Neler yeni

UÇUŞAN YAPRAKLAR - Etkinlik Türü : Drama, Oyun, Sanat, Türkçe(Bütünleştirilmiş büyük grup ve bireyse

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
Bu güzel 'Etkinlik Planı' senem_44 öğretmenimize aittir.

Çok başarılı planları için kendisine teşekkür ediyoruz.




UÇUŞAN YAPRAKLAR

Etkinlik Türü : Drama, Oyun, Sanat, Türkçe(Bütünleştirilmiş büyük grup ve bireysel etkinlikler)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın adını söyler.

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:Sözel yönergeleri yerine getirir.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini resim/drama yoluyla sergiler.

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:Nesneleri toplar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.



MATERYALLER:
Doğadan toplanan yapraklar, sepet, su spreyi, saç kurutma makinesi, renkli kağıtlar, sulu boya, fırça, hikaye kitabı


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Üflemek, ıslak-kuru




ÖĞRENME SÜRECİ

• Sabah toplanan yaprakların bulunduğu sepet sınıfın ortasına dökülür. Çocuklara da rüzgâr esince ağaçtan savrulup yere düşmekte olan yaprak olduklarını düşünmeleri söylenir. Yavaş yavaş yere düşerken size başka bir yaprak yetişti. Dönüp ona baktınız. Yere düşen bu yaprağın elini tutun.
• Çocuklara “Şimdi sizi ve yerdeki bu yaprakları nasıl uçurabiliriz?” diyerek çocuklardan gelen cevaplar değerlendirilir. Öğretmen çocuklara üfleyerek bu yaprakları uçuralım der. Çocukların da yaprakları uçururken rüzgâr sesi (vuuuv) çıkartmaları sağlanır.
• Üfleme sonunda öğretmen evden getirdiği saç kurutma makinesi ile yaprakları sınıfa dağıtır, bu sırada kendileri de yaprak olduklarından onlardan da sınıfta dağılıyormuş gibi hareket yapmaları istenir.
• Çocukların gözlerini kapatması istenir ve öğretmen su spreyi ile çocukları çok fazla ıslatmayacak şekilde 2-3 damla su sıkar. “Ne oluyor acaba?” diye sorar. Çocukların yağmur yağdığını söylemesi sağlanır ve kendilerinin de yağmur damlalarına dönüşerek yaprakları ıslatmaları istenir. Bunu yaparken yağmur sesi (şıp şıp) çıkartmaları sağlanır.
• Islanan yaprakların nasıl kuruyacağı üzerine çocuklara beyin fırtınası yaptırılır. Gelen cevaplara göre yine çocukların kendi bedenlerini kullanarak yaprakları kurutması istenir ya da saç kurutma makinesi ile kurutulur.
• Çocukların kurutulmuş yaprakları müzik eşliğinde toplamaları sağlanır. Öğretmen müzik açıkken toplayacaklarını, müzik durunca durmaları gerektiğini anlatır.
• Oyunun ardından masalara geçilir. Toplanan yaprakların suluboya ile boyayıp yaprak baskısı yapılacağı açıklanır.
• Masalara yapraklar, suluboya, fırça ve renkli kâğıtlar konulur. Çocuklar çalışmalarını tamamlarlar. Ürünler sergilenir. Sınıf toparlanır ve eller yıkanır.
• Çocuklarla birlikte yere oturulur. Çocuklara “Somurtkan Rüzgâr” isimli bilimsel hikâye kitabı okunur. Hikâyenin ardından hikâyeyle ilgili sorular sorulur. Ayrıca hikâyenin dramatizasyonu isteğe göre yapılır.

• Çocuklara pastel boyaları ve resim kâğıtları verilir. Gün boyunca yapraklarla yaptıkları çalışmaları hatırlayıp hatırlamadıkları sorulur ve bugün yaptıkları çalışmaları resimlemeleri istenerek değerlendirme yapılmış olur. Resimleri ile ilgili düşünceleri kâğıda not edilir.



DEĞERLENDİRME
Yaprak baskısı yaparken hangi malzemeleri kullandık?
Biraz önce yaprak rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
Bahçenizde/Parklarda/Okula gidip gelirken ağaçlardan düşen yaprakları görüyor musunuz?o yapraklarla neler yapabilirsiniz?
Biraz önce yaprakları nasıl ıslattık, sonra nasıl kuruttuk?
Bu yaprakları başka nasıl kurutabiliriz?
Az önce dinlediğiniz hikâyede somurtkan rüzgâr bulut, güneş ve yağmurun söyledikleri karşısında nasıl davrandı?




DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Yaprakların temiz olmasına dikkat edilmelidir.
• Yapraklar başka bir etkinlikte kullanılacağı için toplarken ve üflerken çocukların yapraklara zarar vermemelerine özen gösterilir.
• Her ihtimale karşı fazla yaprak tutularak diğer etkinlik için ayrılır.




ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Yapraklar ovuşturularak parçalanır ve ağaç figürü üzerine yapıştırılabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×