Neler yeni

2. Türkçe Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#1
2. Türkçe Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
etkinlik havuzu
türkçe etkinlik havuzu
şiir
tekerleme
parmak oyunu
öykü
masal
hikaye
hikaye sonrası etkinlik



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Türkçe Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Diğer etkinliklerden ayrıcalıklı olan TÜRKÇE ETKİNLİĞİ KAYNAK KİTAP İSİMLERİNİ, KAYNAĞIN YAZARINI da planla birlikte eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.


Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#2
senem_44 öğretmenimize bu faydalı paylaşımı için teşekkür ediyor, sizlerin de planlarınızı bekliyoruz.


Atatürk ve Cumhuriyet
Türkçe ve Sanat Etkinlik Planı
Etkinlik planı
günlük plan örnekleri
planlar




ATATÜRK VE CUMHURİYET

Etkinlik Türü :Türkçe ve Sanat(Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Alan:[/B]

Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeler: Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

Kazanım 21: Atatürk’ü tanır.
Göstergeleri: Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler.
Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.

Kazanım 22: Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklar.
Göstergeleri: Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.
Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.
Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.

Dil Alanı:

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.

Sosyal-Duygusal Alan:

Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
Göstergeleri:
Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

MATERYALLER:
Atatürk’e ait Fotoğraflar, fon kartonları, yapıştırıcı, makas.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Cumhuriyet, vatan, bayram, millet, cumhurbaşkanı, Atatürk, yenilik, bayrak
Önce-şimdi-sonra,

ÖĞRENME SÜRECİ
— Çocuklar evden getirdikleri Atatürk resimlerinin olduğu alana alınarak çocukların resimleri incelemesi için fırsat verilir. Çocuklarla Atatürk’ün Türk toplumu için önemi hakkında sohbet edilir.
— Son zamanlarda okul pencerelerine daha fazla bayrak ve Atatürk resimlerinin asıldığına dikkat çekilir. Bunun sebepleri hakkında konuşulur. Cumhuriyet bayramı hakkında konuşulur. Cumhuriyetin hayatımıza getirdiği yenilikler hakkında sohbet edilir. Cumhuriyet şiiri okunur.
“Bir zamanlar yurdumda bir başka devlet varmış
Başındaki padişah ne isterse yaparmış,
Atatürk padişaha düşmana karşı durmuş
Yurdumuzu kurtarmış, cumhuriyeti kurmuş” şiirinin ardından, çocuklar masalara geçerler. Çocuklara fotoğraflar (Atatürk’e ait), fon kartonları, yapıştırıcı, makas dağıtılır. Atatürk’e ait fotoğraflar kesilir ve öğretmenin rehberliğinde fon kartonuna yapıştırılarak sınıfta Atatürk Merkezi oluşturulur. Çocukların bir önceki günden yaptıkları Atatürk çerçeveleri de bu merkeze konur.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

- Her çocuğun kendi istediği fotoğrafı getirmelerine dikkat edilmelidir.
— Sergi panolarının çocukların boyuna uygun olmasına dikkat edilmelidir.
— Sergi panolarına ürün asılırken iğnelerin çocukların ellerine batmamasına dikkat edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

- Cumhuriyet Bayramı törenlerini kimler izledi? Neler gördünüz?


— Atatürk’ fotoğraflarını daha önce nerelerde gördünüz?


- En çok hangi fotoğrafı beğendiniz?


- Atatürk yaşasaydı ve sınıfımıza gelseydi, ona ne söylemek isterdiniz?


- Sence Atatürk olmasaydı, ne olurdu?



AİLE KATILIMI
- Çocuğun kendi odasının penceresine Türk Bayrağı asmasına yardımcı olabilirler.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Okul Atatürk büstü, Atatürk merkezi ya da ildeki Cumhuriyet meydanında bulunan Atatürk anıtına çiçek / çelenk konulabilir,
- Atatürk merkezinde çekilen fotoğraflar ailelere posta yoluyla ya da çocukla evlere gönderilebilir,
-Cumhuriyetin ilanı ile hayatımıza giren demokrasi kavramına vurgu yapmak için oylama yöntemi ile oyun etkinliğini başlatacak lider seçilebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#3
hikaye ve sanat
büyük ve küçük grup etkinliği
benim dünyam
etkinlik planı
plan örneği
senem_44



Bu güzel plan için senem_44 öğretmenimize teşekkürlerimizle

BENİM DÜNYAM

Etkinlik türü: Hikaye ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım3: Algıladıkları hatırlar.
Göstergeleri:
Hatırladıklarını yeni durularda kullanır.

DİL GELİŞİMİ

Kazanım8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler).

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

MATERYALLER:
Sandalye, resim kağıdı, pastel boya

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Sıra sayısı (birinci,ikinci..), pır pır, mis, mutlu, çimen

ÖĞRENME SÜRECİ

• Her çocuğun bir sandalyeye daire şekilde oturması sağlanır.
• Öğretmen onları rahat görebileceği ve her çocuğa eşit mesafede olabileceği bir yere oturur.
• “Şimdi sizinle bir yolculuğa çıkacağız? Sizce nereye gidebiliriz? Diye sorar. Çocuklardan çeşitli yanıtlar alınır. Beni dikkatle dinlemenizi istiyorum diyerek onları yönlendirir.
• Öğretmen işaret parmağını göstererek ”Ayşe bir gün evden çıkmış”(Öğretmen kendisine en yakın çocuktan başlayarak) kocaman bir ağaç görür. Ağaç Ayşe’den büyüktür. Ayşe gözlerini kocaman açar. (yanındaki 2. Çocuğu göstererek ) İki mis kokulu çiçeği fark eder. “Ne güzel kokuyorlar” der. Ayşe yürür ve (öğretmen 3. Çocuğu göstererek) pır pır uçan rengârenk bir kelebek görür. Onunla birlikte pır pır uçar. Ama onu yakalayamaz. (öğretmen 4. Çocuğa geçer.) Koşarken ayağı bir taşa takılır taş bembeyazdır. Ayşe bu taşı çok sever. (Öğretmen 5. Çocuğu göstererek) Ayşe bir su sesi duyar. Bakar ki iki balık su ile dans ediyor. Birinci balık dalıyor, ikinci balık zıplıyor. İkinci balık dalıyor, birinci balık zıplıyor. Keyifle dans ediyorlar. Ayşe çok mutludur.(Öğretmen 6. Çocuğu göstererek) Ayşe yorulmuştur. Yeşil çimenlerin üzerine uzanır.( Öğretmen 7. çocuğu göstererek) Gökyüzündeki kocaman bulutları görür. Bulutlar el ele tutuşmuş sanki oyun oynuyorlar. (öğretmen 8. Çocuğu göstererek) Ayşe gülümseyerek kalbini tutar çünkü bugün çok mutludur.
• Öğretmen çocuklara dönerek birinci çocuktan başlayıp “sen ne olmuştun?” diye sorarak hikayeyi tekrar etmelerini sağlar. Alınan cevaplarla sıra sonuna kadar hikâye devam ettirilir.
• Çocuklardan hikâyenin bir resmini yapmaları istenir. Günün sonunda yapılan resimler sergilenir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Bu etkinlik yapılırken tüm çocuklara görev verilmelidir.
• Çalışma yapılırken tüm çocukların fikirleri alınmalıdır.
• Çalışma planlanırken çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınmalıdır.


DEĞERLENDİRME

• Ayşe nereye gitti?

• Ayşe neden gitti?


• Ayşe neleri gördü?

• Ayşe başka neler görebilirdi?


• Sen olsaydın nereye giderdin?

• Sen olsaydın neler görmek isterdin?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu çalışma çocuk sayısı arttıkça başka materyaller kullanılarak da yapılabilir.
• Bu çalışma doğada da canlandırılabilir.
• Müzik eşliğinde yapılabilir.
• Müzik eşliğinde çocuğa verilen görev de dans etmesi istenilebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#4
ETKİNLİK ADI: ’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?


Etkinlik Türü: TÜRKÇE (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:

Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Gösterilen sembolün anlamını söyler.

DA Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini PANDOMİM yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini OYUN yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.

SDA Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:

Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.



Materyaller:
ÇIKIŞ, ÇÖP, ELLEME, BİSİKLETE BİNİLMEZ,HASTANE, SİGARA İÇİLMEZ, KÖPEK GİREMEZ, YİYECEK YENMEZ,TELEFON İLE KONUŞULMAZ İŞARETLERİNE AİT RENKLİ ÇIKTILAR.


Sözcükler ve Kavramlar:

ÇIKIŞ, ÇÖP,ELLEME, BİSİLETE BİNİLMEZ,HASTANE, SİGARA İÇİLMEZ, KÖPEK GİREMEZ, YİYECEK YENMEZ,TELEFON İLE KONUŞULMAZ.

Yapabildiklerimiz - Yapamadıklarımız


ÖĞRENME SÜRECİ

GÜNE BAŞLAMA ZAMANI:

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/5907eaba2d424ba45d9f2de0f907de2d.rar


• Öğretmen eline YUKARIDAKİ dosya ekindeki ‘’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?’’ amblemlerini alarak çocukları karşılanır. Okula yeni gelen çocuklara bu işaretlerin anlamı nedir?, sorusunu sorar. Velilere de aynı soruyu yönlendirir. Bu işaretleri daha önce görüp görmedikleri, gördülerse nerede gördüklerini anlatırlar.
• Sınıfa geçen çocukların ellerine işaretler verilir. Bu işaretleri kullanarak oyun merkezlerinde oyuna başlayabilecekleri söylenir.

• Oyun süresinin bitimine on dakika kala oyun süresinin on dakika sonra biteceği, yavaş yavaş oyunlarını sonlandırmaları gerektiği hatırlatılır. Süre beş dakika sonra tekrar hatırlatılır. İşbirliği yaparak toplanırlarsa süreyi çok iyi değerlendirebileceğimiz ve başka oyunlara zaman kalacağı hatırlatılır.


TÜRKÇE:
’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?’’ amblemleri yan yana dizilir. Öğretmen eline ‘’kâğıdı çöpe atma’’ amblemini alır. İşaretleri yorumlayarak özgün bir öykü üretebileceklerini söyler. Başlangıç cümlesi verir. Çocuklar sıra ile bir cümle söylerler. Öğretmen oluşturulan öyküyü yazar. Öykü bittiğinde çocuklara okur.

Pandomim: Çocuklar gruplara ayrılır. İşaretler karıştırılır. Diğer grupların görmeyecekleri biçimde kartlar çocuklara dağıtılır. Her grup sıra ile kendi işaretini hareketler yolu ile diğer gruplara anlatmaya çalışırlar.



DEĞERLENDİRME:

• Çocuklar oyun alanına dağılırlar. Önce baş, boyun ve ardından minik sıçramalarla ısınma hareketleri yapılır. Birer metrelik kurdeleler verilir. Bunlarla farklı işaretler yapmaları, oyun oynamaları istenir.
• Daha sonra hep birlikte yere oturulur. Ayaklar yukarı kaldırılır. Pedal çevirme hareketini yapar. Bisikleti sürebilecekleri çünkü burada ‘’Bisiklete binilmez’’ işaretinin olmadığı söylenir. Bu işaretin amblemi hakkında yorumlama yaparlar. Sonra çocuklardan biri tahtaya amblemi çizmeye çalışır.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

 Toplumsal kurallara uyulmadığında olabilecekler konuşulabilir.
 Kağıt toplama, oyuncak toplamanın önemini çekici kılmak için hareketli müzikler ve 'don' oyunlarından faydalanmak yerinde olacaktır.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

 Toplanma zamanı çocuklarla bir işaret belirlenir. Öğretmen bu işareti çocuklara gösterdiğinde 'toplanma zamanı'nın geldiğini anlarlar.
 Toplanma zamanını çabuk ve oyun yolu ile yaptırabilmek için öğretmen, hareketli bir müzik parçası çalar. Bu süreçte hızlıca toplanmaları gerektiği söylenir. Müzik durduğunda yere oturmaları ve elleri ile ayaklarını havaya kaldırmaları istenir.


AİLE KATILIMI

 Bugün çevremizde gördüğümüz bazı levhaların anlamını öğreneceğiz.
Örneğin; çıkış, çöp kutusu ellenmez, sigara içilmez, telefonla konuşulmaz, hastane, köpek giremez gibi başka hangi işaretleri tanıyorum acaba?Hadi birlikte araştıralım. Bulduğum işaretlerin resimlerini okula götürebilirim
ya da bir ppt sunu hazırlayabilirim.



ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.11.2012
HER HAKKI SAKLIDIR. İZİNSİZ HİÇ BİR YAYIN ORGANINDA YAYINLANAMAZ.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#5
Etkinlik planı Emel ÖZDEMİR hocanın günlük plan örneklerinden derlenerek yeni programa göre hazırlanmıştır.


ETKİNLİK ADI: BENİ AYAKTA TUTAN TEK ŞEY; İSKELETİM

Etkinlik Türü :Türkçe,müzik, oyun, hareket, fen, sanat(bütünleştirilmiş büyük, küçük grup ve bireysel etkinlik
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM KAZANIM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:

Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.


SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri:
Fiziksel özelliklerini söyler.


BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:

Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:

Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.Sohbete katılır.

Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

MATERYALLER: Oyuncak bebek,vücudumuz kitabı, dergiler ve resimler, tavuk kemiği, sirke, kavanoz, kağıt, kibrit çöpü, elişi kağıdı, yapıştırıcı, makas

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Vücut, iskelet, kas, hareketli-hareketsiz, sirke


ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çocuklarla yere oturur.çocuklarla birlikte “Bedenim” adlı parmak oyunu oynanır.

El çırpmak için iki elim var, (İki el çırpılır.)
Koklamak için burnum, (Koklama hareketi yapılır.)
Düşünmek için başım, (Baş sallanır.)
Nefes almak için ciğerlerim, (Nefes alınır.)
Görmek için gözlerim, (Gözler gösterilir.)
İşitmek için kulaklarım var,(Kulaklar gösterilir.)
Benim işte böyle,
Güzel bir bedenim var. (Beden gösterilir.)

Dramatik oyun merkezinden peluş bir bebek alır ve çocuklara” Bebek ayakta durabiliyor mu? Neden? “Ayakta durmamızı neler sağlıyor?” gibi sorular sorar. Alınan cevapların ardından vücudumuzu iskeletin ayakta tutuğunu söyler ve iskeletin görevleri konuşulur. ‘Vücudumuz ‘ kitabı resimleri gösterilerek anlatılır. Çocuklarla birlikte kitaptaki resimler ve sınıfa getirilen dergiler incelenir. Kemiklerin güçlenmesi, kırılmaması için nasıl beslenilmesi gerektiği üzerinde tartışılır. Peki, bu mükemmel vücudumuzu kazalardan ve tehlikelerden nasıl koruyabiliriz? (Ateşle oynamama, tehlikeli olabilecek koşma davranışından sakınma, çarpmama için yapılması gerekenler, sıkışma ve yaralanmalardan korunma tartışılır. )
• Vücudumuz şarkısı çocuklarla birlikte söylenir. Hareketler yapılmaya çalışılır.


VÜCUDUMUZ
İki elim iki kolum bacaklarım var
Her insanda bir burun birde ağız var
Sen hiç gördün mü Üç kulaklı bir adam
Olur mu hiç üç kulak dön de aynaya bak hey
İki kulak iki yanak birde başım var
Sen hiç gördün mü üç dudaklı bir adam
Olur mu hiç üç dudak dön de aynaya bak hey
İki gözüm, iki kaşım parmaklarım var
İnci gibi dişlerim bir de çenem var (bilgi yelpazesi.net)
Sen hiç gördün mü üç yanaklı bir adam
Olur mu hiç üç yanak dön de aynaya bak hey
• Çocuklarla birlikte oyun alanına geçilir. Önce yere oturmaları istenir sonra ayağa kalkmaları istenir. İskeletimiz olmasaydı boş bir çuval gibi yerde sürünebileceğimiz söylenir. Kendilerini yere bırakırlar. Öğretmen ;
 Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba? Evet haklısınız. Üzeri kaslarla örtülü.
 Kaslarımızı tanımak istermisiniz? Der ve aşağıdaki yönergeleri verir.
 Yere kollarınızı iki yana açarak uzanın. Sadece el parmaklarınızı yerden kaldırın. Dikkat edin. Sadece Parmaklarınızı. Vücudunuz hareketsiz durumda. Parmaklarınızı şimdi yere koyun. Dizlerinizi biraz karnınıza çekin. Kalçanızı oynatmaya çalışın. Avucunuz iyice yere yapışsın. El ve bileklerinizdeki gerilmeyi hissedin.
 Şimdi ayaklarınızı yerden kaldırın. Havada ayaklarınızla daireler çizin. Ayak bileklerinizde gerilme oldu mu? Gerilmenin nedenini düşünün.
 İkişer eş olun. Eşlerden biri diğerinin ayaklarını tutsun. Yatan ellerini yere koymadan kalkmaya çalışsın. Eşler değişsin. Şimdi hangi kaslarınız gerildi?
 Oturun. Derin nefes alın bırakın. Kaslarınızın varlığını hissettiniz mi? Gibi sorular sorar ve çocukların görüşleri alınır.
• Çocuklar fen ve doğa merkezine alınır. Okula getirilen deney malzemeleri çocuklara tanıtılır. Tavuk kemiği; içinde sirkenin bulunduğu kavanoza konur. 2 hafta sonra kemiğin durumunun ne olabileceği sorulur. Yanıtı gözlerimizle göreceğimiz söylenerek, kavanoz fen ve doğa merkezine yerleştirilir.
• Çocuklara kağıt ve kibrit çöpleri dağıtılır. Yapıştırıcı alırlar. Çöp adam resmi yaparlar. Çöpleri insan iskeleti olarak düşünmeleri istenir. Kasları ne ile yapabileceğimizi söylerler. Çöplerin üzerine de elişi kağıtları ile elbise yapabilecekleri söylenir. Çalışmalar panoda sergilenir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
 Öğretmen çocukların dikkatini çekmek için sınıfa iskelet resmi, vücudumuz ile ilgili dergiler getir.
 Sohbet sırasında çocukların yaşı dikkate alınmalı, kelimler özenle seçilmeli. Bilmedikleri terimler mutlaka anlatılmalıdır.
 Çocukların makası kullanırken dikkatli olmaları vurgulanmalı ayrıca kibrit çöplerinin de tehlikesi üzerinde durulmalı.

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba?
Etkinliğimizde kullanılan araç-gereç yeterli miydi?
Bizim iskeletimiz var mı?
Başka nelerin iskeleti var?
Kemik ve kaslarımızın gelişip, büyümesini ne sağlar?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Tuvalet kağıtlarından iskelet yapılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#6
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
17.11.2012


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.

Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur.



ETKİNLİK ADI: SARI GİYSİLER GÜNÜ (SARI RENK VE TONLARI )


ETKİNLİK TÜRÜ:MÜZİKLİ DRAMA-TÜRKÇE, SANAT (BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

Yaş Grubu (Ay) : 48-66


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.


SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

MATERYALLER:yeşil, sarı ve kurumuş yapraklar


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Ritmik sayı sayması
Yeşil renk, sarı rengin tonları.
Kurumuş-yaş
genç-yaşlı, uzun-kısa



ÖĞRENİM SÜRECİ

Çocuklar sınıfa dağılırlar. Yönergeyi dinlemek için hazır beklerler.

— Şimdi hangi ağacın yaprağı olmak istediğinizi düşünün. Ağacınızın genç-yaşlı, uzun-kısa olduğuna karar verin.

— Bu ağacı kim dikmiş olabilir? Ağaç olarak nelere ihtiyacınız olduğunu düşünün. Şimdi oyunumuza başlayalım.

— Herkes istediği yere geçsin. Kökleriniz toprağı tutuyor. Rüzgâr esiyor. Ağaç sallanıyor. Yapraklarınız dökülmeye başlıyor. Yağmur her yerinizi ıslatıyor. (Sonbahar Geldi şarkısı bu bölümde birlikte söylenir.)

— Ben yanınıza geliyorum. Ben çöpçü olmak istiyorum. Dökülen yaprakları süpürüyorum. Çevreyi temizliyorum…(Öğretmen süpürme hareketi yapar, çocuklar bu sırada bir araya toplanırlar. Öğretmen, arkadaşlarına sokulmayan çocuğun yanına giderek aşağıdaki sorulardan uygun olanını çocuğa sorar.

DEĞERLENDİRME:
—Bir ağaç olarak konuşabilseydin bu yaşadığın olaylardan sonra duygularını bana ne söyleyerek anlatırdın?
— Yağmur yağınca ıslanmaktan hoşlandın mı? Neden?
— Rüzgârın esmesi seni rahatsız etti mi?
— Arkadaşın sana dokunduğunda rahatsız oluyor musun? (Drama sırasındaki davranışlara göre genişletilebilir.)
— Yaprağının dökülmesi canını acıttı mı?
— Yaprağın neden döküldü?
— Ağaç olarak nelere ihtiyacın oldu?
— Seni kim dikti? Neden dikmiş olabilir?

Çocuklar kâğıt alarak masalara geçerler.
• Pastel boyalarla her çocuğun kendi ağacının resmini yapmaları istenir.


• Uygun ortam ve zaman olursa drama kaldığı yerden özgün öyküye dönüştürülebilir. Çocukların oluşturdukları özgün öykü öğretmen tarafından yazılır. Daha sonra çocuklara okunarak böyle güzel bir öykü oluşturabildikleri için gurur duymalarını sağlayacak sözler söylenir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
Öğretmen ve çocuklar sarı giysiler giymiş olarak okula gelirler.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
*Çocuklar drama için gerekli konsantrasyonun sağlanması için ağaçların rüzgardaki hareketleri sorulur. Ağaçların yerinde olsalardı, kendilerini naslı hissedebilecekleri gibi sorular sorulabilir.


Çocuk açısından:
Giysilerindeki sarı renk tonlarına uygun olarak, açık renkten koyu renge doğru sıralanabildiler mi?
Duygularını drama yolu ile ifade edebildiler mi?
Yarım bırakılan öyküyü tamamlayabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Çocuklarla zevkli dakikalar geçirebildim mi?
Aksaklık oldu mu?
Farklı bir uygulama yapıldı mı?

Planlama açısından:
Geçişler etkili miydi?
Amaçlara ulaşılabildi mi?
Öğrenme süreci içinde seçilen etkinlikler amaçlara uygun muydu?
Farklı ne yapılabilirdi?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#7
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
22.11.2012


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


ETKİNLİK ADI: DAKTİLO OYUNU


ETKİNLİK TÜRÜ:[/B TÜRKÇE -HİKAYE SONRASI ETKİNLİK

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:

Düz cümle kurar.
Olumsuz cümle kurar.
Soru cümlesi kurar.
Bileşik cümle kurar.
Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.

DA Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:

Cümle kurarken isim kullanır.
Cümle kurarken fiil kullanır.
Cümle kurarken sıfat kullanır.
Cümle kurarken bağlaç kullanır.
Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.
Cümle kurarken zarf kullanır.
Cümle kurarken zamir kullanır.
Cümle kurarken edat kullanır.
Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.
Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.


Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.


Malzemeler:
Haberleşme kitabı, Zeynep Postanede kitabı, eskiden kullanılan haberleşme araçlarına ait resimler.

Sözcükler ve Kavramlar:
Haberleşme araçları isimleri, postane, eskiden, eski.


ÖĞRENME SÜRECİ

• Eskiden kullanılan haberleşme araçlarını gösteren resimlere bakarak sohbet edilir.
• Daha sonra ‘Haberleşme’ kitabındaki resimler gösterilerek, eskiden insanların nasıl haberleştikleri konuşulur.
• “Güzel Haberler” şiiri söylenir.

• Öğretmen, çocuklara elinde zarf olan bir çocuk resmi gösterir.
—Bu resimde neler görüyorsunuz? Çocuğun üstündeki yağmurluğa dikkatle bakın. Sizce yağmurluk neden büyük olabilir? Çocuğun elinde ne var? Sırası ile ne yapacağını kim anlatmak ister? Siz postaneye giderek mektup postaladınız mı? diyerek öyküye çocukları hazırlar.
• Öğretmen, “Zeynep Postanede” öyküsünü ya da sınıf kitaplığından bir öyküyü resimlerini göstererek anlatabilir.
• Öykü sonrası, öyküde geçen olayları sırası ile anlatmalarına yönelik çalışmalar yapılabilir.

• Çocuklar dört gruba ayrılır. Kukla köşesinden kukla seçerler. Kendi aralarında roller alırlar. Mektup yazma, postalama işlemlerini doğaçlama yolu ile canlandırırlar.

Ardından daktilo / klavye / bilgisayar oyununa geçilir.
Bir çocuk daktilo olur, öğretmeninin kucağına yüz üstü yatar. Diğeri mektup yazdırmak için gelir. Mektup yazdıran çocuk; düzgün cümleler söylerken öğretmen, daktilo olan çocuğun sırtına klavyeyi kullanıyormuş gibi parmakları ile dokunur. Mektup yazdırma işlemi bitince daktilo rolündeki çocuk bacaklarını büker. (Zarf kapatma ya da bilgisayarı kapatma) Sonra ayağa kalkar. Mektup yazdıran çocuğun elinden tutar, postaneye gider./ yerine oturur. Oyun oynucu değişimi ile sürer.
Değişiklik: Öğretmen isterse çocuğu mektup kağıdı olarak kullanabilir. Üstüne yazı yazar, katlar, zarfa koyar, pul yapıştırır. ( Çocuklar öğretmenin bu minik dokunuşlarına bayılıyor, gülmekten yerlere yatıyorlar. )


DEĞERLENDİRME:
* Daktilo olunca neler hissettiniz?
* Mektup yazdırırken bir önceki arkadaşınızın söylediği biçimde mektup yazdırdınız. *Yeniden oyun oynasak neler yazdırmak isterdiniz?
*Bu oyunda değişiklik yapmak isterseniz nasıl bir değişiklik yapmak isterdiniz?


ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
“Mektup Kimde?” “Posta Kalkıyor” oyunları oynatılabilir.
Bu etkinlik 'zarflar' ve 'Postacı Amca' etkinlik adı başlıklarını içeren linklerle kullanıldığında günlük eğitim akşını belirler.

//www.onceokuloncesi.com/oyun-etkinlik-planlar-t76946p2.html

Matematik Etkinlik Havuzu Planları - Önce Okul Öncesi Ekibi Forum Sitesi

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Bu oyuna başlarken ilk oyuncular aktif, sözel ve dilsel zekaya sahip olanlardan seçilmelidir. Böylece duygusal çocuklar yapılan işlemi görmeli, incemeli, oyuna katılmak için istekli hale gelebilmelidir. En son duygusal zekaya sahip çocuklar oyun için seçilmelidir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#8
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
28.11.2012-Çarşamba


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


ETKİNLİK ADI: ROBOTLAR


Etkinlik Türü: TÜRKÇE, DRAMA (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 48-66 ay

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
Sohbete katılır.
Konuşmak için sırasını bekler.
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

Kazanım 9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir.
Göstergeleri:
Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.


MATERYALLER:
Robotü, dede ve çocuk kukla.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Robot


ÖĞRENME SÜRECİ


• Kahvaltı sonrası minderlere oturulur. Serbest oyun sırasında arkadaşlarının liderliğine göre mi, kendi isteklerine göre mi oyun oynadıklarını anlatırlar. Öğretmen:
-—Robotlar, kendi isteklerine göre değil, bizim programlamamız doğrultusunda çalışırlar. Bugün oyunda kimler robot olmuşlar?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır?
—Sizin evinizde kimin seçme özgürlüğü var? gibi sorular sorduktan sonra ''Robot Dede' öyküsünü kuklalarla anlatır.


• Çocuklar öykü sonrası DRAMATİK OYUN MERKEZİNDE özgün kukla oynatabilirler.
• ‘’Robot’’ kelimesinin başında hangi sesin olduğu sorulur. ‘’R’’ sesi ile başlayan kelimelere örnekler verirler.

• Öğretmen, kukla oyunundan sonra çocuklara, oyun ile ilgili olarak robotlarla insanlar arasındaki farkları sorar. Ayağa kalkmalarını ister.
—Şimdi sizin düğmenize basıp çalıştıracağım, dedikten sonra, çocukların tek tek burunlarına dokunur. Çocuklar serbest hareketlerle sınıf içinde dolaşırlar. Öğretmen daha sonra.
—Çömel, yavaş yürü, başını kaşı, kolunu havaya kaldır, der.
—Aaaa sizden gacur gucur sesler geliyor, neye ihtiyacınız var acaba? diye sorar ve çocuklardan ‘’yağ’ yanıtı gelince:
—O zaman sizi hemen yağlayayım, der ve çocukların kulağına dokunur.
—Yağlanmak robotlarımı neşelendirdi, ne güzel! der.
—Şimdi enerjiniz bitti, durdunuz, denir ve çocuklardan enerji için neye ihtiyaçları oldukları sorulur. Alınan yanıtlardan sonra istedikleri enerji verilir. Pil takılır /fişleri takılır. Robotlara yeni komutlar bu defa tek tek verilir.
—Sen, yere düşen oyuncağı toplama robotu ol, senin düğmene basıyorum,
—Sen, kukla köşesini düzelten robot ol, seni çalıştırıyorum, gibi her çocuğa düzensiz görünen köşelerin düzenlemesi yaptırılır.
—Şimdi de eşleşin. Biriniz robot, diğeriniz robotun sahibi olsun, denir ve bir süre oynarlar. Sonra yere otururlar, oyunda aldıkları rolleri açıklarlar.

DEĞERLENDİRME:
- Robot olduğunuzda benim isteklerime göre mi, kendi isteğinize göre mi hareket ettiniz?
—İnsanların kendi davranışları hakkında seçme özgürlüğü var mıdır? sorusu tekrarlanır.
—İnsanlar her zaman kendilerinden istendiği gibi mi davranırlar?
—Oyun oynarken kimin istediği gibi davrandığını hatırlıyor musun?
—Evet, ise bu senin seçimin miydi?
—Büyüklerimizin ve arkadaşlarımızın isteklerini yerine getirmek sizce robot olmak demek mi?
—Oyunda hepiniz anne ya da baba olmak isteseydiniz, hiç kimse çocuk olmak istemeseydi nasıl bir çözüm bulabilirdiniz? (İki komşu anne ya da teyze, babaanne, anneanne olabilirdik şeklinde çözüm önerileri getirirler.)

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
* Drama ve kukla oyunu sırasında bütün çocukların rol almış olmasına dikkat edilmeli, unutulan çocuk olmamalıdır.
* Çocukların kendi özgür iradeleri ile hareket edip etmedikleri gözlenmeli, gerekli notlar alındıktan sonra yapılan değerlendirmelerde herhangi bir problem belirlenmiş ise veli görüşmeleri düzenlenmelidir.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

https://www.okuloncesi.net/etkinlik-havuzu/1-sanat-etkinlik-planlari-11385-2.html#post20953
Linkindeki sanat etkinliği planına yer verilmelidir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#9
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
03.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.



ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: FEN, TÜRKÇE (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

SDA Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri:

Fiziksel özelliklerini söyler.

Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Göstergeleri:

Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.

SDA Kazanım 15: Kendine güvenir.
Göstergeleri:

Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
Grup önünde kendini ifade eder.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.


Materyaller:
Farklı renklerde ince kadın çorapları, evde çoraptan yapıp getirdikleri kuklalar.
'ırklar' ppt sunum

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/efb99d090d6ae0cf6ebf6651c2808237.doc

Sözcükler ve Kavramlar:
İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.



EĞİTİM SÜRECİ

• Öğretmen, çocukların aynayı görebilecekleri şekilde sandalyelerine oturmalarını ister.
• Önce öğretmen aynanın karşısına geçer. Aynaya bakarak kendi fiziksel özelliklerini söyler.
• Çocuklar, ikişerli eşleşir. Eşi ile kendi arasındaki farklı ve benzer yönlerini söylerler.
• Bütün grupların incelemesinden sonra, panodaki resimler gösterilir; farklı ten renkleri hatırlatılarak kendi ten renklerine dikkatleri çekilir.
• Farklı özellikleri olan (beyaz ırk, sarı ırk, esmer ırk gibi) insanlara ait hazırlanan Power Point sunuyu seyrederler. Dikkatleri ten renklerine çekilir. Benzerlik ve farklılıklar konuşulur. Kendi ten renklerine en uygun olan sunu resmini, sunuyu seyrederlerken söylemeleri istenir.
• Çorap köşesinden önce kendi ten renklerine uygun olan naylon çorapları alıp kol ve bacaklarına giyerek aynada tekrar kendilerini incelemeleri istenir. Sonra farklı renklerde çorabı kollarına geçirmeleri istenir.
• Çocukların yüzlerini boyayıp farklı saç tipleri oluşturarak ayna karşısında kendilerini incelemelerine fırsat verilir.
Öğretmen bu sırada, farklılığımızın bizleri eşsiz ve özel yaptığını belirtir.


Çorapları kollarına geçirmiş olan çocuklara öğretmen:

—Tüm vücudumuz çorap renginde olsaydı, neler hissederdiniz?
— Neden herkesin ten rengi birbirinden farklı olabilir?
—Ten rengini değiştirebilseydin hangi ten rengini seçerdin?” sorularını sorar; konu tartışılır.

• Öğretmen, dünyadaki bütün insanların besin, giyecek, barınacak yer, sevgi ve saygı gibi aynı temel ihtiyaçlara sahip olduğunu belirtir.
• Öğretmen kendimizi ve başkalarını kabul etmenin önemini vurgular.
• İnsanların farklılıkları ne olursa olsun, bir bütünün parçaları olduğumuz düşünülerek birbirimize bağlılığımızın her şeyden önce ve önemli olduğu söylenir. Çocukların yanındaki arkadaşının elinden tutması ve dostça sıkması istenir.
• İnsan hakları ve demokrasiyle ile ilgili şiirler okunur.

SEVMENİN IRKI OLMAZ
Arkadaşım siyah tenli,
Benim tenimse beyaz.
Bazı arkadaşlarımla da,
Farklıyım biraz.
Yine de severim hepsini.
Biliyorum ki,
Sevmenin ırkı olmaz.

Ülkü DUYSAK

• Etkinlik için davet edilen anne, çocuğu ile birlikte yaptığı kuklaları ellerine geçirerek, özgün bir öyküyü kuklalarla anlatır.
• Çocuklar, evde yapıp getirdikleri farklı tenlerdeki insan kuklalarını kullanıp, ikişer eşleşerek gruba öykü anlatırlar.


DEĞERLENDİRME:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Aile katılımı ile evden getirdikleri naylon çorapları sepete bırakarak çorap köşesi oluştururlar.

https://www.okuloncesi.net/etkinlik-havuzu/oyun-etkinlik-planlari-11391.html



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

Çorapların farklı renklerde olmasına,
Her çocuğun bir çorabının olmasına,
'iyilik' konusunda gün sonu değerlendirmesi yapılmasına dikkat edilimelidir.


AİLE KATILIMI:

Velinin sınıf içi etkinliğine katılımı için okula davet edilen anne, çocuğu ile birlikte yaptığı kuklaları ellerine geçirerek, özgün bir öyküyü kuklalarla anlatmaları istenir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#10
Bu etkinlik planı sinem_44 öğretmenimize aittir.




ETKİNLİK ADI: KÜÇÜK KURBAĞA ZIP ZIP KURBAĞA

Etkinlik Türü: Türkçe, Sanat, Oyun, Müzik(Bütünleştirilmiş büyük grup ve bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

DİL GELİŞİMİ KAZANIM
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Sohbete katılır.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.

MOTOR GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri:
Engelin üzerinden atlar.
Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri:
Malzemeleri keser/yapıştırır/değişik şekillerde katlar.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 15: Kendine güvenir. Göstergeleri:
Grup önünde kendini ifade eder.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.

MATERYALLER: Hikâye kitabı, elişi kâğıdı, makas, yapıştırıcı, ip


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Obur, atmaca, av

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar yarım daire şeklinde yere otururlar. Çocuklarla birlikte “çal kapıyı” parmak oyunu oynanır. Ardından çocuklara “kurbağa ile fare” hikâyesi resimli kitaptan okunur. Hikâyenin ardından hikâyeyle ilgili önemli noktalar çocuklara sorulur. Ardından çocuklara hikâyedeki kahramanların rolü verilir. Hikâyenin draması yapılır. İstek üzerine birkaç kez tekrar edilir. Çocuklara kurbağa, fare ya da atmaca olduklarında ne hissettikleri sorulur.
• Çocuklar masalara alınır. Çocuklara kurbağa yapacakları anlatılır. Çocuklara elişi kâğıdına çizilmiş daireler verilir. Çocuklardan çizgilerin üstünden keserek daireleri çıkarmaları istenir. Daireler katlanır. Kurbağanın dil, göz ve bacakları da yapıştırılarak etkinlik tamamlanır. Malzemeler yerleştirilir. Çocukların yaptıkları kurbağaları konuşturmalarına zıplamalarına fırsat tanınır. Ürünler panoda sergilenir.
• Çocuklar oyun alanına alınırlar. Çocuklara “bugün okuduğumuz hikâyedeki gibi kurbağa olup zıplayacağız sonra fare olup sürüneceğiz” denir. Çocuklar iki gruba ayrılır. Gruplar sırayla sınıfta hazırlanan parkuru tamamlayacaklardır, en kısa sürede tamamlayan grup birinci olur. (Çocuklar önce zıplayarak ilerleyecekler-sonra iki sandalye arasına bağlanan ipin üzerinden zıplarlar- sürünerek masanın altından geçerler. Aynı şekilde dönerek arkadaşına el vururlar.). Çocuklar alkışlanır.
• Çocuklara el ele tutuşup daire olmaları söylenir. Çocuklara “Küçük Kurbağa” şarkısı söylenir. Şarkı hareketleriyle birlikte söylenir. Ardından çocuklarla birlikte birkaç kez tekrar edilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Hikâyenin draması yapılırken tüm çocuklara fırsat tanınmalı.
Çocuklara model olmak için ilk canlandırmada öğretmen de rol almalı.
Çocuklara oluşturdukları kurbağalarla yeterince oynamalarına izin verilmeli.
Oyun etkinliğinde oluşturulan parkur tehlikesiz olmalı ve çok yorucu olmamalı. Dönüşte çocukların zıplamadan ilerleyebilirler.

DEĞERLENDİRME
• Öykümüzün kahramanı kimdi? Başka hangi hayvanlar vardı?
• Öykünün en çok hangi bölümünü sevdiniz? Farenin yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?
• Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
• Biraz önce kurbağa/fare/atmaca rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
• Az önce dinlediğiniz hikâyede atmacaya av olan fare ve kurbağa neler hissetmiş olabilir?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bu etkinliğin ardından çocuklar bahçeye ya da geniş bir alana alınarak,“Haydi biz de Kurbağa gibi zıplayalım, haydi şimdi fare gibi sürünelim, haydi atmaca gibi hızlı uçalım gibi yönergeler verilerek hareket ve ses çalışmaları yapılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#11
ETKİNLİK ADI: GİYSİMDEN KORKTUM


aydınlık
karanlık
giysimden korkuyorum
korkular
korkularımız
korkuyu yenebilmek
korkunun nedenleri
öykü


Etkinlik Türü: Türkçe,(büyük grup ve bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-66 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

MATERYALLER: Hikâye resimleri, pastel boyalar, kağıt.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Karanlık- Aydınlık
gece-Gündüz




NOT: AŞAĞIDAKİ ÖYKÜMÜ GÖRSEL SUNUM OLARAK HAZIRLADIĞIM HALDE , BOYUTUNUN 121 MB OLMASI NEDENİ İLE ÜZGÜNÜM, EKLEYEMİYORUM.



ÖĞRENİM SÜRECİ

* Yapılan gözlemler, veli bilgilerine dayanarak korkuları olan çocukların korku nedenleri araştırılır. Büyük bir çoğunluğun gece odalarında yatma korkuları varsa aşağıdaki öykü anlatılır.


Öykü öncesi korkular ile ilgili sohbet edilir. Bazı yaşlarda her insanın korkabileceği, bunun normal olduğu belirtildikten sonra ''sizin yaşınızdayken ben de korkmuştum, şimdi size bunu anlatacağım'', denir ve öyküye geçilir.

NOT: AŞAĞIDAKİ OLAY, BENİM YAŞADIĞIM GERÇEK BİR ANIDIR.:)


Sizin yaşınızdaydım. Küçük sobalı bir evde oturuyorduk. Bana ait bir odam, odamda ıtır çiçeğim vardı. Her sabah yapraklarını okşardım. Itır çiçeğim ellerime mis gibi kokusunu bırakırdı
Her gece yatmadan önce çocuklar için anlatılan masalları radyodan dinlerdim. Masalı dinlerken uykum gelir sonra odama gider, uyurdum. Gece olunca odamı, sokak lambasının ışığı aydınlatırdı. Odamda gece lambası istemez, çok aydınlık odada uyuyamazdım.

O gece de masalımı dinledim, dişlerimi fırçaladım. Elbiselerimi çıkartıp sandalyenin üzerine bıraktım. Pijamalarımı giydim. Anneme, babama ‘’iyi geceler’’, dedim. Yatağıma yatıp uykuya daldım. Gece rüzgârın çıkardığı sesle gözlerimi açtım. Gözlerimi açtığımda ne göreyim, karşımda biri oturuyordu, kimdi karşımda oturan? Odamda işi neydi? Ben bunları düşünürken kalbim hızlı hızlı atmaya başladı. Bağırmak, babamı çağırmak istedim, bir türlü sesim çıkmıyordu. Adam karşımda hiç kımıldamadan oturuyordu. En sonunda:
-Babaaaaa, diye öyle çok bağırmışım ki, annemle babam korku içinde yanıma geldiler, ışığı yaktılar.
—Ne oldu yavrum, neden bağırdın? diye sordular. Ben hem ağlıyor, hem de elimle sandalyeyi işaret ederek.
—Adam, adam var, orada, dedim.
Babam yanıma gelerek yatağıma oturdu, bana sarıldı. Işığı tekrar söndürdü. Korktuğum şeyin bir adam değil, giysilerimden başka bir şey olmadığını gösterdi. Gerçekten karanlıkta elbiselerim bir adam gibi görünüyordu. Hiç giysilerden korkulur muydu? Hep birlikte güldük. Daha sonraki gecelerde yatağıma yatmadan önce sırtımdan çıkarttığım giysileri katladım. Hiçbir akşam da sandalyenin üstünde oturan adam görmedim.


DEĞERLENDİRME:
*Ben küçükkken masalı hangi aletten dinleyerek uyuyor muşum?
*Siz kimin anlattığı masalı dinledikten sonra uyuyorsunuz?
**Size kim masal anlatıyor? (küçük grup için soru biçimi)
*Benim odam gece ne ile aydınlanıyormuş?
*Sizin odanız gece ne ile aydınlanıyor?
* Sizin odanızda gece lambası var mı? (küçük grup için)
* Siz de benim gibi karanlıktan korktuğunuz oldu mu?
* Bazen ışıklar söner. O zaman ne yaparsınız?

** Korkularımız ile ilgili bir resim yapalım.

Öğretmen çocukların resimlerini tek tek analttırıp, notlar yazar. Sonra bu notlar incelenir. Problem niteliğinde korkusu olan çocukların önce velileri ile görüşüp, önerilerde bulunulur. Sonraki günlerde korku devam ederse okul psikoloğuna çocuk yönlendirilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Aaa hiç korkulur mu, hiç korkulmaz, bunda korkulacak birşey yok, gibi tıkayıcı cevaplar söylememeye dikkat edeceğim, 'senin yaşındayken ben de korkmuştum, diyerek onu anladığımı ifade edeceğim.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Perdeler kapatılarak loş bir ortam sağlanıp el feneri ile ışık -gölge oyunları oynanabilir.




HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.



YAZAR: Emel ÖZDEMİR
DÜZENLEME: ÜLKÜ DUYSAK

17. 07 .2011












 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,987
Beğeniler
4
#12
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR


HER HAKKI SAKLIDIR. İZNİM OLMADAN HİÇ BİR YAYINEVİ PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMINI YAPAMAZ.





Bu etkinlik planı, okulun açıldığı ilk gün içindir.


ETKİNLİK ADI: TANIŞMA TOPU


Etkinlik Türü : Drama, Türkçe (Birleştirilmiş Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66



https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/5aaa1fb8a45797279405a62be206e214.doc
 

Forum istatistikleri

Konular
18,566
Mesajlar
29,996
Kullanıcılar
27,590
Son üye
Maximus
×