Mutlu Kalemlik
Bu etkinliğin fotoğrafı yerine yapım aşamasının filmini çektiğimden görsel gösterimini yapamıyorum.
Öğrenim Süreci
Okula gelen çocuklara bugün kendilerini nasıl hissetikleri sorulur. ilgi köşelerinde bir süre oynarlarken öğretmen masalardan birine kullanıldığı için az kalmış fon kartonların her renginden bırakır. kavanoz kapaklarının bulunduğu kutuyu, makasları ve kurşun kalemleri de bu masaya yavaş hareketlerle bırakırken çocukların ilgisini masaya çekmeyi başarır.
-Çocuklar siz oynarken kalemler kulağıma bişi fısıldadı, ne fısıldadıklarını öğrenmek ister misiniz?
-Siz bazen kendi kaleminiz yerine başka arkadaşınızın kalemini alıyormuşsunuz. bunu kalemler çok komik bulmuş, bana gülerek söylediler.
-Sizce de bu durum komik mi?
-Siz size ait olmayan bir nesneyi kullanırsanız ne hissedersiniz?
-Peki, kendi kalemimizi karıştırmamak için neler yapabiliriz?
-Bugün sizlerle kalemlik yapalım. Bunun için ne kullanalım? bakın ben siz oynarken kullanmanızı istediğim malzemeleri masaya getirdim. Fon kartonlar, kavanoz kapakları...
-Bunlarla ne yapabilrsiniz?
-Evet, fonkartonuna kapakla daire çizme fikri çok güzel. Peki bundan sonra ne yapmak istediğinizi hiç bana söylemeyin. benim için sürpriz olsun. Siz artık materyal köşemizden isterseniz ihtiyacınız olan başka malzemeler de alabilirsiniz. İşiniz bittiğinde kalemliğinizi kaleminizin üstüne bant kullanarak yapıştırmanıza ben yardım edebilirim, dedikten sonra çocuklar özgün çalışırlar. Etkinlik sonunda çıkan eserlerin birbirinden farklı olup olmadığı değerlendirilir. Aynı olmuşsa iki kalemin yine karşışabileceği, bu sorunu çözmek için başka ne yapılabileceği sorulup, problemi gidermeleri sağlanır.
Öğretmenin kazanımları arasında ölçme varsa kalemlik yapılmaya başlanmadan kalemlerini ölçtürebilir. kalemleri ile masanın boyunu, sandalyenin boyunu ölçüp grafik üzerine işleyebilirler.
Emel ÖZDEMİR
06.02.2012
Bu etkinliğin fotoğrafı yerine yapım aşamasının filmini çektiğimden görsel gösterimini yapamıyorum.
Öğrenim Süreci
Okula gelen çocuklara bugün kendilerini nasıl hissetikleri sorulur. ilgi köşelerinde bir süre oynarlarken öğretmen masalardan birine kullanıldığı için az kalmış fon kartonların her renginden bırakır. kavanoz kapaklarının bulunduğu kutuyu, makasları ve kurşun kalemleri de bu masaya yavaş hareketlerle bırakırken çocukların ilgisini masaya çekmeyi başarır.
-Çocuklar siz oynarken kalemler kulağıma bişi fısıldadı, ne fısıldadıklarını öğrenmek ister misiniz?
-Siz bazen kendi kaleminiz yerine başka arkadaşınızın kalemini alıyormuşsunuz. bunu kalemler çok komik bulmuş, bana gülerek söylediler.
-Sizce de bu durum komik mi?
-Siz size ait olmayan bir nesneyi kullanırsanız ne hissedersiniz?
-Peki, kendi kalemimizi karıştırmamak için neler yapabiliriz?
-Bugün sizlerle kalemlik yapalım. Bunun için ne kullanalım? bakın ben siz oynarken kullanmanızı istediğim malzemeleri masaya getirdim. Fon kartonlar, kavanoz kapakları...
-Bunlarla ne yapabilrsiniz?
-Evet, fonkartonuna kapakla daire çizme fikri çok güzel. Peki bundan sonra ne yapmak istediğinizi hiç bana söylemeyin. benim için sürpriz olsun. Siz artık materyal köşemizden isterseniz ihtiyacınız olan başka malzemeler de alabilirsiniz. İşiniz bittiğinde kalemliğinizi kaleminizin üstüne bant kullanarak yapıştırmanıza ben yardım edebilirim, dedikten sonra çocuklar özgün çalışırlar. Etkinlik sonunda çıkan eserlerin birbirinden farklı olup olmadığı değerlendirilir. Aynı olmuşsa iki kalemin yine karşışabileceği, bu sorunu çözmek için başka ne yapılabileceği sorulup, problemi gidermeleri sağlanır.
Öğretmenin kazanımları arasında ölçme varsa kalemlik yapılmaya başlanmadan kalemlerini ölçtürebilir. kalemleri ile masanın boyunu, sandalyenin boyunu ölçüp grafik üzerine işleyebilirler.
Emel ÖZDEMİR
06.02.2012