PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM
HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.
Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.
ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )
ETKİNLİK TÜRÜ: MATEMATİK /MÜZİK (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Ritmik sayı sayması
Yeşil renk, sarı rengin tonları.
Genç-yaşlı
Kurumuş-yaş
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen sarı giysi giyerek okula gelir. Kendisi gibi sarı giysiler giymiş çocukları karşılar. Sınıfın bugün sapsarı göründüğünü söyler.
—Çocuklar, bugün SARI GİYSİLER GÜNÜ. Bakalım sarı neler giydiniz? diye sorar.
—Aynı renk tonuna sahip giysileri giyenler el ele tutuşsun, çember olsun. (Pantolonu, kazağı, çorabı şeklinde sıralama getirilebilir.)
—Koyu sarıdan açık sarıya doğru yan yana dizilelim.
—Sizce ben nerede durmalıyım?
— Benim kazağım açık sarı mı?
—Sarı rengi bu mevsimde en çok nerede görüyoruz? sorularının ardından, sonbaharda; otların, çiçeklerin, yaprakların özelliklerini hatırlayarak açıklarlar.
Renkler rondu rol dağılımı ile oynanır.
Hep yeşildir elbiselerim.
Ben bu rengi pek çok severim.
İlkbaharı cicim,
Çok sevdiğim için,
Hep yeşildir elbiselerim.
Hep beyazdır elbiselerim.
Ben bu rengi pek çok severim.
Papatyayı cicim,
Çok sevdiğim için,
Hep beyazdır elbiselerim.
Hep sarıdır elbiselerim.
Ben bu rengi pek çok severim.
Sonbaharı cicim,
Çok sevdiğim için,
Hep sarıdır elbiselerim.
Hep mavidir elbiselerim.
Ben bu rengi pek çok severim.
Gökyüzünü cicim,
Çok sevdiğim için,
Hep mavidir elbiselerim.
Hep kırmızı elbiselerim.
Ben bu rengi pek çok severim.
Bayrağımı cicim,
Çok sevdiğim için,
Hep kırmızı elbiselerim.
• “Sonbahar Geldi”ve “Mevsimler” şarkıları, el yıkama sırasını bekleyen çocuklarla söylenebilir.
• Çocuklar sandalyelere çember oluşturacak biçimde otururlar. Öğretmen masanın üzerine yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar koyar.
— Bugünün nöbetçi çocuğu say bakalım, sınıfımızda kaç tane yaprak var? (Ritmik sayı sayması gözlemlenir)
— Bu yaprakları gençliklerinden yaşlılıklarına doğru sıralayalım. (Masanın üzerine yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar konur.)
— Aferin, doğru sıraladınız.
— Neden yeşil olanı sola koydunuz? 2. sırada hangi yaprak var? En yaşlı yaprak nerede duruyor?
ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:1. Giysilerin tonlarına geçilmeden önce elişi kağıtları ile açıktan koyuya doğru tonlama yapmaları istenebilir.
2. Giydikleri sarı elbiselerini sarı rengin tonlarına sıralama yaparlarken öncelikle benzer renkleri yan yana getirmeleri istenmelidir.
Planlama: Emel ÖZDEMİR
17.11.2012