Okula Kaç Gündür Geliyoruz?
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BA Amaç 9. Nesneleri sayabilme.
Kazanımlar
1. 20 içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar.
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
3. 10 içindeki rakamları okur.
4. 10 içindeki rakamları modele bakarak yazar.
ÖĞRETMENİN ÖN HAZIRLIĞI.
Öğretmen uyum döneminin ardından ağaç biçiminde grafik tasarlar. Bunu uygun bir duvara ya da sınıf giriş kapısına asar.
Hand writing Mutlu El yazısı karakteri ile 48 punt büyüklüğünde 100'e kadar olan sayıları bilgisayarda yazılıp, sarı renkli kağıda çıktı alır.
UYGULAMA
Serbest zaman sonrası birbirlerini görebilecek biçimde oturan çocuklara kaç gündür okula geldikleri sorulur.
Bugünün 1. gün olduğunu, 100 gün olduğunda, 100. gün eğlencesi düzenlenebileceğini, bunun için şimdiden ilginç düşünceleri çocuklardan beklediğini belirtir.
-Peki, sizce gün sayılarını kim yapıştırsın?, diyerek çocukların önerileri alınır.
Ardından her gün bir çocuğun sıra ile sayı yaprağı yapıştırması kararı alınır.
1 sayısını kolları ile havaya, ayakları ile yere, parmakları ile masaya yazarlar. En son öğretmen masalara traş köpüğü sıkar. Köpük üzerine 1 sayısını yazarlar.
Ardından üstünde 1 sayısının ve 1 güneş resminin bulunduğu alıştırma kağıtları dağıtılır. yazım yönüne uygun sayı yazarlarken öğretmen çocukların çalışmalarını över.
Planlama ve Grafik Tasarım: Emel ÖZDEMİR
Ağaç Grafik yapımı: Gonca Gül ÇAĞLAR
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BA Amaç 9. Nesneleri sayabilme.
Kazanımlar
1. 20 içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar.
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
3. 10 içindeki rakamları okur.
4. 10 içindeki rakamları modele bakarak yazar.
ÖĞRETMENİN ÖN HAZIRLIĞI.
Öğretmen uyum döneminin ardından ağaç biçiminde grafik tasarlar. Bunu uygun bir duvara ya da sınıf giriş kapısına asar.
Hand writing Mutlu El yazısı karakteri ile 48 punt büyüklüğünde 100'e kadar olan sayıları bilgisayarda yazılıp, sarı renkli kağıda çıktı alır.
UYGULAMA
Serbest zaman sonrası birbirlerini görebilecek biçimde oturan çocuklara kaç gündür okula geldikleri sorulur.
Bugünün 1. gün olduğunu, 100 gün olduğunda, 100. gün eğlencesi düzenlenebileceğini, bunun için şimdiden ilginç düşünceleri çocuklardan beklediğini belirtir.
-Peki, sizce gün sayılarını kim yapıştırsın?, diyerek çocukların önerileri alınır.
Ardından her gün bir çocuğun sıra ile sayı yaprağı yapıştırması kararı alınır.
1 sayısını kolları ile havaya, ayakları ile yere, parmakları ile masaya yazarlar. En son öğretmen masalara traş köpüğü sıkar. Köpük üzerine 1 sayısını yazarlar.
Ardından üstünde 1 sayısının ve 1 güneş resminin bulunduğu alıştırma kağıtları dağıtılır. yazım yönüne uygun sayı yazarlarken öğretmen çocukların çalışmalarını över.
Planlama ve Grafik Tasarım: Emel ÖZDEMİR
Ağaç Grafik yapımı: Gonca Gül ÇAĞLAR