Neler yeni

Reggio Emilia Öğretmenin Rolü

Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
994
Beğeniler
3
#1
Öğretmenin Rolü
Bu yaklaşımda öğretmen “öğrenen” olarak görülür. Öğretmenler, sadece çocukları eğiten kişiler değil, onlarla karşılıklı öğrenme sürecini yaşayan, onları yargılamayan bireyler olarak eğitim sürecine katkıda bulunurlar.

Öğretmenler çocukların iç dünyasını daha yakından tanımak için gözlem yapar, notlar tutar, konuşmaları kaydederler ve çocukları kameraya çekerler. Amaç, çocukların düşüncelerini ve öğrenme süreçlerini anlamaktır; çocukların tek tek gelişim kayıtlarının tutulması değildir. Öğretmenler, bütün gözlemlerini diğer öğretmenler ve ailelerle paylaşırlar ve daha sonra öğrencilerin öğrenmelerini zenginleştirmenin yollarını araştırırlar. Reggio öğretmenleri çocuklar, ebeveynler ve diğer görevlilerle birlikte çalışarak çocukların daha önceki deneyimlerini ortaya çıkarırlar. Çocukların ilgi ve yeteneklerine dayanan projeleri hazırlar ve çocukların bu proje konuları ile ilgili bilgi ve becerilerini desteklerler.



Reggio öğretmenleri problemlere çözüm üretmek yerine çocukların uygun çözümlere kendi kendilerine ulaşmaları için yönlendirici bir rol üstlenirler. Çocuk merkezli Reggio Emilia okullarının egitim programı çocukların kendilerine yetebilen, yaratıcı, estetiğe önem veren, özgüveni yüksek, işbirliğine açık bireyler olarak yetişmelerini amaçlar.



Reggio Emilia Yaklaşımında “sanat” bir araç olarak çok etkin bir şekilde kullanılır.

Çocukların kendilerini ifade edebilmeleri, anlamaları ve anladıklarını anlatabilmeleri kişiliklerini oluştururken ve kendilerini şekillendirirken en çok önem kazanan becerilerden biridir. Çocuklar, ifade biçimi olarak yetişkinlerden çok daha zengin yöntemlere sahiptir. Çocuklar, yetişkinlere göre çok daha fazla yaratıcıdırlar, keşfetme, merak etme, görüşlerini değiştirebilme ve yeni formlara, anlamlara hayranlık duyabilme, şaşırabilme becerileri vardır.

Çocuklar, hissetmek, hayal etmek, deneyebilmek, iletişim kurmak ve anlamak için her türlü malzemeyi araç olarak kullanabilirler. Resim yapmak, çamurla oynamak, heykel yapmak, müzik, hareket etmek, gölge oyunları gibi aktivitelerin hepsi çocuğun düşüncelerini görünür kılmak için kullandığı birer lisanıdır. Bu lisanlar sayesinde çocuğun sembolik becerileri, iletişim ve yaratıcılığı gelişecektir.
alıntı
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×