- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 994
- Beğeniler
- 3
Amaç ve Kazanımlar
DA
A4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
K7: Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
A5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
K3: Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
K4
inlediklerini özetler.
K 5
inlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Malzeme:
Öykü: “Ülkenin birinde durmadan dans eden çocuklar varmış. Bütün gün dans etmekten çok hoşlanırlarmış. Güneşin sıcaklığına aldırmadan hep dans ederlermiş. Günler geçmiş havalar giderek soğumaya başlamış, rüzgâr onları üşütüyormuş ama bir türlü dansı bırakıp eve girmek istemiyorlarmış. Kar yağmaya başlamış. Dans etmekten karın yağdığını fark etmemişler. Ama hareketleri artık çok zor yapıyorlarmış. Giderek daha yavaş, daha ağır hareket etmeye başlamışlar. Ve sonunda hiç hareket edemez hale gelmişler. Artık onlar evlerinin bahçesinde tekrar güneş açıp kendilerini eritene kadar buzdan birer heykel olmuşlar. Uzun süre bu şekilde kalmışlar. Günler geçmiş, havalar tekrar ısınmaya başlamış. Heykeller tek tek sıcaktan erimeye başlamış.Çocuklar soğuktan donan kol ve bacaklarını yavaş yavaş hareket ettirmeye çalışmışlar.Vücutlarındaki tüm buzlar erimiş ve çocuklar yeniden dans etmeye başlamışlar.”
Uygulama:
Sınıfta çocukların birbirlerinin hareketlerini engellemeyecekleri geniş bir alan seçilir ve yukardaki öyküye uygun hareketleri canlandırmaları istenir.
* Karların sıcakta neden eridiği, rüzgarın nasıl üşüttüğü gibi doğa olayları konusunda çocuklara sorular sorulur ve sohbet edilir.
* Daha sonra yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı
DA
A4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
K7: Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
A5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
K3: Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
K4
K 5
Malzeme:
Öykü: “Ülkenin birinde durmadan dans eden çocuklar varmış. Bütün gün dans etmekten çok hoşlanırlarmış. Güneşin sıcaklığına aldırmadan hep dans ederlermiş. Günler geçmiş havalar giderek soğumaya başlamış, rüzgâr onları üşütüyormuş ama bir türlü dansı bırakıp eve girmek istemiyorlarmış. Kar yağmaya başlamış. Dans etmekten karın yağdığını fark etmemişler. Ama hareketleri artık çok zor yapıyorlarmış. Giderek daha yavaş, daha ağır hareket etmeye başlamışlar. Ve sonunda hiç hareket edemez hale gelmişler. Artık onlar evlerinin bahçesinde tekrar güneş açıp kendilerini eritene kadar buzdan birer heykel olmuşlar. Uzun süre bu şekilde kalmışlar. Günler geçmiş, havalar tekrar ısınmaya başlamış. Heykeller tek tek sıcaktan erimeye başlamış.Çocuklar soğuktan donan kol ve bacaklarını yavaş yavaş hareket ettirmeye çalışmışlar.Vücutlarındaki tüm buzlar erimiş ve çocuklar yeniden dans etmeye başlamışlar.”
Uygulama:
Sınıfta çocukların birbirlerinin hareketlerini engellemeyecekleri geniş bir alan seçilir ve yukardaki öyküye uygun hareketleri canlandırmaları istenir.
* Karların sıcakta neden eridiği, rüzgarın nasıl üşüttüğü gibi doğa olayları konusunda çocuklara sorular sorulur ve sohbet edilir.
* Daha sonra yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
alıntı