Neler yeni

Sevgi Değeri Etkinlik Örnekleri ( Kardeşim )

Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,932
Beğeniler
4
#1
ETKİNLİK ÖRNEĞİ

DEĞER : Sevgi
SINIF : Okul öncesi
AMAÇ : Amaç 2. Başkasını sevebilme
KAZANIM : 1. Çevresindeki insanların / varlıkların farkına varır.
2. Çevresindeki insanların / varlıkların farklı özelliklerini söyler.
MALZEMELER : Ek-1
KAYNAKLAR : Eğitici okul oyunları-Yrd. Doç. Dr. Mehibe AKADERE Nobel yay.Ank2004 (Zeynep ÖZLİ)

SÜREÇ

*Öğretmen, çocuklara kardeşleri olup olmadığını sorar, çocuklarla kardeşleri ve sevdikleri farklı olan özelikleri hakkında konuşulur. Kardeş olmayanların ise, nasıl bir kardeşleri olmasını istiyorlarsa onun özellikleri hakkında konuşmaları istenir. Çocuklar kardeşlerinin özelliklerini karşılaştırırlar.
*Daha sonra öğretmen, çocuklara “Kardeşimin topu” adında çok güzel bir parmak oyunu bildiğini ve onlara da öğretmek istediğini söyler.
*Çocuklara parmak oyununu gösterir ve birkaç kez tekrar eder, daha sonra öğretmen ve çocuklar hep birlikte yaparlar.
*Etkinlik sonunda çocuklardan kardeşlerinin resmini çizmeleri istenebilir. Kardeş olmayanların ise, nasıl bir kardeşleri olmasını istiyorlarsa onu çizmeleri istenir.

DEĞERLENDİRME
Çocuklar, çevrelerindeki insanların farklı özelliklerini söyleyebildiler mi?

Kardeşimin Topu
Kardeşimin bir topu var, yumuşacık yuvarlak (iki elin parmak uçları birleştirilerek top yapılır)
Bir de çekici var, bak vuruyor yavrucak (iki yumruk sıkılır ve üst üste vurulur)
Borusunu da düt düt diye öttürür de öttürür (eller boru gibi yapılıp, ağza götürülür)
Bazen de ceee, ceee yapıp, herkesi güldürür (İki elle göz kapatılıp açılır)


ETKİNLİK ÖRNEĞİ

DEĞER : Sevgi
SINIF : Okul öncesi
AMAÇ : 2. Başkasını sevebilme
KAZANIM : 3. Çevresindeki insanların / varlıkların önemini kabul eder.
5. Çevresindeki insanlara / varlıklara sevgisini göstermesi gerektiğini bilir.
MALZEMELER : Evden getirilen resimler
KAYNAKLAR : D.E.M. (Zeynep ÖZLİ)

SÜREÇ

*Öğretmen çocuklara yeni bir şiir öğrendiğini, onların da öğrenmeyi isteyip istemediklerini sorar ve şiiri çocuklara okur.
*Çocuklara kardeşleri olup olmadığı, kardeşlerini sevip sevmedikleri, kardeşlerimizi neden sevdiğimiz v.b. sorular sorulduktan sonra kardeşlerimizin önemi ve onlara sevgimizi nasıl gösterdiğimiz hakkında konuşulur. Evden getirilen kardeşlerin fotoğrafları gösterilir ve şiir hep beraber okunur.

DEĞERLENDİRME
Çocuklar çevrelerindeki insanların / varlıkların önemini kabul edip onlara sevgilerini gösteriyorlar mı?

Kardeşim
Pek güzeldir kardeşim
Onu çok severim
Birlikte oyun oynar
Dağda kırda gezerim.





Alıntıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,859
Mesajlar
30,315
Kullanıcılar
27,852
Son üye
Mfbos
×