Neler yeni

PYP (İlk Yıllar Programı)Temel Öğeleri

Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
994
Beğeniler
3
#1
PYP öğretim programı, üç öğenin bütünleştiği bir programdır.

1)Yazılı Öğretim Programı geliştirilmelidir ve bu program içinde öğretileceklerin öğrenci profili ile özdeşleşmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, PYP’nin sorgulama ilkesi doğrultusunda “Çocukların ne öğrenmesini istiyoruz?” sorusuna verilecek cevap yazılı öğretim programını oluşturur.

2) Etkin ve başarılı sınıf içi uygulamaların teorisi ve pratiğini içinde barındıran bir Öğretilen Öğretim Programı olmalıdır. Bu program “Çocuklar en iyi nasıl öğreniriz?” sorusuna cevap verebilmelidir.

3) “Çocukların ne öğrendiğini nasıl anlarız?” sorusuna cevap verebilmek için Öğrenilmiş Öğretim Programının değerlendirildiği etkin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanılması önemlidir.

PYP’nin bütüncül yaklaşımına göre öğrenciler, öğrenme ortamına kendi önbilgilerini getirirler ve bunları öğretmenin öğretim programı çerçevesinde hazırladığı aktivitelerle bütünleştirerek öğrenirler.

Öğrenciler kendi deneyimleri ve birikimlerini kullanarak anlamayı ve anlamlandırmayı gerçekleştirirler. Öğrencilerin yeni öğrendikleri ölçme araçları ile değerlendirilir ve programı düzenli olarak gözden geçirilir.

1)Yazılı Öğretim Programı: Yazılı öğretim programı 5 temel öğeden oluşur: Kavramlar, bilgi, beceriler, tutumlar ve davranışlar.

Sınıf içi uygulamalar hazırlanırken bu öğeler göz önünde bulundurulur ve öğrencilerin gelişimleri bütüncül bir program ile desteklenir.

Kim Olduğumuz, Yer ve Zaman, Kendimizi İfade Etme Yollarımız, Dünyanın İşleyişi, Kendimizi Düzenleme Biçimimiz ve Gezegeni Paylaşma PYP planında incelenen temalardır.

2)Öğretilen Öğretim Programı: Öğretilen Eğitim Programı, yazılı öğretim programının uygulamadaki halidir. Öğretmen öğrencilerden aldıklarıyla beraber öğrenci profiline göre tasarlanmış üniteler planlar. Uygulamalar sırasında, anahtar sorular etrafında şekillenmiş bir sorgulama yürütür ve bunun sonucunda her öğrenci profilinde uygulamalar farklılaşabilir.

Bu nedenle, öğretmenin çocuk gelişimini ve öğrenme sürecini tanıyor olması, her çocuğun ihtiyaç ve ilgi alanına cevap verebilmesi ve öğrendiği kültürel ve sosyal bağlamların farkında olması gereklidir. Öğretmen ancak bu şekilde çocuğun önceden edindiği bilgiler ile sonradan edineceği bilgiler arasında bir köprü kurmasını sağlayabilir.

Öğrenilmiş Öğretim Programının değerlendirilmesi öğrenme sürecinin niteliğinin ölçülmesi anlamına gelmektedir. Ölçme-değerlendirme öğrencide oluşan öğrenmeyi ve öğretmenin etkinliğini analiz etme aracıdır. Değerlendirmenin sonuçları, öğretim planlarının ve etkinliklerinin yeniden düzenlenmesi ve daha etkili hale getirilebilmesi için önemlidir.
alıntı
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×