Neler yeni

Kroki Çiziyoruz Fen Etkinliği

Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
420
Beğeniler
0
#1
KROKİ ÇİZİYORUZ

Etkinlik Türü: Fen (Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu : 60-72 Ay

Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/f45f711aad1c79d5c767b7f3652e9dff.doc

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim:
Kazanım 1. Nesneye/duruma/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesneye/duruma/olaya odaklanır.)
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.)

Dil Gelişimi:
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
(Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.)

Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 15. Kendine güvenir.
(Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler. Gerektiğinde liderliği üstlenir.)

ÖĞRENME SÜRECİ

• Büyük fon kartonu masaya konur.
• Çocuklar sınıftaki oyuncakları eşyaların yerine kullanarak karton üzerinde sınıf modellerini oluştururlar.
• Her çocuk karton üstünde oluşturduğu sınıf modelini eşyaları ile birlikte anlatır.
• Çocuklar hayallerindeki sınıflarda nelerin olmasını istedikleri ile ilgili konuşurlar.
• Daha sonra büyük bir kraft kâğıdının üzerine eşyaları simgeleyen oyuncakları yerleştirerek hayallerindeki sınıfı ortak bir şekilde oluştururlar.
• Çocuklar oluşturdukları bu sınıf düzenini ve eşyalarını karton üstünde çizerek de gösterirler.
• Öğretmen çocukların daha önce görmüş olduğu bir ortamın krokisini ortaya koyar. Krokinin ne demek olduğunu ve kâğıt üstündeki çizimlerin neleri temsil ettiğini açıklar.
• Çocuklar oluşturdukları sınıf çizimi ile bu krokiyi karşılaştırırlar ve kendi sınıf krokilerini oluştururlar.

Materyaller:
Fon kartonu, kraft kağıdı, boya, tebeşir, oyuncaklar, bir ortam krokisi

Sözcükler ve Kavramlar:
Kroki

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Sınıfa getirilen krokinin basit ve anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

• Bugün yaptığımız çalışmaya isim verecek olsanız adı ne olurdu?
• Bu çalışmayı yaparken zorlandınız mı?
• Krokiler sizce ne işe yarar?
• Evinizin çevresinde veya parklara girerken kroki gördünüz mü?
Anne babalarınızın kroki kullandığını gördünüz mü?

AİLE KATILIMI

• Ailelere kroki çizme etkinliklerini evin istenen bir odası/kendi odası ya da evin tüm odalarını çizme şeklinde yapmaları önerilir.
• Ailelere alışveriş merkezlerinde, hayvanat bahçesinde, müzelerde olan krokileri çocuklarıyla birlikte incelemeleri önerilir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• Etkinlik beşer çocuktan oluşan küçük gruplar halinde sirk, lunapark, hayvanat bahçesi, spor salonu gibi yerlere gidilerek kroki oluşturma etkinliği şeklinde de gerçekleştirilebilir.
• Çocuklara çeşitli labirentler verilerek yön bulma ve kroki kullanmaya ilişkin oyunlar oynanabilir.
• Harita kullanılan bir etkinlik geliştirilebilir.

UYARLAMA
Sınıfta Üstün Yetenekli Bir Çocuk Varsa;
• Hayal ettikleri sınıfları yaparken bu çocuğa hayallerini, neden bu hayali kurduklarını anlatmaları için fırsat verilir.
• Çocuğa;
 Neden herkesin hayalindeki sınıf farklı?
 Bu farklılık doğal mı?
 Neden sen böyle bir sınıf düzeni istiyorsun? soruları sorulur.
• Çocuğa daha karmaşık bir kroki verilir ve hayallerindeki sınıf ile bu krokiyi karşılaştırması sağlanır.
• Değerlendirme aşamasında, çocuktan duygularının nedenlerini açıklaması istenir Başka nelerin krokisinin çizilebileceğine yönelik tahminlerde bulunması sağlanır. Çocuğa “Sen nerenin krokisini çizmek isterdin? Neden?” sorusu sorulur.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×