Neler yeni

Kaynaştırma Öğrencilerimiz

Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
420
Beğeniler
0
#1
Kaynaştırma öğrencilerimizle ilgili sıkıntılarımızı lütfen bu konu içerisinde paylaşalım...
 
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
1
Beğeniler
0
#2
benimde kaynaştırma öğrencim var eş durumuyla tayinim çıktı ve 2 haftadır bu okuldayım kaynaştırma öğrencimi sınıfta zapt edemiyorum napacağımı şasırdım her fırsatta dışarı kaçmak istiyor arkadaşlarıyla oynamıyor boyama etkinlik yapmıyor veriyorum karalayıp atıyor buğünde sınıfata hikaye okurken yanımda oturrturdum tam o sırada şaçlarımı yolmaya başladı bir türlü bıraktıramadım en son eline vurmak zorunda kaldım biçare durumdayım eve gelip ağlıyorum napcam sınıf yönetiminide yapamıyorum onunla uğraşıyım derken diğer öğrenciler kopıuo yardımcı olun bilgi ve tecrübelerinizi paylaşın lütfenn
 
Katılım
26 Eki 2011
Mesajlar
446
Beğeniler
1
#3
Bu konuda deneyimli değilim ama o öğrenciyi size yönlendiren rehabilitasyon merkeziyle irtibata geçin ve yardım isteyin.Bildiğim kadarıyla kaynaştırma öğrencilerini RAM'lar yönlendiriyordu okullara.Ya da okulunuzda rehberlik hocası varsa onunla görüşün.Hiç olmadı aileyi bir uzmana siz yönlendirin.

Allah yardımcınız olsun.Kolay gelsin.
 

Hacer Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
1,318
Beğeniler
5
#4
benimde kaynaştırma öğrencim var eş durumuyla tayinim çıktı ve 2 haftadır bu okuldayım kaynaştırma öğrencimi sınıfta zapt edemiyorum napacağımı şasırdım her fırsatta dışarı kaçmak istiyor arkadaşlarıyla oynamıyor boyama etkinlik yapmıyor veriyorum karalayıp atıyor buğünde sınıfata hikaye okurken yanımda oturrturdum tam o sırada şaçlarımı yolmaya başladı bir türlü bıraktıramadım en son eline vurmak zorunda kaldım biçare durumdayım eve gelip ağlıyorum napcam sınıf yönetiminide yapamıyorum onunla uğraşıyım derken diğer öğrenciler kopıuo yardımcı olun bilgi ve tecrübelerinizi paylaşın lütfenn
Öğretmenim herşeyden önce okul rehber öğretmeninizle görüşün o size gerekli yönlendirmeyi yapacaktır. ilk öğretmenlik yaptığım yıllarda benimde benzer sıkıntım olmuştu. Aile çok duyarlıydı rehber öğretmenimzle görüştüler RAM a yönlendirmişti sıkıntım kökten çözülmemişti lakin yıl sonuna doğru tükürme saç çekme çabuk bıkma davranışı % 80 kesilmişti. Ben ilk zamanlar da sizin gibi boyama çalışmalrında çaresiz kalıyordum sonraları Pastel boya ile resimleri karalayıp geçiyordu bende kalem boya verdim daha fazla zaman harcamak zorunda kaldı.buda bana zaman kazandırdı sulu boya ile boyada kağıdı ıslatıp atıyordu düşündüm sulu boyada çok fazla özgürlüğünü yansıtamıyordu parmak boyası verdim hem tüm eliyle girdi işe hemde eğlendi.. dikkat toplama anlarında ise ona daha çok görev veriyordum sorumluluk yüklüyordum. tabiki bunlar 2. dönemde anca yaşanabildi. siz ilk olarak Rehberlik Servisiyle Görüşün...
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
6
#5
Öğretmenim; konunuzla ilgili olarak,

//www.onceokuloncesi.com/kayna-t-rma-e-itimi-ile-gelen-bi-oe-rencim-var-t14795.html






--------------------------------------------------------------------------------
bu konular size yardımcı olacaktır arkadasım.

//www.onceokuloncesi.com/kayna-...ar-t14795.html

//www.onceokuloncesi.com/geli-i...ar-t45549.html

//www.onceokuloncesi.com/bep-plan-t21327.html
 
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
3
Beğeniler
0
#6
Merhaba, benim atipik otizm tanılı bir öğrencim var. İfade edici dil hiç yok, alıcı dil ise yok denecek kadar az. Öğrencinin annesiyle görüştüğümde bana öğrencinin sadece konuşma problemi olduğunu ve bunun için özel eğitim aldığını söyledi. Daha sonra özel eğitim öğretmeniyle olan görüşmemde öğrencinin alıcı dil becerileri üzerinde çalıştıklarını söyledi. Ama dil konuşma bozukluğundan daha farklı bir sorun vardı ve bana söylenmemişti. Anneden bana tanı raporunu getirmesini istediğimde çocuğunda %40 atipik otizm tanısı olduğunu söyledi ve malesef ki bu durumu 2 ay sonra öğrendim. Daha önce hiç otizm tanılı bir öğrencim olmadı ve açıkçası ne yapacağımı bilemiyorum. Konuşamadığı için çocuğun ihtiyaçlarını anlamakta çok zorlanıyorum, benimle veya diğer çocuklarla hiçbir şekilde iletişime geçmiyor. Dikkati çok sınırlı olduğu için yerinde oturtup herhangi bir çalışma yapmak da pek mümkün olmuyor. Öğrenciye herhangi bir şekilde fayda sağlayamadığımı düşünüyorum ve bu da kendimi çok kötü hissettiriyor. Bu durumu okul müdürümle de paylaştım. Haftada iki gün görevlendirmeyle gelen bir rehber öğretmenimiz var. Çocuğun durumuyla ilgili bir araya gelip neler yapabiliriz konuşacağız. Bu konuyla ilgili bilgisi ve tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa çok mutlu olacağım.
 
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
589
Beğeniler
16
#7
HOCAM ÖNCELİKLE BENCE OKULUNUZUN REHBER ÖĞRETMENİ+ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ VE SİZ BİR ARAYA GELEREK BEP PLANI HAZIRLAMALISINIZ.ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ BİREYSEL EĞİTİMİNİ VERİRKEN SİZ DE GRUP EĞİTİMİNİ TAMAMLAYICI,İKİNİZİN ÇALIŞMALARI PARALEL OLMALI.ÇOCUKTA BAHSETTİĞİNİZ DAVRANIŞLARDA BAZEN BİREBİR İLGİLENEREKDE GÜZEL GELİŞMELER ORTAYA ÇIKABİLİYOR,DAVRANIŞLARIN YERLEŞMESİ İÇİN KARARLI OLUN....
 
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
3
Beğeniler
0
#8
HOCAM ÖNCELİKLE BENCE OKULUNUZUN REHBER ÖĞRETMENİ+ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ VE SİZ BİR ARAYA GELEREK BEP PLANI HAZIRLAMALISINIZ.ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ BİREYSEL EĞİTİMİNİ VERİRKEN SİZ DE GRUP EĞİTİMİNİ TAMAMLAYICI,İKİNİZİN ÇALIŞMALARI PARALEL OLMALI.ÇOCUKTA BAHSETTİĞİNİZ DAVRANIŞLARDA BAZEN BİREBİR İLGİLENEREKDE GÜZEL GELİŞMELER ORTAYA ÇIKABİLİYOR,DAVRANIŞLARIN YERLEŞMESİ İÇİN KARARLI OLUN....
Hocam teşekkür ederim cevabınız için. BEP'in birim oluşturularak hazırlanması gerektiğini biliyorum fakat okulumuza rehber öğretmen haftada iki gün geliyor ve çok fazla kaynaştırma öğrencisi olduğu için yetişmesi çok zor oluyor. Ayrıca bir özel eğitim öğretmenimiz yok. Çocuğun BEP'ini müdürümün isteği doğrultusunda kendi başıma hazırladım. Aslında benim tek başıma yapacağım bir şey olmadığının farkındayım. Sorun da burada başlıyor zaten. Etrafımdan yardım alamıyorum, danıştığım herkes şöyle yap böyle gibi yönergeler veriyor ama kesinlikle bir iş birliği yok. Sınıfta yardımcım olmadığı için çocukla bire bir ilgilenebildiğim süre çok kısıtlı. Durum böyle olunca çocuğa zarar mı veriyoruz, zaman kaybı mı yaşatıyoruz emin değilim.
 
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
589
Beğeniler
16
#9
HOCAM ÖNCELİKLE TANIYI KOYMUŞ OLAN DOKTOR,EBEVEYNLERİNE ÇOCUĞU DESTEKLEMEK ADINA TAVSİYELERDE BULUNMUŞTUR.BU ÖNERİLERİN İÇERİSİNDE ÖZEL EĞİTİM MERKEZİNE ÇOCUĞUN YÖNLENDİRİLMESİ YAHUT ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİNDEN BİREYSEL EĞİTİM ALMASI GEREKTİĞİ KONUSUNDA FİKİRLER SUNMUŞTUR.EBEVEYNLERİ İLE BİREBİR GÖRÜŞEREK ÇOCUĞUN ÖZEL EĞİTİM MERKEZİNE YÖNLENDİİLMESİNİ SAĞLAYABİLİRSİNİZ.İLÇENİZDE RAM VARDIR BURADAKİ REHBER ÖĞRETMENLERİMİZ VE ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİMİZ BEP PLANI OLUŞTURMANIZDA YARDIMCI OLACAKLARDIR.
 
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
3
Beğeniler
0
#10
HOCAM ÖNCELİKLE TANIYI KOYMUŞ OLAN DOKTOR,EBEVEYNLERİNE ÇOCUĞU DESTEKLEMEK ADINA TAVSİYELERDE BULUNMUŞTUR.BU ÖNERİLERİN İÇERİSİNDE ÖZEL EĞİTİM MERKEZİNE ÇOCUĞUN YÖNLENDİRİLMESİ YAHUT ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİNDEN BİREYSEL EĞİTİM ALMASI GEREKTİĞİ KONUSUNDA FİKİRLER SUNMUŞTUR.EBEVEYNLERİ İLE BİREBİR GÖRÜŞEREK ÇOCUĞUN ÖZEL EĞİTİM MERKEZİNE YÖNLENDİİLMESİNİ SAĞLAYABİLİRSİNİZ.İLÇENİZDE RAM VARDIR BURADAKİ REHBER ÖĞRETMENLERİMİZ VE ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİMİZ BEP PLANI OLUŞTURMANIZDA YARDIMCI OLACAKLARDIR.
Çocuk özel eğitim merkezine gidiyor zaten. Benim sıkıntım öğrenciye sınıf içinde çok fazla yardımcı olamamam. Çünkü dikkati çok sınırlı. Yerinde 1-2 dkdan fazla oturtmak mümkün olmuyor. Bu durumda benim sürekli öğrenciyle ilgilenmem gerekir ama bu da mümkün değil. Veli sanki ben okulda elimden geleni yapmıyormuşum gibi bana "o..n.. okulda napıyor?" "tek başına mı kalıyor?" gibi tonlaması imalı üslup açısından iğneleyici olan sorular yöneltiyor. Bu da doğal olarak beni üzüyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Buraya da içimi dökmüş oldum. Hoş görün hocam.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,859
Mesajlar
30,318
Kullanıcılar
27,852
Son üye
Mfbos
×