Neler yeni

Sanat Çalışmalarının Çeşitleri ile ilgili etkinlik planı

Katılım
20 Eki 2016
Mesajlar
1
Beğeniler
2
#1
Arkadaşlar başlığım yanlış benim istediğim şey

HAYVANAT BAHÇESİNE GİDİYORUZ


Etkinlik Türü : Alan gezisi, Okuma Yazmaya Hazırlık, Sanat (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 - 66 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar.



MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.


SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 5. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:
Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.


MATERYALLER: ‘’Hayvanat bahçesindeki hayvanlar’’ isimli ppt sunum, Vahşi ve evcil hayvanların resimleri, renkli kâğıtlar, pastel boya.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Vahşi, evcil.
Uzun-kısa, ağır-hafif


ÖĞRENME SÜRECİ

*Çocuklar projeksiyon perdesinin karşısına birbirlerinin perdeyi görüşünü engellemeyecek şekilde sandalyelere otururlar. ‘’Hayvanat bahçesindeki hayvanlar’’ isimli ppt sunumu izlerler.

*Evcil ve vahşi hayvan resimlerinin bulunduğu kartlar çocuklara birer birer gösterilip hayvanların isimleri, nerde yaşıyor olabilecekleri, boy ve yapı olarak görünüşleri sorulur.

*Çocuklara hayvanat bahçesine giden olup olmadığı sorulur. Gidenlerden neler gördüklerinden hatırladıklarını anlatmaları istenir. Ardından bugün hep birlikte hayvanat bahçesine gideceğimiz söylenir. Gezide uyulması gereken kurallar açıklanır. Bu kurallara uyulmadığında olabilecekler hep birlikte belirlenir. Gezi için gerekli hazırlıklar yapılarak hayvanat bahçesine gidilir.

*Hayvanat bahçesine gezi sırasında; uzun olan hayvanlar kısa olan hayvanlar, ağır olan ve hafif olan hayvanlar incelenir. Hayvanlara yaklaşmadan ve rahatsız etmeden dolaşılması gerektiği hatırlatılır.

*Okula dönüldüğünde fotoğraf makinesi ile çekmiş olduğumuz fotoğraflardaki hayvanlar bilgisayara aktarılıp, projeksiyon yardımı ile incelenir.
*Geziye gitmeden önce gösterilen hayvan resimlerinin arasında ağır-hafif, uzun-kısa kavramı ile eşleştirilebilecek hayvan resimleri mevcut değil ise, belirli hayvanların fotoğrafları yazıcıdan çıktı alınır.
*Hayvan fotoğrafları sınıfın ortasına bırakılır. Çocuklar gruplara ayrılır. Hayvanların ağırlık ve hafifliklerine ve uzunluk ve kısalıklarına göre gruplandırılması çocuklardan istenir.
*Gruplandırma çalışması bittikten sonra çocuklar masalara alınır. Renkli kâğıtlar ve pastel boyalarla hayvanat bahçesi gezisi ile ilgili hatırladıklarını resimlemeleri istenir.




DEĞERLENDİRME:

• Biz nereye gezi yaptık?

• Hayvanat bahçesinde neler gördük?

• Hangi hayvanı en ilginç buldunuz, neden?

• Hayvanat bahçesinde hangi kurallara uyduk?

• Hayvanat bahçesinde gördüğümüz hayvanlardan hangisi olmak isterdiniz, neden?

• Hayvanat bahçesinde gördüğümüz hangi hayvanların resmini çizdiniz?

• Bugün hayvanat bahçesine gitmeseydik, nereye gitmek isterdiniz?

Bu etkinlikten bi uyarlama ve aile katılımı eksik biriniz yardımcı olursanız sevinirim
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×