öğretmenim
bir bakış açıcı olabilir size
https://www.okuloncesi.net/fen-deneyleri/yagmur-nasil-olusur-7109.html
özellikle istediğiniz bir çalışma yokmu ( örn: yağmur oluşumu, bitki yetiştirme, mıknatıs deneyi vs.. )
:icon14:
*DENEYİN ADI:Yanardağ deneyi
*DENEYİN AMACI:Yanardağ nasıl oluşur?
*GEREKLİ MALZEMELER:Kabartma tozu,çamaşır deterjanı,üç yemek kaşığı dolusu sirke,kırmızı toz boya
*DENEYİN UYGULACAĞI YAŞ GRUBU:5-6
*DENEYİN YAPILIŞI
Kaba bir çay kaşığı kadar karbonat,kırmızı toz boya ,çamaşır deterjanı , biraz sıcak su ve 3 yemek kaşığı kadar sirke koyun.karışımı iyice çalkalayın.
SONUÇ:Oluşan karışım yanardağ gibi püskürür
bu da farklı bir fen ve doğa etkinliği
Amaç: Çeşitli nesnelerin suyu emme özelliğini gözlemleme
Araç-gereçler: Naylon, yün, pamuk vb. gibi kumaş parçaları
Öğretmen sınıfa çeşitli dokulardan oluşan kumaş parçaları getirir ve çocuklara bu kumaşlara dokunarak hangilerinin suda ıslandığında suyu çekeceği hangilerinin suyu çekmeyeceğini sorar. Bu şekilde çocuklardan kumaşları sınıflandırmalarını ister. Daha sonra çocuklardan ellerindeki kumaşlara bardaktan su boşaltarak test etmelerini ister. Testin sonucunda çocuklardan “neden bazı kumaşlar suyu çekerken bazılarının çekmediği” ile ilgili yorumları dinlenir ve yağmurlu ve karlı günlerde nasıl giyinmemiz gerektiği ile ilgili sohbet edilir.