Neler yeni

Ağ ve Deniz Canlıları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
Ağ ve Deniz Canlıları








PMA Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
11. Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.

SDA Amaç 14. Sanat eserlerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Kazanımlar
1. Sanat eserlerinin özelliklerini söyler.
2. Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar.

SDA Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
Kazanımlar
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
6. Görsel materyalleri özenle kullanır.

SDA Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.


BA Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.


BA Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
6. Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.




Öğrenim Süreci

Denizde Yaşayan Canlılarla ilgili evde araştırma yaparak getirdikleri resimleri arkadaşlarına tanıtırlar.

Öğretmen ''denizde yaşayan hayvanlar'' ppt sunumunu çocuklara izlettirmeden önce sırası ile hangi hayvanları göreceklerini unutmamalarını söyleyip, sunuyu izletir. sunu sonrası önce-sonra-daha sonra sözcüklerini kullanarak sırası ile gördükleri resimleri hatırlatıcı ip uçları vererek çocukları destekler.

Denizdeki hayvanların hareketleri pandomimine geçmeden önce çocukları gruplara ayırır. her grubun kulaklarına sessizce denizde yaşayan bir hayvanın adını söyler. Her grup kendi arasında tartışarak denizde yaşayan bu hayvanı nasıl canlandıracaklarına ortak karar verirler. her grup sıra ile çıkıp sunumunu yapar, diğer gruplardaki üyeler hayvanı hareketlerden tanımaya çalışır.


Masalara geçen gruplara denizde yaşayan hayvanlara ait boyama sayfaları, fon kartonlar, kapaklar, hayvan kalıpları, elişi kağıtları,yapıştırıcılar, makaslar verilir. Özgün biçimde çalşmalar yapmaları desteklenir.

Çalışmalar bittiğinde herkes sıra ile eseri hakkında yorum yapar. Herbir çocuğun çöpçü balık olduğunu söyleyerek çöpçü balıkların çevredeyi güzelleştirmesini bekler. Bu sırada ''balıklar'' şarkısını çalar.

Çevre toplandıktan sonra öğretmen masaları birbirinden ayrı yerlere koyup,

-Çocuklar bu masa üstünde pulu olan deniz canlılarını olsun, bu masaya pullu olanları,

-Bu masaya kabuğu olanları,
-Bu masaya yumuşak olan deniz canlılarını bırakabilirsiniz, der ve gruplama yapmalarına fırsat verir. (Bu esnada gruplama yapmayı hala bilemeyen varsa o çocuğa kısa not tutar.) Sonra bütün çocukların arkalarını dönmelerini ister ve masalardan birer etkinliği saklar. (BA A4 K:8) Oğretmen oyun sırasında dikkati az olan çocukların dikkat gelişimlerini arttırıcı çalışmalara yer verir.
Öğretmen gruptaki çocukların ihtiyaçlarına göre benzer oyunlarla çocukların gelişimlerine destek olur.

Daha sonra çocuklara:
-Bu deniz canlılarını sergileyeceğiz, sizce nasıl sergileyebilirz?,diye sorar. çocuklardan gelen yanıtlar sırasında eline ağ alır. Çocuklara bunun ne olduğunu, ne işe yaradığını sorar. Ağ ile neler yapılabilir, diye sorar.
Çocuklardan gelen yanıtların ardından bütün çocuklar ağ üstüne eserlerini yerleştirirler.

Ortak alınan kararla sınıfın uygun bir yerine ya da lavaboların bulunduğu bölüme ağ takılır.


PLAN: EMEL ÖZDEMİR

31.01.2010
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×