Neler yeni

Ölçelim - Etkinlik Türü: SANAT / OKUMA/YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ / HAREKET (Bütünleştirilmiş bir

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1




etkinlik planları
plan örnekleri
okuma yazmaya hazırlık etkinlik havuzu
Görsel Algı Çalışmaları
İşitsel algı çalışmaları (Fonolojik duyarlılık)
Dikkat ve hafıza çalışmaları
Temel kavram çalışmaları
Problem çözme ve tahmin çalışmaları.
Kalem kullanma ve el becerisi çalışmaları
Özbakım becerilerini geliştirme çalışmaları.
Güven ve bağımsız davranış geliştirme çalışmaları.
Sosyal-duygusal olgunluk geliştirme çalışmaları.
Okuma-yazma farkındalığı ve motivasyon geliştirme çalışmaları.
Duyu eğitimi çalışmaları.
Nefes ve ritim çalışmaları
uzunluk
kavramlar
ölçü
boyumuzu ölçüyoruz
karış
adım
eksiltme
artı
çoğalma
alıştırma
çalışma
mandala
örüntü
varsayımlar
problem çözebilme
akıl yürütebilme
matematiksel kavramlar(



ETKİNLİK ADI: ÖLÇELİM


Etkinlik Türü: SANAT / OKUMA/YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ / HAREKET (Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik ve küçük grup etkinliği )



Yaş Grubu : 48 – 66 Ay






KAZANIMLAR VE GÖSTERGELER

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Kalemi doğru tutar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.


BA Kazanım 11: Nesneleri ölçer.
Göstergeleri:
Ölçme sonucunu tahmin eder.
Standart olmayan birimlerle ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarını söyler.




SDA Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:
Haklarını söyler.
Başkalarının hakları olduğunu söyler.
Haksızlığa uğradığında tepki verir.
Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.





ÖĞRENME SÜRECİ

• Kahvaltı sırasında öğretmen masaları hazırlar. Sınıfa geçen çocuklara masaları tanıtır. İsteklerine göre masalara geçerek çalışırlar. Çabuk bitirme durumunda başka masaya geçerek, bir etk daha yapabilecekleri, bugün en fazla kimin çalışabileceği söylenerek, çocuklar çabuk ve çok iş yapma için teşvik edilir.
• 1. grup: Uzunluk ölçmeye yarayan aletleri kullanarak, özgün ürünleri istedikleri malzeme ile yaparlar.
• 2. grup: Ellerinin izini çizerek, çizgi ile karışı gösterme çizgisini cetvel kullanarak yaparlar.
• 3. grup: Sulu boya ile parmak baskısı çalışırlar.


Çevre toplanarak, etkinlik bitirilir. Minderlere otururlar.



DEĞERLENDİRME:

1. Nesnelerin uzunluklarını nelerle ölçeriz? yanıtlardan sonra ‘Cetvel, İp Uzun ‘ tekerlemeleri söylenir.

• El ile, karış ile, adım ve ayak ile ölçüm yapılır mı?

2. En fazla etkinliği kim yaptı?
En çabuk kim yaptı?
Kim 1 etkinlik yaptı?
Yavaş yapma nedenine olabilir?
Bundan sonra zamanı daha iyi kullanabilmek için nasıl önlemler almayı düşünüyorsunuz?


—EL ÖLÇMELERİ: -Şimdi hepimiz ellerimize bakalım. Bugün ellerimizi ölçmek için kullanacağız.
—Şimdi size kağıtlar vereceğim. Bu kağıtta masa, kitap, sandalye ve kapı resmi var. Bunları ellerinizle ölçün.

— Sınıf kapımızın ENİNİ, masamızı, sandalyemizin BACAKLARININ YÜKSEKLİĞİNİ, bu kitabın BOYUNU ölçelim. Bakalım hepimizin ölçüsü aynı mı olacak? (En, boy, yükseklik ölçerken birbirlerini uyarırlar.)

• Çocuklar ölçüm yaparken, öğretmen yazı tahtasına aşağıdaki grafiği hazırlarlar.
• Çocuk, kaç karış ölçmüşse, bu grafiğin üzerinde kendi isminin olduğu bölümü kullanarak çeltik atar, ya da sayıyı yazar.
• Ellerindeki ölçüm sonuçları ile tahtaya yazdıklarını karşılaştırırlar.
—Karış, ayak ile de ölçebilir miyiz? Hadi ölçelim. (M.E.B yay İstanbul-1983–Dr. Elaine KŞİSEL- Dr. Serap Mektav YILDIRIM Bilişsel Etkinlik kit S 100-102.)



DEĞERLENDİRME: Herkesin ölçüsü aynı mı?
* Neden farklılık oluştu? Evet. Ellerimizin büyüklüğü farklı. En doğru ölçüyü hangi araçla alabiliriz? Şimdi bir de metre ile ölçelim.

Acaba hepimizin atacağı adımlar da farklı mı? Bunu öğrenmek için bir oyun oynayalım.




ETKİNLİK TÜRÜ:HAREKET



ETKİNLİK ADI:EN UZUN KİM ATLAYACAK?

Yere bir başlama çizgisi çizelim. Sıra ile atlayalım. Atladığımız yere de bir çizgi çizelim. Mesafeyi bloklar kullanarak ölçelim. Yine tahtaya blok sayısını yazalım. ( Hazırlanan grafiğe çizilen nesne şekilleri silinir. Bu defa her çocuk kaç blok boyu atlamışsa o kadar sayıda çentik atar, ya da sayıyı yazar.)



DEĞERLENDİRME:
Herkesin ölçüsü aynı mı? Neden?
Daha kısa atlayanların, uzun atlayamama/ atlama sebebi ne olabilir?
Çözüm nasıl bulabiliriz?


• Aldım, Verdim tekerlemesi ile çocuklar 2 grup oluşturur. Yere çizgi çizilir. Çekişme oyunu oynanır.

• Oyun sonunda yenilgiyi kabul etmeleri, diğer grubu tebrik etmeleri, yenen grubun yenilen grubu teselli etmeleri yönünde çalışmalar yapılarak, birbirlerinin duygularını anlamaya çalışmaları sağlanır.)




DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Birbirlerini haklarına saygılı olmaları için gerekli tedbirler alınmalı.




VELİ KATILIMI:'Evde çıkarttığınız ayak izinizle halının boyunu ölçünüz. Kaç ayak ölçtüyseniz, o kadar kareyi tarayınız.' alıştırmasında destek olmaları istenir.




Plan: Emel ÖZDEMİR
09.11.2012
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×