Neler yeni

1. Sanat Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
1. Sanat Etkinlik Planları



sanat etkinliği
etkinlik havuzu
ETKİNLİK HAVUZU
boyama
kağıt katlama
yırtma yapıştırma
özgün çalışma
sulu boya
pastel boya
resim teknikleri
sanat etkinliği planları





Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Sanat Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Diğer etkinliklerden ayrıcalıklı olan SANAT ETKİNLİĞİ resimlerini de planla birlikte eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.


Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
ETKİNLİK ADI: ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''

ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI, OYUN, SANAT, (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.(eteklik,kazak,elbise gibi)
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler. (çizgili, desenli, çiçekli)
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Nesne/varlığın miktarını söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.


MATERYALLER:
Çeşitli giysi resimleri, çocukların okula getirecekleri çeşitli kıyafetler, iki farklı renkte çamaşır sepeti.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Özel giysi, günlük giysi
çizgili, desenli, çiçekli
eteklik,kazak,elbise
GRUPLAMA

ÖĞRENİM SÜRECİ

Öğretmen, konu ile ilgili olarak sunu hazırlayan velinin de eğitime katılımı ile etkinliğe başlar. Sunum hazırlayan çocuk, sunumunu yapar. Arkadaşlarının sorduğu soruları yanıtlar. Gerektiğinde kendisi de arkadaşlarına sunumu ile ilgili sorular sorar.


DEĞERLENDİRME1:

* Arkadaşınızın sunumunda kaç tane günlük / özel günlerde giyilebilen giysi vardı, saydınız mı? Gelen yanıt yoksa bir kez daha sunum izlettirilir. daha sonra soru tekrarlanır.
* Sizce arkadaşınız bugün okula gelirken uygun nitelikte giysi giyebilmiş mi?


DEĞERLENDİRME2 - ETKİNLİK ADI: GİYSİ GRUPLAMA
Öğretmen daha önceden internetten bulduğu ya da çocuklardan birini görevlendirerek bulduğu giysi resimlerinin çıktısını alır. (36 ay için ikişer tane-eşleştirme) Çocuklar iki gruba ayrılır. Gruplardan biri özel günde giyilen giysi resimlerini, diğeri günlük giyilen giysi resimlerini müzik eşliğinde toplarlar. Müzik kapatıldığında her grup, toplanan giysilerin doğru giysi olup olmadğına bakar ve giysi resimlerini sayar. En uygun gruplamayı doğru olarak yapıp en fazla giysi resmini toplayabilen grup oyunu kazanır.

ETKİNLİK ADI: GİYSİLER SEPETTE.
Çocuklar evden getirdikleri giysileri ortaya koyarlar. Bu giysilerin özellikleri plana alınan göstergeler doğrultusunda değerlendirilir.
İki çocuk seçilir. Biri özel günde giyilen giysileri, diğeri günlük giyilen giysileri müzik çalma süresi eşliğinde sepete koyar. Doğru giysiyi doğru biçimde gruplama yapma önemlidir. Oyun bittiğinde oyun dışındaki çocuklar yanlış sepette olan giysiyi bulma hakkını elde ederler.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:

Giysi giyme, giysi çıkartma, giysi asma biçiminde zamana, çocukların gruplama yapabilmeyi kavrayabilmesi ve grubun isteği doğrultusunda oynanabilir.

DEĞERLENDİRME:
* Kendilerinin bugün okula gelirken ne tür kıyafet giymiş olabileceklerini sıra ile anlatırlar.
* Giydikleri bu giysilerin okul için uygun olup olmadığını değerlendirip yanlış giysi ile okula gelindiğinde giysilerin lekelenebileceği, lekelenen bir özel giysinin gerektiği yerdei, gerektiği zaman giymenin mümkün olup olamayacağı tartışmaya açılır.

ETKİNLİK ADI: YENİ GİYSİLER ÜRETİYORUZ.

*Birinci grup sanat merkezinden istediği materyali alarak ''özel günlerde giyilen giysiler'' i,
* ikinci grup sanat merkezinden istediği materyali alarak ''Günlük hayatta giyilen giysiler''i özgünce yapmalarını isteyin.

Etkinliğin sonunda;
*Bu etkinliği yaparken hangi malzemeleri kullandınız?
* Grubuna uygun resmi yapabildin mi?
* Bu etkinliği yapmak size ne öğretti?


VELİ KATILIMI:
Aşağıdaki not istek haber mektubuna yazılacaktır.

* Bugün çocuğunuzla ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''i konuşunuz.
* Daha sonra her iki gruptan sadece bir giysi seçmesini ve okula getirmesi için çantasına koymasını isteyiniz.
* Okula gelirken iki grup giysiden birini seçerek ona giyme şansı veriniz. Sonra bu giysinin okula giderken mi, özel bir günde giyilebilecek cinsten mi olduğunu ona sorunuz.
* ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler' konusunda çocuğunuz nerede hangi tür giysi giyileceğini bilemiyor, sürekli siz ona müdahale etmek zorunda kalıyorsanız bugün kü konumuz ile ilgili istek haber mektubumuz elinize geçer geçmez çocuğunuzu araştırma yapmaya teşfik ediniz. Birlikte çocuk giysileri satan mağazalara giderek giysi fotoğrafları çekiniz. Eğer buna vaktiniz yoksa internetten giysi resimleri indiriniz. bu resimlerle bir sunum hazırlayınız. Çocuğunuz bu güysilerin nerede giyildiğini size tek tek söylesin. Birlikte hazırladığınız bu sunumdan beni haberdar ediniz. Konumuzu işleyeceğimiz bu gün sizin için belirleyeceğim saatte okulda bulununuz. Çocuğunuz sunumunu yaparken bizimle birlikte olabilir, aile katılımında bulunabilirsiniz.

Eğitime verdiğiniz katkılarınız için teşekkür ederiz.


***HIZIMI ALAMADIM, BÜTÜN EĞİTİM AKIŞLARI DA ETKİNLİK PLANININ İÇİNDE OLMUŞ OLSA NEREDEYSE 'günlük eğitim planı'' OLUVERECEKTİ. :005:
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
y_ars öğretmenimize sanat etkinliği ‘tavuğumuz’ planı için teşekkür ederiz.

Düzenleme ve planı geliştirme:
Emel Özdemir



günlük etkinlik planları
etkinlik planı
sanat etkinliği
plan
örnek plan
daire
yarım daire



Etkinlik adı: Tavuğumuz
Etkinlik Türü: Bireysel Sanat Etkinliği

Yaş Grubu (Ay) : 48-60 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELER


MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

DİL GELİŞİMİ

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın şeklini söyler.
Nesne/varlığın sesini söyler.
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.

Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri:
Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.


Materyaller:

Farklı renklerde fon kartonları, makas, yapıştırıcı,boya kalemleri,beyaz kağıt,parmak boyası ve çocukları tercih edecekleri artık malzemeler.


Sözcükler ve Kavramlar:

Parmak boyası, kuyruk
Daire, yarım daire

ÖĞRENME SÜRECİ

Farklı renklerdeki fon kartonları 10x10cm karelere kesilir. Çocuklardan birine bu fon kartonlarını masalara dağıtması için görev verilir. Çocuklara sanat merkezinde bulunan kavanoz kapaklarından ve kurşun kalemlerden birer tane almaları istenir. Çocuklara istedikleri renk fon kartonuna kavanoz kapaklarını kullanarak, kavanoz kapağının şeklini çizmeleri yönergesi verilir. Daha sonra makasla şekli keserler. Kestikleri bu şeklin adı, çocuklara sorulur. Çocuklardan alınan yanıtların ardından çocuklardan daireleri ikiye katladıktan sonra kâğıda yapıştırmaları söylenir. Gruptaki çocukların çoğunluğu daire şeklini tanımış iseler şimdiki şekle yarım daire adı verildiği açıklanabilir.
Bu yarım dairelerle tavuk yapmayı düşündüğümüz açıklanıp, yarım dairenin tavuğun gövdesi olduğu, kuyruğunu nasıl yapabilecekleri sorulup, beyin fırtınası tekniği ile düşünceleri alınır. Öğretmen bütün düşünceleri çok güzel olduğunu belirttikten sonra kendi düşüncesini açıklar.
—Ben tavuğumun kuyruğunu parmak boyası ile elimi boyayıp, el baskısı yaparak oluşturmayı düşünüyorum. Sizler istediğiniz malzemeyi artık materyal köşemizden alıp oluşturabilirsiniz. Eğer siz de benim gibi yapmayı düşünürseniz benim çalıştığım masaya gelebirsiniz, der ve çocukları özgün çalışmaları için serbest bırakır. Çocuklar tavuğun kuyruğunun ardından yüzünü yapar, isterlerse çimen, yem, kümes çizerek çalışmalarını tamamlarlar. Tamamladıkları resimlerini panoya asarlar. Ardından panonun karşısına sandalyeleri dizip, yaptıkları resimlerini sıra ile yorumlarlar. Tavuk sesi çıkartırlar.

DEĞERLENDİRME:

—Tavuğunuzu yaparken hangi malzemeleri kullandınız?
-Kimin tavuğu diğer tavuklardan farklı? Neden?
—Kim daha farklı malzeme kullanarak tavuğunu tamamlamış?
—Bugün hangi şekille tavuk yaptık?
—Sınıfımızda daire şekli olan başka neler var?
—Yarım olan neler var?
— Daire ve yarım daire ile başka neler yapabilirdik?



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocuklar makas kullanırken;
Olası tehlikelere karşı küt uçlu makas bulundurulmalı,
Çocukların makası uygun parmaklarla ve uygun biçimde tutmaları desteklenmeli.



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Daire ve yarım daire ile civciv, horoz, ördek, kuğu yapılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
senem_44 öğretmenimize bu faydalı paylaşımı için teşekkür ediyor, sizlerin de planlarınızı bekliyoruz.


Atatürk ve Cumhuriyet
Türkçe ve Sanat Etkinlik Planı
Etkinlik planı
günlük plan örnekleri
planlar




ATATÜRK VE CUMHURİYET

Etkinlik Türü :Türkçe ve Sanat(Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Alan:[/B]

Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeler: Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

Kazanım 21: Atatürk’ü tanır.
Göstergeleri: Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler.
Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.

Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar.
Göstergeleri: Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.
Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.
Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.

Dil Alanı:

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.

Sosyal-Duygusal Alan:

Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
Göstergeleri:
Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

MATERYALLER:
Atatürk’e ait Fotoğraflar, fon kartonları, yapıştırıcı, makas.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Cumhuriyet, vatan, bayram, millet, cumhurbaşkanı, Atatürk, yenilik, bayrak
Önce-şimdi-sonra,

ÖĞRENME SÜRECİ
— Çocuklar evden getirdikleri Atatürk resimlerinin olduğu alana alınarak çocukların resimleri incelemesi için fırsat verilir. Çocuklarla Atatürk’ün Türk toplumu için önemi hakkında sohbet edilir.
— Son zamanlarda okul pencerelerine daha fazla bayrak ve Atatürk resimlerinin asıldığına dikkat çekilir. Bunun sebepleri hakkında konuşulur. Cumhuriyet bayramı hakkında konuşulur. Cumhuriyetin hayatımıza getirdiği yenilikler hakkında sohbet edilir. Cumhuriyet şiiri okunur.
“Bir zamanlar yurdumda bir başka devlet varmış
Başındaki padişah ne isterse yaparmış,
Atatürk padişaha düşmana karşı durmuş
Yurdumuzu kurtarmış, cumhuriyeti kurmuş” şiirinin ardından, çocuklar masalara geçerler. Çocuklara fotoğraflar (Atatürk’e ait), fon kartonları, yapıştırıcı, makas dağıtılır. Atatürk’e ait fotoğraflar kesilir ve öğretmenin rehberliğinde fon kartonuna yapıştırılarak sınıfta Atatürk Merkezi oluşturulur. Çocukların bir önceki günden yaptıkları Atatürk çerçeveleri de bu merkeze konur.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

- Her çocuğun kendi istediği fotoğrafı getirmelerine dikkat edilmelidir.
— Sergi panolarının çocukların boyuna uygun olmasına dikkat edilmelidir.
— Sergi panolarına ürün asılırken iğnelerin çocukların ellerine batmamasına dikkat edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

- Cumhuriyet Bayramı törenlerini kimler izledi? Neler gördünüz?


— Atatürk’ fotoğraflarını daha önce nerelerde gördünüz?


- En çok hangi fotoğrafı beğendiniz?


- Atatürk yaşasaydı ve sınıfımıza gelseydi, ona ne söylemek isterdiniz?


- Sence Atatürk olmasaydı, ne olurdu?



AİLE KATILIMI
- Çocuğun kendi odasının penceresine Türk Bayrağı asmasına yardımcı olabilirler.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Okul Atatürk büstü, Atatürk merkezi ya da ildeki Cumhuriyet meydanında bulunan Atatürk anıtına çiçek / çelenk konulabilir,
- Atatürk merkezinde çekilen fotoğraflar ailelere posta yoluyla ya da çocukla evlere gönderilebilir,
-Cumhuriyetin ilanı ile hayatımıza giren demokrasi kavramına vurgu yapmak için oylama yöntemi ile oyun etkinliğini başlatacak lider seçilebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
hikaye ve sanat
büyük ve küçük grup etkinliği
benim dünyam
etkinlik planı
plan örneği
senem_44



Bu güzel plan için senem_44 öğretmenimize teşekkürlerimizle

BENİM DÜNYAM

Etkinlik türü: Hikaye ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım3: Algıladıkları hatırlar.
Göstergeleri:
Hatırladıklarını yeni durularda kullanır.

DİL GELİŞİMİ

Kazanım8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler).

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

MATERYALLER:
Sandalye, resim kağıdı, pastel boya

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Sıra sayısı (birinci,ikinci..), pır pır, mis, mutlu, çimen

ÖĞRENME SÜRECİ

• Her çocuğun bir sandalyeye daire şekilde oturması sağlanır.
• Öğretmen onları rahat görebileceği ve her çocuğa eşit mesafede olabileceği bir yere oturur.
• “Şimdi sizinle bir yolculuğa çıkacağız? Sizce nereye gidebiliriz? Diye sorar. Çocuklardan çeşitli yanıtlar alınır. Beni dikkatle dinlemenizi istiyorum diyerek onları yönlendirir.
• Öğretmen işaret parmağını göstererek ”Ayşe bir gün evden çıkmış”(Öğretmen kendisine en yakın çocuktan başlayarak) kocaman bir ağaç görür. Ağaç Ayşe’den büyüktür. Ayşe gözlerini kocaman açar. (yanındaki 2. Çocuğu göstererek ) İki mis kokulu çiçeği fark eder. “Ne güzel kokuyorlar” der. Ayşe yürür ve (öğretmen 3. Çocuğu göstererek) pır pır uçan rengârenk bir kelebek görür. Onunla birlikte pır pır uçar. Ama onu yakalayamaz. (öğretmen 4. Çocuğa geçer.) Koşarken ayağı bir taşa takılır taş bembeyazdır. Ayşe bu taşı çok sever. (Öğretmen 5. Çocuğu göstererek) Ayşe bir su sesi duyar. Bakar ki iki balık su ile dans ediyor. Birinci balık dalıyor, ikinci balık zıplıyor. İkinci balık dalıyor, birinci balık zıplıyor. Keyifle dans ediyorlar. Ayşe çok mutludur.(Öğretmen 6. Çocuğu göstererek) Ayşe yorulmuştur. Yeşil çimenlerin üzerine uzanır.( Öğretmen 7. çocuğu göstererek) Gökyüzündeki kocaman bulutları görür. Bulutlar el ele tutuşmuş sanki oyun oynuyorlar. (öğretmen 8. Çocuğu göstererek) Ayşe gülümseyerek kalbini tutar çünkü bugün çok mutludur.
• Öğretmen çocuklara dönerek birinci çocuktan başlayıp “sen ne olmuştun?” diye sorarak hikayeyi tekrar etmelerini sağlar. Alınan cevaplarla sıra sonuna kadar hikâye devam ettirilir.
• Çocuklardan hikâyenin bir resmini yapmaları istenir. Günün sonunda yapılan resimler sergilenir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Bu etkinlik yapılırken tüm çocuklara görev verilmelidir.
• Çalışma yapılırken tüm çocukların fikirleri alınmalıdır.
• Çalışma planlanırken çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınmalıdır.


DEĞERLENDİRME

• Ayşe nereye gitti?

• Ayşe neden gitti?


• Ayşe neleri gördü?

• Ayşe başka neler görebilirdi?


• Sen olsaydın nereye giderdin?

• Sen olsaydın neler görmek isterdin?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu çalışma çocuk sayısı arttıkça başka materyaller kullanılarak da yapılabilir.
• Bu çalışma doğada da canlandırılabilir.
• Müzik eşliğinde yapılabilir.
• Müzik eşliğinde çocuğa verilen görev de dans etmesi istenilebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.





TARİH: 24.11 / 20..

ETKİNLİK ADI: ÖĞRETMENİM VE BEN

ETKİNLİK TÜRÜ: SANAT VE ALAN GEZİSİ


Yaş Grubu (Ay) : 36-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ


PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SDA Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:

Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.
Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.


ÖĞRENME SÜRECİ

—Öğretmenler Günü için bir sürpriz resim yapmak ister misiniz?, denilerek sanata geçilir ya da “ Öğretmenim ve Ben” konusu verilebilir.

1. masa:BİREYSEL ÖZGÜN ÇALIŞMA: Çeşitli boyalar, pullar, boncuklar, renkli kâğıtlar, kartonlar vs. verilir. Çocuklar diledikleri gibi çalışarak öğretmenleri için sürpriz hazırlarlar. İsteyen çocuk, eserini panoya asarak sergiler. İsteyen, öğretmenine hediye eder.

2. masa: GRUP ÇALIŞMASI: Okuldaki öğretmenlerimize / müdür ve müdür yardımcısına vermek için saksıda / vazoda spidefilyum, papatya gibi çiçekler çalışırlar.
* Bu etkinlik için:
1.MASAYA: Çocukların elleri büyüklüğündeki resim kağıtları ile sarı A4 kağıtları bırakılır. Ellerinin kalıbını kurşun kalemle çizip keserler.
2. MASA: Bu masaya kırmızı pişmiş boya tabanı geniş bir kabın içine konup bırakılır. Çizip kestikleri el izlerinin pamak uçlarına parmak baskısı yaparlar.
Çevre temizlenip düzenlendikten sonra, birbirlerini görebilecekleri biçimde
3. MASA: Bu masaya öğretmen oturur. İşlerini bitiren çocuklar öğretmnin yanına gelirler. Öğretmen parmak uçlarını kalem ile kıvırıp şekil vermeyi gösterip çocuğun kıvırma işini yapmasını destekler. Daha sonra öğretmen eline bir pipet alır. Çocukların sarı renkten kesip avuç kısmına yapışturıcı sürüp öğretmene getirdikleri el kalıbını alıp parmak ucu kıvrımı içe gelecek şekilde pipete sarıp yapıştırır. Ardından beyaz kağıttaki el kalıbını alır, parmak ucu kıvrımı dışa gelecek biçimde yapıştırır. Pipet çevresi yeşil şeritler şeklinde kesilen krepon kağıdı ile sxarılır. Yeşil taç yapraklar da yerine fotoğraftaki gibi yapıştırıldıktan sonra öğretmenin hazırladığı saksı içine ççiekler yerleştirilip tanzim edilir. Öğretmenler günü kutlama mesajının da saksıya iliştirilmesi ile grup çalışması tamamlanır. Çocuklar minderlere otururlar.


ALAN GEZİSİ

• Çocuklara; okuldaki öğretmenlerin Öretmenler Gününü kutlamak için öğretmenler odasına, müdür ve müdür yardımcıları odalarına gideceğimiz, yaptığımız çiçekleri hediye edeceğimiz söylenir. Çiçeklerin verilmesinden sonra okulumuzdaki diğer öğretmenlerimize başka nasıl bir sürpriz yapabileceğimiz tartışılır. Uygun görürlerse öğretmenler odasında çiçeklerini verdikten sonra ‘’Öğretmenim’’ şarkısı / şiirinin söylenmesi de kararlaştırılabilir.
• Ziyaret sırasında nelere dikkat edecekleri, ne demeleri gerektiği, nasıl davranmaları gerektiği üzerinde konuşulur.
• Öğretmenlerin Öğretmenler Gününü kutlamak için hep birlikte idareye ve öğretmenler odasına gidilir. Çocuklar öğretmenlerin Öğretmenler Gününü söyleyecekleri şiir ile kutlayarak çiçekleri onlara verirler.Daha sonra sınıfa dönülür.


DEĞERLENDİRME:
• Sanat etkinliği sırasında işbirliği içinde mi, bireysel mi çalıştınız?
*Öğretmen çocukların hazırlayıp kendisine armağan ettikleri resimleri de tek tek değerlendirip memnuniyet ve mutlululuğunu dile getirir.

* Ziyaret sırasında neler yaptığımız, çocukların neler hissettikleri gibi konular üzerinde durularak gezi değerlendirilir.

• Okuldaki Öğretmenler Günü kutlama programı izlenir.


VELİ KATILIMI:
• Bugün öğretmenler haftası başlıyor. Öğretmenime olan sevgimi ve duygularımı şiirle/ şarkıyla / ona sarılarak, minik içten bir öpücükle ifade edebilirim.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
//www.onceokuloncesi.com/oe-retmenler-guenue-sanat-etkinli-imiz-kalbimiz-ve-papatyam-z-t19317.html

//www.onceokuloncesi.com/oe-retmenlere-laleli-kart-t18970.html

Linkinlerindeki etkinlikler yapılabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:

Öğretmen her çocuğun yaptığı resim hediyesini çok beğendiğini belirtmeli, çocuklar asla bir diğerinin daha iyi olduğu imajını hissetmemelidir.



PLAN: EMEL ÖZDEMİR

Aşağıdaki linkte etkinliğin yspım aşamalarını bulabilirsiniz.
https://www.okuloncesi.net/ogretmen...l-kalibi-ile-zambak-yapimi-3924.html#post4797




















Çocuk açısından:
Grupta sorumluluk almaya istekli olabildiler mi?
Kendilerinin ve başkalarının hakkına saygı gösterebildiler mi?
Olumlu ve olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyabildiler mi?
Gerekli durularda nezaket cümlelerini kullanabildiler mi?
Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebildiler mi?
Söylenen sayıyı yazabildiler, sayıları sıralayabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Hazırlıklar tamdı/yetersizdi.
Zevkli geçti /sıkıcıydı.

Etkinlik açısından:
Etkinlikler arasında bütünlük vardı /yoktu.
Aksaklıklar yaşadı /yaşanmadı.
Aksaklık nedenleri:
Yapılan değişiklik /değişiklik yapılmadı.
 

alfuna

Yeni Üye
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
9
Beğeniler
0
#7
Emel hocam vallahi harika birisiniz ya. çok çok çok teşekkür ederim.Allah razı olsun sizden.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#9
mew-alp öğretmenimize bu güzel plan için teşekkür ediyoruz.


ETKİNLİK ADI: MERAKLI CİVCİVLER

Etkinlik Türü : SANAT-MÜZİK (Bireysel Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir

DİL GELİŞİMi
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.
Göstergeleri:

Çevre temizliği ile ilgili araç ve gereçleri kullanır.


ÖĞRENME SÜRECi

• Öğretmen çocukları sanat merkezine yönlendirerek köşede bulunan malzemelere dikkat çeker.( makas-yapıştırıcı-renkli kartonlar.pul-sim ve çeşitli artık materyaller.)
• Çocuklara bu malzemeler ile yumurtlayan ve yumurtadan çıkan bir hayvan yapılacağını söyler ve daha farklı ipuçları vererek yapılacak TAVUK-CİVCİV çalışması için ön bilgiler verilir.
• Malzemelerin özgün kullanımı ile etkinlik tamamlanır.panoda sergilenir.
• Sınıfı toparlama ve temizlik yapılarak müzik merkezine geçilir.
• Nefes açma çalışmaları yapılarak meraklı civcivler şarkısı cd’den dinlenir.

• ŞARKI
• Horoz tavuk civcivler kıra çıkmış gezerler
Horoz tavuk yorulmuş sorulardan boğulmuş
Bu ne şu ne o ne bu ne şu ne o ne
La la la la la la la la la la la la
La la la la la la la la la la la la
Duyarsız horoz tavuk gezmeye devam etmiş
Civcivde usanmadan soruları diretmiş
Bu ne şu ne o ne bu ne şu ne o ne

nakarat

Horoz tavuk yorulmuş ortacıda yorulmuş
Civcivleri toplayıp hemen kümese tıkmış
Bu ne şu ne o ne bu ne şu ne o ne

nakarat

Materyaller:
makas-yapıştırıcı-renkli kartonlar.pul-sim ve çeşitli artık materyaller

Sözcükler ve Kavramlar:
Horoz-tavuk-civciv-meraklı


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Şarkı dramatize edilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Etkinlik sürecinde materyallerin yeterli olmasına dikkat edilmelidir.
• Çocukların özgün çalışmaları için ortam sağlanmalıdır.


DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Civcivler nasıl dünyaya gelir?
• Peki yumurtadan çıkan başka hayvanlar nelerdir?
• İnsanlarda yumurtadan çıksalardı neler olurdu?
• İnsanlar nasıl dünyaya gelir?
• Yaptığımız tavuk ve civcivler ne renk?
• Kaç tane tavuk yaptık?
• Şarkımızı beğendiniz mi?
Neler yaparken zorlandınız?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#10
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
17.11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERİN PLANLARINA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )


ETKİNLİK TÜRÜ:MÜZİKLİ DRAMA-TÜRKÇE, SANAT (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

Yaş Grubu (Ay) : 48-66



KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.


SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Ritmik sayı sayması
Yeşil renk, sarı rengin tonları.
Kurumuş-yaş
genç-yaşlı, uzun-kısa



ÖĞRENİM SÜRECİ

Çocuklar sınıfa dağılırlar. Yönergeyi dinlemek için hazır beklerler.

— Şimdi hangi ağacın yaprağı olmak istediğinizi düşünün. Ağacınızın genç-yaşlı, uzun-kısa olduğuna karar verin.

— Bu ağacı kim dikmiş olabilir? Ağaç olarak nelere ihtiyacınız olduğunu düşünün. Şimdi oyunumuza başlayalım.

— Herkes istediği yere geçsin. Kökleriniz toprağı tutuyor. Rüzgâr esiyor. Ağaç sallanıyor. Yapraklarınız dökülmeye başlıyor. Yağmur her yerinizi ıslatıyor. (Sonbahar Geldi şarkısı bu bölümde birlikte söylenir.)

— Ben yanınıza geliyorum. Ben çöpçü olmak istiyorum. Dökülen yaprakları süpürüyorum. Çevreyi temizliyorum…(Öğretmen süpürme hareketi yapar, çocuklar bu sırada bir araya toplanırlar. Öğretmen, arkadaşlarına sokulmayan çocuğun yanına giderek aşağıdaki sorulardan uygun olanını çocuğa sorar.

DEĞERLENDİRME:
—Bir ağaç olarak konuşabilseydin bu yaşadığın olaylardan sonra duygularını bana ne söyleyerek anlatırdın?
— Yağmur yağınca ıslanmaktan hoşlandın mı? Neden?
— Rüzgârın esmesi seni rahatsız etti mi?
— Arkadaşın sana dokunduğunda rahatsız oluyor musun? (Drama sırasındaki davranışlara göre genişletilebilir.)
— Yaprağının dökülmesi canını acıttı mı?
— Yaprağın neden döküldü?
— Ağaç olarak nelere ihtiyacın oldu?
— Seni kim dikti? Neden dikmiş olabilir?

Çocuklar kâğıt alarak masalara geçerler.
• Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.


• Uygun ortam ve zaman olursa drama kaldığı yerden özgün öyküye dönüştürülebilir. Çocukların oluşturdukları özgün öykü öğretmen tarafından yazılır. Daha sonra çocuklara okunarak böyle güzel bir öykü oluşturabildikleri için gurur duymalarını sağlayacak sözler söylenir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
Öğretmen ve çocuklar sarı giysiler giymiş olarak okula gelirler.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
*Çocuklar drama için gerekli konsantrasyonun sağlanması için ağaçların rüzgardaki hareketleri sorulur. Ağaçların yerinde olsalardı, kendilerini naslı hissedebilecekleri gibi sorular sorulabilir.


Çocuk açısından:
Giysilerindeki sarı renk tonlarına uygun olarak, açık renkten koyu renge doğru sıralanabildiler mi?
Duygularını drama yolu ile ifade edebildiler mi?
Yarım bırakılan öyküyü tamamlayabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Çocuklarla zevkli dakikalar geçirebildim mi?
Aksaklık oldu mu?
Farklı bir uygulama yapıldı mı?

Planlama açısından:
Geçişler etkili miydi?
Amaçlara ulaşılabildi mi?
Öğrenme süreci içinde seçilen etkinlikler amaçlara uygun muydu?
Farklı ne yapılabilirdi?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#11
mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.:)


ETKİNLİK ADI: BAK NASIL KATLIYORUM?

Etkinlik Türü : SANAT-OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK (Birleştirilmiş Bireysel Büyük Grup)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
Dinlediklerini ve izlediklerini hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: görsel materyalleri okur
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler
Görsel materyalleri açıklar
Görsel materyallerle ilgili soru sorar
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur
Göstergeleri
Nesne/durum/olayın ipuclarını söyler
İpuclarını birleştirerek tahminini söyler
Gerçek durumu inceler
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

ÖĞRENME SÜRECi
Çocuklara kağıtları katlayarak bazı şekiller yapılacağı anlatılır ve malzemelerin bulunduğu sanat merkezine geçilir.
o Örneğin köpek kafası ve çiçek şekli ile başlanır.
o Daha sonra kağıdı nasıl katlayacakları çocuklara gösterilir ve çocuklardan da önlerindeki kağıtları kullanarak aynısını yapmaları istenir.
o Şekiller tamamlandıktan sonra önlerindeki A4 kağıdına (ya da kartona) yapıştırmaları istenir.
o Yapıştırdıktan sonra boya kalemleri ile eksik kalan kısımları tamamlamaları istenir.
o Örneğin, köpek kafası yapıldıysa çocuklardan köpeğin gövdesini, ayaklarını, kuyruğunu çizmelerini istenerek köpek resmi tamamlanır.
o Sonrasında sınıfta gerekli temizlik ve toplanma işlemi yapılarak müzik merkezine geçilir.
o Ritim sopaları sepetinden bütün çocukların kendilerine ritim sopası almaları sağlanır.
o 2’lik ve 4’lük ritim vuruşları yapılır.Ardından:Köpek Uçmak İstemiş Şarkısı Cd’den Dinlenir Ve Ardından Çocukların Katılımı İle Şarkı Tekrar Edilir.

Köpek Uçmak İstemiş-Birgün Kargaya Gitmiş
Karga Ona Anlatmış-Bizimki De İnanmış
Tırmanmıi Koşa Koşa-Balkonun Kenarına
Açmış Bacaklarını-Dikmiş Kulaklarını
Havlamış Birkaç Kere Atmış Kendini Yere
Köpek Düşmüş Vah Vah Vah-Karga Gülmüş Hah Hah Hah…

Materyaller:
Renkli Elişi kağıdı, grafon kağıdı, A4 kağıt, boya kalemleri, yapıştırıcı-----------------------
Sözcükler ve Kavramlar:
Katlamak-Aynısını Yapmak-Tamamlamak

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Birkaç çeşit örnek katlama yapıldıktan sonra,çocukların aynı tekniği kullanarak özgün çalışmalar yapması sağlanabilir.


AİLE KATILIMI
• Aileler;kağıt katlama tekniği ile çocuklarıyla birlik gemi,şapka,kukla vb etkinlikler yapmaları yönünde haberdar edilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Katlama çalışmalarında öğretmenin tüm çocukların görebileceği şekilde örnek olması gerekir.(gösterip yaptırma)
• Tüm çocukların tamamen anladığından emin olana kadar katlama tekrar edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

• Bugün sınıfımızın hangi merkezlerini daha çok kullandık?
• En eğlendiğiniz çalışma hangisi oldu?
• Hangi çalışmayı yaparken zorlandınız?
• Kağıdı katlarken parmaklarımız biraz yoruldu?neden?
• Yaptığımız köpekler ne renkti?
• Kaç tane kırmızı-mavi-sarı-yeşil renkte köpek yapılmış?
• Siz bir kağıt olsaydınız ne renk olmak isterdiniz?
• Katlanarak ne şekle sokulmak isterdiniz?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#12
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
19.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.



Bu planın 24 Kasım öğretmenler günü haftası öncesinde ya da sonrasında uygulandığında çocukların ''SDA Kazanım 16: Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.'' kazanımına ulaşmalarında bütünlük sağlayacaktır.


ETKİNLİK ADI:ULAŞIM MESLEKLERİ

ETKİNLİK TÜRÜ: SANAT

Yaş Grubu (Ay) : 36-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SDA Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:

Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.
Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

SDA Kazanım 16: Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.
Göstergeleri:

Toplumda farklı rol ve görevlere sahip kişiler olduğunu söyler.

SDA Kazanım 17: Başkalarıyla sorunlarını çözer.
Göstergeleri:

Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
Arkadaşlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetişkinlerden yardım ister.
Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.

Sözcükler ve Kavramlar:
Ulaşım, taşıt araçları isimleri, ulaşım meslekleri isimleri

Uzak-Yakın


Materyaller:
Merkezlerdeki araç gereç ve oyuncaklar




ÖĞRENME SÜRECİ

Güne Başlama Zamanı

• Çocuklar okula gelmeden önce, sandalyeler arka arkaya, ikişer ikişer dizilerek otobüs oluşturulur. En öne yerleştirilen sandalye üzerine bir direksiyon konur.

• Okula gelen çocuklar, arkadaş ve öğretmenleri ile selamlaştıktan sonra evden getirdikleri ulaşım meslekleri resimlerini panoya asarlar.
• Bir yandan da günlük rutinlerini yaparlar. ( hava grafiğini işlerler. 'Bugün okula geldim', grafiğinde okula geldiğini belirtir. 'Okulun kaçıncı günü'',grafiğinde ilgili sayıyı işaretler. Kendine ait bir bitki besleme ya da farklı bir sorumluluğu varsa yerine getirir. 'Bugün hangi gündeyiz', haftanın günleri grafiğini işaretler.)

• Evden getirdikleri resimlerini astıkları pano önünde toplanmaları istenir.
Bir yerden bir başka yere gitmek için taşıt araçlarının kullanıldığı, bunları kullanan kişilerin mesleklerinin ne olabileceği konuşulur. Arabayı, treni, uçağı, vapuru kullanan kişilerin mesleklerinin adını panodaki resimlere bakarak görsel okuma yolu ile söylerler.
• Taşıt araçlarını kullanan kişilerle aynı alanda çalışan muavin, kondüktör, hostes gibi meslekleri söylerler.
• Görevlerini yaparken giydikleri giysi, kullandıkları araçlardan konuşulur. Meslekler merkezinde var olan giysileri giyerek merkezlerde oyun oynamaya yönlendirilirler.


KUKLA MERKEZİ: Köşeye yerleştirilen bu meslek grubundaki kuklalarla oynarlar.

BLOK MERKEZİ: Küçük tahta bloklar ve sandalyeleri çeşitli amaçlarda kullanırlar.

MASA OYUNCAKLARI MERKEZİ: Taşıt araçları, meslekler, parça-bütün oyuncakları ile oynayabilirler.

GEÇİCİ İLGİ MERKEZİ: Çeşitli taşıt araçları, bloklar vs ile istasyon, hava alanı, durak, otogar gibi merkezler oluşturulur.

• Sandalyeleri çeşitli taşıt araçları yaparak ve farklı roller alarak oynarlar.

SANAT MERKEZİ:

• Masaya şoför resmi bırakılır. Şoför resmini kopya eder, çeşitli teknikler kullanarak tamamlarlar.
• Kağıt katlama ile uçak örneği masaya bırakılır. Kâğıdı katlayarak uçak ve içine kaptan çalışabilirler.
• Kâğıdı katlayarak otomobil ve içine şoför yapabilecekleri örnekler verilir.
• Tren ve işaretçi mandala çalışmasını boyayabilirler.
• İstedikleri malzemeleri kullanarak özgün bir resim yapabilirler.

Uçak Projesi: Öğretmen büyük bir uçak çalışmak isteyen çocukları yanına alır. Uçağı nasıl çalışmak istedikleri ile ilgili ön konuşma yapar. Alınan önerilerden sonra çocukların da yardımı ile büyük bir uçak çizilir. Üç boyutlu bir uçağı oluşturabilmek için ne yapılması gerektiği sorulur. Çift kat olarak uçak kalıbını keserler. Kenarlarını nasıl yapıştırabilecekleri konusunda fikirleri alınır. Bir köşe hariç bütün kenarları yapıştırılır ya da tel zımba ile zımbalanır. Yapıştırılmayan köşeden içeriye gazete ya da o günkü etkinlikten artan kâğıt parçaları ya da hafif olması için naylon poşetler doldurulur. Uçağın pencerelerini ve yolcularını projede görev almayan diğer çocuklar yapar. Uçağı kullanan kişinin mesleği, yapım aşamalarında konuşulur. Uçağın nerede olabileceği tartışılır. “Havada” derlerse mobil yapılarak asılır. “Hava alanında” derlerse hava alanı projesi yapılır. Hava alanında çalışanları vs. kâğıda çizerek üç boyutlu yapabilirler.


Toplanma
• Toplanırlarken, kamyon şoförlerinin çevredeki eşyaları kamyona yükleyerek eşya taşımaları istenir. Çabuk olmaları, yoksa başka şoförlerin gelerek eşyaları yükleyebileceği söylenir. Toplama sonunda en fazla eşya toplayan kamyon şoförü oyunu kazanır.
Okula geldiklerinde hazır buldukları sandalyeden otobüsün içine ön kapıdan girerek sıra ile oturmaları istenir. Otobüse en son öğretmen biner. Yüzü yolculara dönük olarak şoförün yanında ayakta durur ve oyunun değerlendirmesine geçer.


DEĞERLENDİRME:
1.Otobüse nereden bindiniz?
2.Otobüse her zaman ön kapıdan mı binilir?
3.Kaçıncı koltukta oturuyorsun?
4.Oturduğun koltuğa ait numarayı not kağıdına yazıp sandalyenin arkasına yapıştırır mısın?

5.Oyunumuzda hangi merkezlerde oyunlar oynadınız?
6. Oyun sırasında sizi rahatsız eden bir durum oldu mu? Oluşmuş ise 7-8-9 numaralı sorular ile devam edilebilir.
7. Oyununuzda oluşan problemi çözmek için hangi yolu izlediniz?
8.Problem kime aitti?
9.Problemi çözmek için öncelikle birbirimizin duygularının ne olduğunu dinlemeliyiz. 'oyuncağı senin elinden çektiğim zaman ne hissettin', ''oyuncakla ben de oynamak istedim', bundan sonra ne yapbilir / nasıl davranabilir siniz?

10. Hangi sanat merkezi ilgini çekti?
11. Kaç etkinlik tamamladın?
12. Birden fazla etkinliği tamamlamayı nasıl başardın?
13. Sanat eserini yaptıktan sonra / yaparken neler hissettin?
14. Birbirimizi tokalaşarak kutlayalım. Grubumuz bugün çok iyi çalıştı. Bundan sonraki günler de böylesine eğlenebilmek için neler yapmalıyız?

***Bugün kendisine ait sorumkluluklarını unutan oldu mu?
***Sorumluluklarımızı unuttuğumuzda ne olabilir?
***Unutmaması için arkadaşınıza neler önerebilir siniz?


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
Öğretmen, A4 kâğıt büyüklüğünde kaptan, pilot, şoför resimleri bulur. Bunlar çocuk sayısı kadar çoğaltılır. Üç resimden kitapçık olacak biçimde zımbalar. Çocuklara tek tek bu resimleri gösterir. Resimler hakkındaki yorumlamalar alınır. Çocuklara, pastel boyalarını kullanarak resimleri boyayabilecekleri söylenir. Çocuklar boyama işlemini yaparken, öğretmen kitapçıklar için fon kartondan kapak hazırlar. Boyamasını bitiren çocukların kitapçıklarına kapaklar zımbalanır. Büyüyünce hangi mesleği olmak istiyorlarsa, kitabın kapağına o mesleği anlatan resim çizerler. Kitapçıklarına isim bulurlar. Buldukları isimler kitabın üzerine yazılır. Öğretmen, kitabımızın sadece meslekleri anlatan bir kitap olmadığını söyledikten sonra, üç resim üst üsteyken baş, gövde ve bacakları üç bölüm şeklinde keser. Sayfalar saydırılır. Farklı sayfaları açarak oluşan komik resimlere bakarlar. Kitapçık eve gönderilir. “Mesleklerle İlgili Çalışmalar” etkinlik sayfası linki aşağıdadır.

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/1f2d585f59dfbcae80bb9427deaa61c7.pdf

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Grafiklerin çocuklar tarafından zamanında işlenip işlenmediğine bakılmalı,
* Çocukların problemleri durumunda gözlemci olunmalı, suçlu aramadan sadece duygularını anlayıp empati kurulabilecek 'neler hissettin' ve 2seni anlıyorum' mesajları verilmeli.


VELİ KATILIMI:
• Bugün, “Ulaşım Sağlayan Meslekler” i tanıyacağız. Belki de pilot olur, göklerde kuşlarla yarışırım. Arabayı, treni, uçağı, vapuru kim kullanır?
• Bunlara yardımcı olan muavin, kondüktör, hostes gibi mesleklerdeki insanlar neler yapar, ne giyer? Ne renk? Görevlerini yaparken kullandıkları araçlar neler?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#13
htepeli öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.

Düzenleme: Emel ÖZDEMİR



ETKİNLİK ADI: “Ambulans”

ETKİNLİK PLANI 21/11/2012

ETKİNLİK TÜRÜ: Sanat
YAŞ GRUBU(AY):36-66 Ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri

Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.

Sosyal Duygusal
Kazanım 13. Estetik değerleri korur.
Göstergeleri:

Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.
Çevresini farklı biçimlerde düzenler.
Çevredeki güzelliklere değer verir.

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:

Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.



MATERYALLER:
Renkli elişi kâğıtları, yapıştırıcı, şişe kapakları, boş ilaç kutuları, makas, yapıştırıcı, fon kartonu.

Sözcükler ve Kavramlar:
Ambulans, telefonu meşgul etmek,bitirmek, park etmek

Farklı-Aynı
Benzer-aynı


ÖĞRENME SÜRECİ:

Öğretmen internetten ambulans resimleri ve sesini bulup sınıfa getirir. Görsel yolla ambulansı tanıtır, ambulans hakkında çocuklarla sohbet edilir. Çocuklar yaşantılarından örnekler verirler.
Acil bir durumda ambulans çağırmanın gerekli olduğu, bazen bazı çocukların ambulans telefonunu meşgul ettiklerinden hastalara zamanında gidilemediği, bu yüzden istenmeyen sonuçlar olabildiği konusunda açıklamalar getirilip, görseldeki amblans üstündeki telefon numarasına dikkatleri çekilir.

Daha sonra öğretmen çocukları masalara alır. Çocuklara boş ilaç kutuları / ayakkabı kutuları / koliler verir. Bunlarla bugün ne yapacağımız konusunda fikir yürütürler.
-Bir ambulas yapabilmenizi için size gerekil olan malzemeler neler acaba?, diye sorulur. Ardından sanat merkezinden beyaz elişi kâğıdı ya da A4 kağıt, yapıştırıcı, şişe kapaklarını alabilecekleri söylenir.
Çalışmaya başlayan çocuklara isterlerse ikişer olarak da çalışabilecekleri belirtilir. Özgün ambulans yapmalara rehberlik edilir. Etkinlik süresi dolmadan onbeş dakika kala sürenin azaldığı, artık çalışmalarını bir an önce tamamlamaları gerektiği hatırlatılır. Beş dakika kalınca son işlemleri yapmaları ambulans geleceği söylenir. Süre uzadığında başka etkinlikleri yapmaya zamanlarının kalmayacağı vurgulanır. Süre bitiminde ambulans sesi çıkartılır ya da ambulans sesi dinletilir.
Çevreyi temizlemek için bir çarşaf ortaya serilir. Bütün çevreye dağılan kağıtlar vs hastadır. Hastaları sedyeye gürültüsüzce, ama son derece çabuk hareketlerle koymaları istenir. Çevre toplanması bitince çarşafın dört köşesinden çocukların yardımı iile tutulur. incitmeden hasta taşınır, hastane olarak belirlenen merkeze bırakılır.
Ambulansların da hastane bahçesinde dizili olmasının uygun olacağı belirtilir.
-Şimdi bizde hastanenin bahçesinde oturalım. Hastaneye yeni ambulaslar alınmış. Bakalım birbirinden farklı özelliği olan ambulans var mı?, diyerek inceleme başlatılır.


DEĞERLENDİRME:
Hangi ambulansın üzerinde telefon numarası yazıyor?
Ambulansın eksik parçası var mı?
Ambulans üzerinde neler olmalıydı?
Ambulans ne renk olmalıydı?
Ambulanslarımız şu an hastane bahçesinde. Peki, bunlarla burada tekrar oynayabilmek için nasıl bir kural koymalı, bunları nasıl korumalı ve kullanmalıyız?

Bugün neler yaptık?
Çalışırken hangi malzemeleri kullandık?
Çalışma yaparken zorlandınız mı?
Ambulans nasıl ses çıkartır?, ne işe yarar?
Siz bir ambulans şoförü olsaydınız arabayı nasıl kullanırdınız?
Hızlı kullandığınızda hastanın sarsıntıdan canı yanmış olabilir mi?
Siz hiç ambulans ile hastaneye gittnizi mi?
Kimler hastaneye ambulas ile götürülür?


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Makas tutuşları gözlenmeli, doğru tutmayanlara destek olunmalı.
Yapıştırıcı kapağının kapalı tutulması gerektiği, açık kaldığında olabilecekler hatırlatılmalı.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#14
mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ederiz.


ETKİNLİK ADI: TAM MI YARIM MI?

Etkinlik Türü : SANAT-OKUMA YAZMA (Birleştirilmiş Bireysel Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Nesneleri kopartır/yırtar.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğuyerine getirir

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
Dinlediklerini ve izlediklerini hakkında yorum yapar.

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

ÖĞRENME SÜRECi

o Malzemeler bir gün öncesinden hazır edilir ve fen merkezine yerleştirilir.
o Çocukların “U” düzeninde oturmaları istenir ve malzemeler tek tek gösterilir.
o Her malzeme için çocuklara “eğer bu malzemeyi ortadan kesersem ne olur” diye sorulur.
o Cevaplar dinlendikten sonra malzemeler elle ya da bıçak yardımıyla iki eş parçaya bölünür.
o Daha sonra bu iki parça birleştirildiğinde ne olacağı sorulur.
o Sonrasında birleştirilir.
o Yarım ve bütün olan nesneler karışık halde çocukların önüne konulur ve yarım olanları göstermeleri istenir.
o Bütün olanları iki eş parçaya bölmeleri istenir. Örneğin uzun makarnayı ortasından kırabilir ya da peçeteyi ikiye bölebilirler.
o Daha sonra bunları birleştirmeleri istenerek parçaların bir bütünü oluşturdukları üzerine sohbet edilir.
o Ardından sanat merkezine geçilerek kullanılan patates.soğan,pırasa vb malzemelerle baskı çalışmaları yapılır.
o Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.

Materyaller:
Elma, portakal, patates, soğan, pırasa, ekmek, salatalık, kağıt, peçete, uzun makarna; bıçak (sadece öğretmen kullanımı için)
Sulu boya ve renkli a4 kağıtlar
Sözcükler ve Kavramlar:
Bütün-yarım,bölmek-birleştirmek,ayırmak,baskı


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bütün-yarım kavramı ile ilgili grafik hazırlanarak kullanılan nesnelerle grafik yapılabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Çocukların sınıfta bulunan bıçaktan zarar görmemeleri için önlem alınmalıdır.
• Baskı çalışması sırasında çocukların aktif ve özgün çalışmalarına olanak sağlanmalıdır.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden;çocuklarıyla beraber salata yapmaları ve bütün-yarım kavramını evde pekiştirmeleri istenir.


DEĞERLENDİRME

• Bugün yaptığımız etkinliklerde hangi malzemeleri kullandık?
• Patatesin yarım patates olması için ne yaptık?
• Yarım patatesleri birleştirdiğimizde ne oldu?
• Baskı çalışması yaparken eğlendiniz mi?
• Sulu boya ile çalışmanın zorlukları nelerdir?
• Bu zorlukları yenmek için nasıl çözümler bulduk?(suyumuzun dökülmemesi ve kıyafetlerimizin kirlenmemesi gibi)
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#15
ETKİNLİK ADI:TOPRAK

ETKİNLİK TÜRÜ:FEN, MATEMATİK, SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:

Nesne/varlığın adını söyler. (TOPRAK, KİL, ÇAMUR)
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.(YUMUŞAK, YAPIŞKAN, BALÇIK, ÇAMUR)

BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.(BAHÇE TOPRAĞI İLE KİL)

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri sıkar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

ÖBA Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri:

Elini/yüzünü yıkar.

ÖBA Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:

Tehlikeli olan durumları söyler.
Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
Temel güvenlik kurallarını bilir.
Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur.
Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.


Malzemeler:
Kil, pipet, toprak, çamur, hamur kalıpları,


Sözcükler ve Kavramlar:
Çamur, kil
Büyük-Küçük, Az-Çok

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar okula getirdikleri killeri fen ve doğa köşesine koyarlar. Sonra çocuklarla bahçeye çıkılır. Toprağı incelemeleri, toprakla bir süre oynamaları istenir. Ardından ellerine sulama kapları verilir. Toprağı ıslatırlar. Islanan toprağa ne olduğu sorulur. Çamurlu toprağa basarlar. Ayaklarının izini çıkarırlar. Birbirlerinin ayaklarının büyüklüğü ile kendi ayağının izini kıyaslarlar.

Islanan toprak üzerine bir süre kürdanla, pipetle, taş parçaları ile, hamur kalıpları ile resim yaparlar. Bu sırada birbirlerinin üzerine, yüzüne çamur, pipet ucu, taş gelmemesi için uyarılarda bulunulur.

Sonra sınıfa girilir. Fen merkezine bıraktıkları kile dikkatleri çekilip masalara geçerler. Renk, şekil özelliği ile kilin dışarıdaki toprağa benzeyip benzemediği sorulur. Bunun da toprak olduğunu, adının kil olduğu söylenir. Toprakla neler yapabildilerse aynı işlemin fazlasını kil ile yapabilecekleri söylenir. Bütün çocukların eline yoğrulmuş kilden farklı miktarlarda birer parça verilir. Öğretmen de eline bir parça kil alıp bir top yapar. Yanındaki çocuğa; 'benim topum mu büyük, senin topun mu?', diye sorar. Sonra öğretmen her çocuğun yanındaki arkadaşı ile toplarının büyüklüğünü kıyaslamasını söyler.

*Öğretmen çocukları yanında oturan çocuk ile eşleştirir. Büyük topu olan çocuk küçük topu olan çocuğa şunu söyler; 'benim topum seninkinden büyük. Lütfen senin küçük topunu bana verir misin?' Küçük topun sahibi çocuk yönergeyi uygular. Büyük topun sahibi 'teşekkür ederim, şimdi ikimizin topu ile daha büyük bir top yapacağım', der. Gruptaki çocuklar oyunu sevdilerse, daha büyük top yapmak için aynı biçimde devam edilir. En son kocaman bir top yapılır. İlk oyuna başladığımızda topların az mı, çok mu olduğu sorulur. Topların neden azaldığı sorulup çocukların 'çünkü topları birleştirip büyük top yaptık.', demeleri için desteklenirler.
***Öğretmen tekrar çocuklara kil dağıtır. Bu defa eşit miktarda verir. Çocuklar kil ile istedikleri şekilde bir süre oynarlar. Öğretmen çocukların yanına gidip tek tek ne yaptıklarını sorar. Yapılan eserler bir kağıt üzerinde kurumaya bırakılır. Ellerini yıkamak için sıra olurlar. Ellerini yıkamadan önce elbiselerinin kollarını çeker ya da kıvırırlar / öğretmen çekmelerine, kıvırmalarına yardım eder. Ellerini yıkarlarken musluğu yeterince açmaları, kollarını yukarı kaldırmadan yıkarlarsa ve lavaboya yaslanmazlarsa üstlerinin ıslanmayacağı belirtilir. El yıkama şarkıları söylenip tırnaklarının içini, parmaklarının arasını, ellerinin üstünü güzelce yıkarlar.


DEĞERLENDİRME:
Çamurla mı kil ile mi oynamak daha güzeldi?
Çamurla neler yaptınız?
Kimin ayak izi daha büyüktü?
Ayak izinizi çıkartırken ayağınız çamura battı mı? Ayağınızı çamurdan kolay çıkarabildiniz mi?
Oyun oynarken arkadaşınızın üstünü çamurlayan oldu mu?
Bir sonraki oyunumuzda nelere dikkat etmeniz gerekli?
Kil ile büyük top yapınca toplar çoğaldı mı, azaldı mı?
Zamanımız olsaydı, kil ile başka neler yapmayı isterdiniz?



ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

Kil ile yılan yapabilirler. Aynı uygulama şekli ile yılanların uzunluklarını ölçerler.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Bedenlerini kazalardan ve tehlikelerden korumaları için gerekli tedbirler alınır.
Ellerini istenilen şekilde yıkamalarına titizlik gösterilir. Gerekirse konu ile ilgili ödül panosu oluşturulur.


Veli katılımı:
Okula kil göndermeleri istenir. Kilin küçük kas gelişimine olan etkilerini anlatan bir makale broşür haline getirilerek eve gönderilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#16
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
22.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.



ETKİNLİK ADI: ROBOTLAR


ETKİNLİK TÜRÜ:SANAT, OYUN ZAMANI (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.


MALZEMELER:
Evden gelen robotlar, sanat etkinliği için gerekli malzemeler.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Robot,


ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar, istek haber mektubunda belirtilen robotları ellerine alarak otururlar.
Panoya, çeşitli ROBOT resimleri asılır. Dikkatleri farklı robot resimlerine çekilir. Öğretmen:
—Hiç robot gördünüz mü? Robotlar ne işe yarar? Evinizde robot var mı?gibi sorular sorar.
—Siz nasıl bir robot getirdiniz bakalım, denir. Çocuklar evden getirdikleri robotların özelliklerini anlatırlar.
• Getirerek anlattıklarının dışında, çevremizde hangi robotların olduğunu, ne işe yaradığını hatırlayarak söylerler.

• Tuvalet kâğıdı rulosu; kutular, pullar, boncuklar, yünler sanat merkezinden alınıp masalara bırakılır. Bunlarla çeşitli robotlar yaparlar.

TEMİZLİK ROBOTU PROJESİ: Boş bir kutuyu istedikleri renk elişi kâğıdı ile kaplarlar. Üzerine düğmeler yapıştırırlar. Evlerinden getirecekleri bozuk şarj aleti fiş olur. Küçük kesilmiş lavabo gideri hortumu, süpürge hortumu olur. Süpürge kısmı için küçük bir kutu ya da el gırgırının hortuma eklenmesi ile temizlik robotu tamamlanır.
• Çevreyi toplarlar.

• Çocuklar yaptıkları eserlerinin özelliklerini tek tek anlatırlar. Kimlerin daha yaratıcı düşünerek etkinliklerini yapmış olabilecekleri, bütün grupça kabul görür.

• Yaptıkları robotları kullanarak bir süre istedikleri merkezlerde oyunlar oynarlar.
• İlgi duydukları merkezlerde oyun oynarlarken günün grup liderinin kim olduğu ile ilgili gözlemler yapılır.

TOPLANMA: Bir temizlik robotu oldukları, çevreyi toplama ve temizleme zamanın geldiği söylenir. Toplananlar yaptıkları robotları ellerine alarak minderlere otururlar. Öğretmen, çocuklara robotlarının ne işe yaradığını çok merak ettiğini, çok ilginç robotlar yaptıklarını söyler ve aşağıdaki soruları sorarak etkinliği çocukların değerlendirmesini sağlar.

1. Yaptığın robotun ne işe yarıyor?
2. Bu robota ne isim verdin?
3. Robotunu kullanarak oynadığın oyun sırasında ilginç bir olay oldu mu?
4. Büyüdüğünde bir robot fabrikan olsa nasıl bir iş yapan robot üretmeyi tasarlardın?


ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

• KAHVALTI YAPILIRKEN; kahvaltıda yediğimiz yiyeceklerimizi bir robotun hazırlamış olup olmayacağı tartışılır.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Elektirikle çalışan robotlar, pil ile çalışanlar konusu açılırsa olabilecek tehlikelerden bedeni koruma konusuna dikkatleri çekilebilir.

VELİ KATILIMI:
• Evde bulabileceğimiz değişik robotları okula götürebilir miyim? Anneciğim, senin ile robotlar hakkında konuşalım. Tuvalet kâğıdı rulosu, pullar, düğmeler de okula götürürsem okulda kendi tasarlayacağım bir robot yapmak istiyorum.
 

Z.Zerrin Çiftçi

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Eki 2011
Mesajlar
1,733
Beğeniler
3
#17
Emel öğretmenim Allah nazardan korusun çok çok iyisiniz bilgileriniz bizi nasıl aydınlatıyor emeğinize yüreğinize sağlık çok teşekkür ederim
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#18
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
04.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.



ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: SANAT, OYUN (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

SDA Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:

Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.


Materyaller:
Boş sürpriz yumurta kutuları, fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi...


'ırklar' ppt sunum

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/d569eaf0eeb8f6bb2a4edb9bc57c4dde.rar























Sözcükler ve Kavramlar:
İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar, getirdikleri patatesi ya da boş sürpriz yumurta kutusunu alır; fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi malzemeleri kullanarak farklı ten renginde insan figürlü kuklalar yaparlar.
NOT: Dünya çocukları mandalası yapılacaksa, “ Bir Dünya Bırakın” adlı şarkılı oyunun ardından geçiş yapılması uygun olur.

Çocuklar, bitirdikleri kuklaları sıra ile arkadaşlarına tanıtırlar. Örneğin; “Çinli bir çocuk yaptım.”,“Zenci bir çocuk yaptım.”, “Kızak kayan Eskimo yaptım.” gibi.


“KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
• Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
• Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
• Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.

DEĞERLENDİRME: • Etkinliğin sonunda, ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.
—Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.



ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

***Örneği verilen son üç resim sanat etkinliğinde çalışılabilir.

• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Sanat etkinliğinde; materyalleri sanat merkezinden kendilerinin almalarına,
'iyilik' konusunun sık sık hatırlatılmasına dikkat edilmelidir.


AİLE KATILIMI: Bugün için istek haber mektubu aracılığı ile boş sürpriz yumurta kutusu yoksa orta boy patates istenecek.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#19
PLAN: senem_44





ETKİNLİK ADI: ŞEKERLER ŞEKERLİĞE


Etkinlik Türü : Sanat(Bireysel etkinlik)



//www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/b0f4dfaf7689471a0e25cf2fb5fa5628.docx
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#20
PLAN: miya

ETKİNLİK ADI: ELLERİM KARDAN ADAM YAPIYOR


Etkinlik Türü: Sanat Etkinliği

//www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/5ebc8d52dd9d8d457ef01832cc00c0a9.doc
 

Forum istatistikleri

Konular
18,896
Mesajlar
30,372
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×