Neler yeni

’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir? Etkinlik Türü: TÜRKÇE (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
ETKİNLİK ADI: ’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?




Etkinlik Türü: TÜRKÇE (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)


Yaş grubu(ay): 36-66 ay

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:
Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Gösterilen sembolün anlamını söyler.

DA Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini PANDOMİM yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini OYUN yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.

SDA Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:
Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.





Materyaller:
ÇIKIŞ, ÇÖP, ELLEME, BİSİKLETE BİNİLMEZ,HASTANE, SİGARA İÇİLMEZ, KÖPEK GİREMEZ, YİYECEK YENMEZ,TELEFON İLE KONUŞULMAZ İŞARETLERİNE AİT RENKLİ ÇIKTILAR.



Sözcükler ve Kavramlar:

ÇIKIŞ, ÇÖP,ELLEME, BİSİLETE BİNİLMEZ,HASTANE, SİGARA İÇİLMEZ, KÖPEK GİREMEZ, YİYECEK YENMEZ,TELEFON İLE KONUŞULMAZ.

Yapabildiklerimiz - Yapamadıklarımız





ÖĞRENME SÜRECİ



GÜNE BAŞLAMA ZAMANI:


https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/5907eaba2d424ba45d9f2de0f907de2d.rar



• Öğretmen eline YUKARIDAKİ dosya ekindeki ‘’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?’’ amblemlerini alarak çocukları karşılanır. Okula yeni gelen çocuklara bu işaretlerin anlamı nedir?, sorusunu sorar. Velilere de aynı soruyu yönlendirir. Bu işaretleri daha önce görüp görmedikleri, gördülerse nerede gördüklerini anlatırlar.
• Sınıfa geçen çocukların ellerine işaretler verilir. Bu işaretleri kullanarak oyun merkezlerinde oyuna başlayabilecekleri söylenir.

• Oyun süresinin bitimine on dakika kala oyun süresinin on dakika sonra biteceği, yavaş yavaş oyunlarını sonlandırmaları gerektiği hatırlatılır. Süre beş dakika sonra tekrar hatırlatılır. İşbirliği yaparak toplanırlarsa süreyi çok iyi değerlendirebileceğimiz ve başka oyunlara zaman kalacağı hatırlatılır.




TÜRKÇE:

’Bu İşaretlerin Anlamı Nedir?’’ amblemleri yan yana dizilir. Öğretmen eline ‘’kâğıdı çöpe atma’’ amblemini alır. İşaretleri yorumlayarak özgün bir öykü üretebileceklerini söyler. Başlangıç cümlesi verir. Çocuklar sıra ile bir cümle söylerler. Öğretmen oluşturulan öyküyü yazar. Öykü bittiğinde çocuklara okur.


Pandomim: Çocuklar gruplara ayrılır. İşaretler karıştırılır. Diğer grupların görmeyecekleri biçimde kartlar çocuklara dağıtılır. Her grup sıra ile kendi işaretini hareketler yolu ile diğer gruplara anlatmaya çalışırlar.





DEĞERLENDİRME:

• Çocuklar oyun alanına dağılırlar. Önce baş, boyun ve ardından minik sıçramalarla ısınma hareketleri yapılır. Birer metrelik kurdeleler verilir. Bunlarla farklı işaretler yapmaları, oyun oynamaları istenir.
• Daha sonra hep birlikte yere oturulur. Ayaklar yukarı kaldırılır. Pedal çevirme hareketini yapar. Bisikleti sürebilecekleri çünkü burada ‘’Bisiklete binilmez’’ işaretinin olmadığı söylenir. Bu işaretin amblemi hakkında yorumlama yaparlar. Sonra çocuklardan biri tahtaya amblemi çizmeye çalışır.





DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

 Toplumsal kurallara uyulmadığında olabilecekler konuşulabilir.
 Kağıt toplama, oyuncak toplamanın önemini çekici kılmak için hareketli müzikler ve 'don' oyunlarından faydalanmak yerinde olacaktır.



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

 Toplanma zamanı çocuklarla bir işaret belirlenir. Öğretmen bu işareti çocuklara gösterdiğinde 'toplanma zamanı'nın geldiğini anlarlar.
 Toplanma zamanını çabuk ve oyun yolu ile yaptırabilmek için öğretmen, hareketli bir müzik parçası çalar. Bu süreçte hızlıca toplanmaları gerektiği söylenir. Müzik durduğunda yere oturmaları ve elleri ile ayaklarını havaya kaldırmaları istenir.




AİLE KATILIMI

 Bugün çevremizde gördüğümüz bazı levhaların anlamını öğreneceğiz.
Örneğin; çıkış, çöp kutusu ellenmez, sigara içilmez, telefonla konuşulmaz, hastane, köpek giremez gibi başka hangi işaretleri tanıyorum acaba?Hadi birlikte araştıralım. Bulduğum işaretlerin resimlerini okula götürebilirim
ya da bir ppt sunu hazırlayabilirim.





ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.11.2012
HER HAKKI SAKLIDIR. İZİNSİZ HİÇ BİR YAYIN ORGANINDA YAYINLANAMAZ.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×