- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 994
- Beğeniler
- 3
Amaç ve Kazanımlar
PMA
A2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K8: Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
K12: Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar.
K13: Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
K14: Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
SDA
A9: Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
K3: Canlıların yaşama hakkına özen gösterir.
K4: Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
Malzeme:
Renkli elişi kağıtları, makas, yapıştırıcı, düğmeler, gazoz kapakları, yün ipler.
Uygulama:
Çocuklara kare şeklinde elişi kağıtları dağıtılır. Katlama tekniği ile kedi yapılacağını söylenir.
* Kare şeklindeki ka*ğıt katlanarak önce üçgen oluşturulur. Uzun kenarların kıvrılması ile kulaklar katlanır.
* Çocuklar kedinin gözlerini düğmelerden, bıyıklarını da yün iplerden yapıştırarak tamamlarlar.
* Daha sonra çocuklara kediler hakkında sorular sorulur (örneğin, kediler nasıl ses çıkarır, ne ile beslenirler, tüyleri nasıldır, vb) ve gelen cevaplar dinlenir.
* Evde kedi besleyen kişi ya da kişiler varsa bakımını nasıl gerçekleştirdiklerini arkadaşlarıyla paylaşması istenir.
* Hayvan besleme ve hayvan sevgisinin önemi üzerine sohbet edilir.
* Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı
PMA
A2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K8: Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
K12: Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar.
K13: Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
K14: Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
SDA
A9: Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
K3: Canlıların yaşama hakkına özen gösterir.
K4: Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
Malzeme:
Renkli elişi kağıtları, makas, yapıştırıcı, düğmeler, gazoz kapakları, yün ipler.
Uygulama:
Çocuklara kare şeklinde elişi kağıtları dağıtılır. Katlama tekniği ile kedi yapılacağını söylenir.
* Kare şeklindeki ka*ğıt katlanarak önce üçgen oluşturulur. Uzun kenarların kıvrılması ile kulaklar katlanır.
* Çocuklar kedinin gözlerini düğmelerden, bıyıklarını da yün iplerden yapıştırarak tamamlarlar.
* Daha sonra çocuklara kediler hakkında sorular sorulur (örneğin, kediler nasıl ses çıkarır, ne ile beslenirler, tüyleri nasıldır, vb) ve gelen cevaplar dinlenir.
* Evde kedi besleyen kişi ya da kişiler varsa bakımını nasıl gerçekleştirdiklerini arkadaşlarıyla paylaşması istenir.
* Hayvan besleme ve hayvan sevgisinin önemi üzerine sohbet edilir.
* Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı