KAVRAM: ALTINDA-ÜSTÜNDE
Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider
Hikaye öncesi ön hazırlık Çalışması:
Öğretmen çocuklar okula gelmeden önce masalardan birinin altına bir büyük tahta blok, tahta bloğun altına bir kamyon, kamyonun altına bir para koyar. üstüne yerlere kadar uzanan masanın bacaklarını örtecek büyüklükte bir masa örtüsü öter.
okula gelen çocukları masanı çevresinde toplar; 'Sınıfta farklı olan nedir?'', diye sorar. çocuklardan gelen yanıtları aldıktan sonra:
-Masanın üstünde ne var?
-Evet, bildiniz bu bir masa örtüsü. peki, masanın altında ne olabilir?, diye sorar.
Ardından sıra ile çocukların aktif katılımlarını sağlayacak sorular sormaya ve yanıtlar almaya devam eder. Burada kavramın karıştırılmaması için hep 'altta ne var'', sorusu sorulmaya devam edilmelidir.
Daha sonra her çocuğa sınıfta keşfe çıkmasını 'altta''olanı görmelerini, gördükten sonra sandalyeye oturmalarını ister.
Bütün çocuklar oturduktan sonra öğretmen:
-Altta ne gördün?, neyin altındaydı?, sorusunu sorar. Alınan yanıtların ardından altta gördükleri nesnelerin resmini çizmelerini ister.
Resim çizme etkinliği tamamladıktan sonra çizdiklerini yorumlarlar. Öğretmen bu resimleri kullanarak yeni bir öykü üretmenin çok iyi olacağını söyler. ve resimlerden oyla çıkarak öykünün başlangıç cümlesini kendisi söyler. En sonda oturan çocuğun ise öykünün sonunu söyleyeceğini, bunun için bütün resimlerin birbirini tamamlayacak nitelikte olmasını hatırlattıktan sonra öyküye başlanır. Çocuklar anlatırken öğretmen çocukları videoya çeker.
Öykü sonrası:
Öykü oluşturma tamamlanınca öğretmen çektiği videoyu çocuklara seyrettirir. Öyküyü hem görsel hem de anlatılanlarla yorumlayan çocuklar öyküye son şeklini verdikten sonra öğretmen öyküyü kaleme alır.
Öyküye bir isim ve farklı bir son bulmaları için sorular sorar.
eve gitme saatine yakın, öğretmen Veli iletişim panosuna yeni öyküyü resimlerle birlikte asarak, ''BİZ BUGÜN ÖYKÜ YAZDIK, ADINI..........KOYDUK'' der.
Çocuklara ''Siz çok harikasınız. Bugün sınıfımızın ALTINDA-ÜSTÜNDE öyküsün oluşturduk, der, şimdi masaların altından sürünerek geçen, kabanlarını giyerek eve gitmerk için hazırlanabilir, diyerek günü tamamlar.
PLAN: EMEL ÖZDEMİR
15.03.2012
Bu plan; 'ayşenur'' un isteği üzerine ona özel oluşturulmuştur.