
büyük ve küçük grup etkinliği
benim dünyam
etkinlik planı
plan örneği
senem_44
Bu güzel plan için senem_44 öğretmenimize teşekkürlerimizle
BENİM DÜNYAM
Etkinlik türü: Hikaye ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-48 ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım3: Algıladıkları hatırlar.
Göstergeleri:
Hatırladıklarını yeni durularda kullanır.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler).
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
MATERYALLER:
Sandalye, resim kağıdı, pastel boya
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Sıra sayısı (birinci,ikinci..), pır pır, mis, mutlu, çimen
ÖĞRENME SÜRECİ
• Her çocuğun bir sandalyeye daire şekilde oturması sağlanır.
• Öğretmen onları rahat görebileceği ve her çocuğa eşit mesafede olabileceği bir yere oturur.
• “Şimdi sizinle bir yolculuğa çıkacağız? Sizce nereye gidebiliriz? Diye sorar. Çocuklardan çeşitli yanıtlar alınır. Beni dikkatle dinlemenizi istiyorum diyerek onları yönlendirir.
• Öğretmen işaret parmağını göstererek ”Ayşe bir gün evden çıkmış”(Öğretmen kendisine en yakın çocuktan başlayarak) kocaman bir ağaç görür. Ağaç Ayşe’den büyüktür. Ayşe gözlerini kocaman açar. (yanındaki 2. Çocuğu göstererek ) İki mis kokulu çiçeği fark eder. “Ne güzel kokuyorlar” der. Ayşe yürür ve (öğretmen 3. Çocuğu göstererek) pır pır uçan rengârenk bir kelebek görür. Onunla birlikte pır pır uçar. Ama onu yakalayamaz. (öğretmen 4. Çocuğa geçer.) Koşarken ayağı bir taşa takılır taş bembeyazdır. Ayşe bu taşı çok sever. (Öğretmen 5. Çocuğu göstererek) Ayşe bir su sesi duyar. Bakar ki iki balık su ile dans ediyor. Birinci balık dalıyor, ikinci balık zıplıyor. İkinci balık dalıyor, birinci balık zıplıyor. Keyifle dans ediyorlar. Ayşe çok mutludur.(Öğretmen 6. Çocuğu göstererek) Ayşe yorulmuştur. Yeşil çimenlerin üzerine uzanır.( Öğretmen 7. çocuğu göstererek) Gökyüzündeki kocaman bulutları görür. Bulutlar el ele tutuşmuş sanki oyun oynuyorlar. (öğretmen 8. Çocuğu göstererek) Ayşe gülümseyerek kalbini tutar çünkü bugün çok mutludur.
• Öğretmen çocuklara dönerek birinci çocuktan başlayıp “sen ne olmuştun?” diye sorarak hikayeyi tekrar etmelerini sağlar. Alınan cevaplarla sıra sonuna kadar hikâye devam ettirilir.
• Çocuklardan hikâyenin bir resmini yapmaları istenir. Günün sonunda yapılan resimler sergilenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Bu etkinlik yapılırken tüm çocuklara görev verilmelidir.
• Çalışma yapılırken tüm çocukların fikirleri alınmalıdır.
• Çalışma planlanırken çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınmalıdır.
DEĞERLENDİRME
• Ayşe nereye gitti?
• Ayşe neden gitti?
• Ayşe neleri gördü?
• Ayşe başka neler görebilirdi?
• Sen olsaydın nereye giderdin?
• Sen olsaydın neler görmek isterdin?
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu çalışma çocuk sayısı arttıkça başka materyaller kullanılarak da yapılabilir.
• Bu çalışma doğada da canlandırılabilir.
• Müzik eşliğinde yapılabilir.
• Müzik eşliğinde çocuğa verilen görev de dans etmesi istenilebilir.
büyük ve küçük grup etkinliği
benim dünyam
etkinlik planı
plan örneği
senem_44
Bu güzel plan için senem_44 öğretmenimize teşekkürlerimizle
BENİM DÜNYAM
Etkinlik türü: Hikaye ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-48 ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım3: Algıladıkları hatırlar.
Göstergeleri:
Hatırladıklarını yeni durularda kullanır.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler).
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
MATERYALLER:
Sandalye, resim kağıdı, pastel boya
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Sıra sayısı (birinci,ikinci..), pır pır, mis, mutlu, çimen
ÖĞRENME SÜRECİ
• Her çocuğun bir sandalyeye daire şekilde oturması sağlanır.
• Öğretmen onları rahat görebileceği ve her çocuğa eşit mesafede olabileceği bir yere oturur.
• “Şimdi sizinle bir yolculuğa çıkacağız? Sizce nereye gidebiliriz? Diye sorar. Çocuklardan çeşitli yanıtlar alınır. Beni dikkatle dinlemenizi istiyorum diyerek onları yönlendirir.
• Öğretmen işaret parmağını göstererek ”Ayşe bir gün evden çıkmış”(Öğretmen kendisine en yakın çocuktan başlayarak) kocaman bir ağaç görür. Ağaç Ayşe’den büyüktür. Ayşe gözlerini kocaman açar. (yanındaki 2. Çocuğu göstererek ) İki mis kokulu çiçeği fark eder. “Ne güzel kokuyorlar” der. Ayşe yürür ve (öğretmen 3. Çocuğu göstererek) pır pır uçan rengârenk bir kelebek görür. Onunla birlikte pır pır uçar. Ama onu yakalayamaz. (öğretmen 4. Çocuğa geçer.) Koşarken ayağı bir taşa takılır taş bembeyazdır. Ayşe bu taşı çok sever. (Öğretmen 5. Çocuğu göstererek) Ayşe bir su sesi duyar. Bakar ki iki balık su ile dans ediyor. Birinci balık dalıyor, ikinci balık zıplıyor. İkinci balık dalıyor, birinci balık zıplıyor. Keyifle dans ediyorlar. Ayşe çok mutludur.(Öğretmen 6. Çocuğu göstererek) Ayşe yorulmuştur. Yeşil çimenlerin üzerine uzanır.( Öğretmen 7. çocuğu göstererek) Gökyüzündeki kocaman bulutları görür. Bulutlar el ele tutuşmuş sanki oyun oynuyorlar. (öğretmen 8. Çocuğu göstererek) Ayşe gülümseyerek kalbini tutar çünkü bugün çok mutludur.
• Öğretmen çocuklara dönerek birinci çocuktan başlayıp “sen ne olmuştun?” diye sorarak hikayeyi tekrar etmelerini sağlar. Alınan cevaplarla sıra sonuna kadar hikâye devam ettirilir.
• Çocuklardan hikâyenin bir resmini yapmaları istenir. Günün sonunda yapılan resimler sergilenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Bu etkinlik yapılırken tüm çocuklara görev verilmelidir.
• Çalışma yapılırken tüm çocukların fikirleri alınmalıdır.
• Çalışma planlanırken çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınmalıdır.
DEĞERLENDİRME
• Ayşe nereye gitti?
• Ayşe neden gitti?
• Ayşe neleri gördü?
• Ayşe başka neler görebilirdi?
• Sen olsaydın nereye giderdin?
• Sen olsaydın neler görmek isterdin?
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu çalışma çocuk sayısı arttıkça başka materyaller kullanılarak da yapılabilir.
• Bu çalışma doğada da canlandırılabilir.
• Müzik eşliğinde yapılabilir.
• Müzik eşliğinde çocuğa verilen görev de dans etmesi istenilebilir.