- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
TAŞ ALMACA
Etkinlik Türü: Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7ee0ff17f543bc66e0b5e80ec2cf6f80.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim:
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketlerini yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.)
Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.)
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
(Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler
ÖĞRENME SÜRECİ
Güne başlama zamanından sonra çocuklarla bahçeye çıkılır.
Yaklaşık 1 m. çapında ve birbirine 3 metre uzaklıkta karşılıklı iki tane daire çizilir.
Dairelerin önüne yarım metre mesafede çizgiler çizilir.
Çocuklar sayışarak, adımlama yapar ve iki gruba ayrılır.
Her çocuk kendisi için bahçeden iki tane taş toplar ve taşları kendi grubunun dairesinin içine dağınık bir şekilde bırakır.
Oyuna başlayan gruptan bir çocuk dairesinden bir taş alarak verilen yönergeye göre (taşı el üstünde, başının üstünde, hızlı, yavaş yürüme gibi) diğer grubun dairesinin önündeki çizgiye kadar ilerler.
Çizginin üzerinde durup elindeki taşla karşı tarafın dairesindeki taşlardan birini vurmaya çalışır.
Vurduğu taşı alarak kendi grubuna gider ve dairesine bırakır.
Taşı vuramazsa, taşı dairenin dışına atarsa kendi taşını diğer grubun dairesinin içine bırakır ve oyun diğer gruba geçer.
Oyuna diğer gruptan bir oyuncu devam eder.
Oyuna bir grubun dairesindeki tüm taşlar bitene kadar veya grubun belirlediği bir kural gerçekleşene kadar devam edilir.
Materyaller:
Taşlar
Sözcükler ve Kavramlar :
İçinde -dışında, altında-üstünde, hızlı-yavaş, daire
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Oyunda neler yaptık?
Oyunun kuralları nelerdi?
Oyun oynarken zorlandığınız durumlar oldu mu?
Taşları hangi şekilde taşırken daha çok eğlendiniz?
Taşlarla başka hangi oyunlar oynanabilir?
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların taşı atarken dikkatli olmaları gerektiği yönünde uyarılarda bulunulmalıdır.
Oyun için çizilen dairenin çapı ve birbirine olan mesafesi çocukların gelişim özelliklerine göre ayarlanmalıdır.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Oyun kare, üçgen vb. şekiller çizilerek bilyeler, küçük legolar, toplarla da oynanabilir.
Oyun bittikten sonra taşlar sınıfa götürülerek çocuklarla incelenip ağırlıklarına, büyüklüklerine ve şekillerine göre sayılıp gruplandırmalar yapılabilir.
UYARLAMA
Sınıfta Görme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Etkinlik sırasında taş yerine zilli top kullanılmalıdır.
Daire için hulahup kullanılabilir.
Çocuğun dokunarak daireyi algılamasına fırsat verilmelidir.
Çocuğun adımlama çalışması yaparak kendi dairesinin karşı takımın dairesine uzaklığını kavraması sağlanmalıdır.
Bir akranı çocuğa yardımcı olmak üzere görevlendirilebilir.
Sağ sol kavramı gelişmiş çocuğa zilli topu sağa sola doğru atması söylenebilir.
Etkinlik Türü: Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 60-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7ee0ff17f543bc66e0b5e80ec2cf6f80.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim:
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketlerini yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.)
Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.)
Bilişsel Gelişim:
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
(Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler
ÖĞRENME SÜRECİ
Güne başlama zamanından sonra çocuklarla bahçeye çıkılır.
Yaklaşık 1 m. çapında ve birbirine 3 metre uzaklıkta karşılıklı iki tane daire çizilir.
Dairelerin önüne yarım metre mesafede çizgiler çizilir.
Çocuklar sayışarak, adımlama yapar ve iki gruba ayrılır.
Her çocuk kendisi için bahçeden iki tane taş toplar ve taşları kendi grubunun dairesinin içine dağınık bir şekilde bırakır.
Oyuna başlayan gruptan bir çocuk dairesinden bir taş alarak verilen yönergeye göre (taşı el üstünde, başının üstünde, hızlı, yavaş yürüme gibi) diğer grubun dairesinin önündeki çizgiye kadar ilerler.
Çizginin üzerinde durup elindeki taşla karşı tarafın dairesindeki taşlardan birini vurmaya çalışır.
Vurduğu taşı alarak kendi grubuna gider ve dairesine bırakır.
Taşı vuramazsa, taşı dairenin dışına atarsa kendi taşını diğer grubun dairesinin içine bırakır ve oyun diğer gruba geçer.
Oyuna diğer gruptan bir oyuncu devam eder.
Oyuna bir grubun dairesindeki tüm taşlar bitene kadar veya grubun belirlediği bir kural gerçekleşene kadar devam edilir.
Materyaller:
Taşlar
Sözcükler ve Kavramlar :
İçinde -dışında, altında-üstünde, hızlı-yavaş, daire
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Oyunda neler yaptık?
Oyunun kuralları nelerdi?
Oyun oynarken zorlandığınız durumlar oldu mu?
Taşları hangi şekilde taşırken daha çok eğlendiniz?
Taşlarla başka hangi oyunlar oynanabilir?
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların taşı atarken dikkatli olmaları gerektiği yönünde uyarılarda bulunulmalıdır.
Oyun için çizilen dairenin çapı ve birbirine olan mesafesi çocukların gelişim özelliklerine göre ayarlanmalıdır.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Oyun kare, üçgen vb. şekiller çizilerek bilyeler, küçük legolar, toplarla da oynanabilir.
Oyun bittikten sonra taşlar sınıfa götürülerek çocuklarla incelenip ağırlıklarına, büyüklüklerine ve şekillerine göre sayılıp gruplandırmalar yapılabilir.
UYARLAMA
Sınıfta Görme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Etkinlik sırasında taş yerine zilli top kullanılmalıdır.
Daire için hulahup kullanılabilir.
Çocuğun dokunarak daireyi algılamasına fırsat verilmelidir.
Çocuğun adımlama çalışması yaparak kendi dairesinin karşı takımın dairesine uzaklığını kavraması sağlanmalıdır.
Bir akranı çocuğa yardımcı olmak üzere görevlendirilebilir.
Sağ sol kavramı gelişmiş çocuğa zilli topu sağa sola doğru atması söylenebilir.