Neler yeni

DAKTİLO OYUNU - TÜRKÇE - (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
22.11.2012


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: DAKTİLO OYUNU



ETKİNLİK TÜRÜ:[/B TÜRKÇE -HİKAYE SONRASI ETKİNLİK (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


YAŞ GRUBU: 36-66 AY


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:

Düz cümle kurar.
Olumsuz cümle kurar.
Soru cümlesi kurar.
Bileşik cümle kurar.
Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.

DA Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:

Cümle kurarken isim kullanır.
Cümle kurarken fiil kullanır.
Cümle kurarken sıfat kullanır.
Cümle kurarken bağlaç kullanır.
Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.
Cümle kurarken zarf kullanır.
Cümle kurarken zamir kullanır.
Cümle kurarken edat kullanır.
Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.
Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.


Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.




Malzemeler:
Haberleşme kitabı, Zeynep Postanede kitabı, eskiden kullanılan haberleşme araçlarına ait resimler.



Sözcükler ve Kavramlar:
Haberleşme araçları isimleri, postane, eskiden, eski.




ÖĞRENME SÜRECİ


• Eskiden kullanılan haberleşme araçlarını gösteren resimlere bakarak sohbet edilir.
• Daha sonra ‘Haberleşme’ kitabındaki resimler gösterilerek, eskiden insanların nasıl haberleştikleri konuşulur.
• “Güzel Haberler” şiiri söylenir.

• Öğretmen, çocuklara elinde zarf olan bir çocuk resmi gösterir.
—Bu resimde neler görüyorsunuz? Çocuğun üstündeki yağmurluğa dikkatle bakın. Sizce yağmurluk neden büyük olabilir? Çocuğun elinde ne var? Sırası ile ne yapacağını kim anlatmak ister? Siz postaneye giderek mektup postaladınız mı? diyerek öyküye çocukları hazırlar.
• Öğretmen, “Zeynep Postanede” öyküsünü ya da sınıf kitaplığından bir öyküyü resimlerini göstererek anlatabilir.
• Öykü sonrası, öyküde geçen olayları sırası ile anlatmalarına yönelik çalışmalar yapılabilir.

• Çocuklar dört gruba ayrılır. Kukla köşesinden kukla seçerler. Kendi aralarında roller alırlar. Mektup yazma, postalama işlemlerini doğaçlama yolu ile canlandırırlar.

Ardından daktilo / klavye / bilgisayar oyununa geçilir.
Bir çocuk daktilo olur, öğretmeninin kucağına yüz üstü yatar. Diğeri mektup yazdırmak için gelir. Mektup yazdıran çocuk; düzgün cümleler söylerken öğretmen, daktilo olan çocuğun sırtına klavyeyi kullanıyormuş gibi parmakları ile dokunur. Mektup yazdırma işlemi bitince daktilo rolündeki çocuk bacaklarını büker. (Zarf kapatma ya da bilgisayarı kapatma) Sonra ayağa kalkar. Mektup yazdıran çocuğun elinden tutar, postaneye gider./ yerine oturur. Oyun oynucu değişimi ile sürer.
Değişiklik: Öğretmen isterse çocuğu mektup kağıdı olarak kullanabilir. Üstüne yazı yazar, katlar, zarfa koyar, pul yapıştırır.



DEĞERLENDİRME:
* Daktilo olunca neler hissettiniz?
* Mektup yazdırırken bir önceki arkadaşınızın söylediği biçimde mektup yazdırdınız. *Yeniden oyun oynasak neler yazdırmak isterdiniz?
*Bu oyunda değişiklik yapmak isterseniz nasıl bir değişiklik yapmak isterdiniz?




ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
“Mektup Kimde?” “Posta Kalkıyor” oyunları oynatılabilir.
Bu etkinlik 'zarflar' ve 'Postacı Amca' etkinlik adı başlıklarını içeren linklerle kullanıldığında günlük eğitim akşını belirler.



//www.onceokuloncesi.com/oyun-etkinlik-planlar-t76946p2.html

//www.onceokuloncesi.com/matematik-etkinlik-havuzu-planlar-t76948.html



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Bu oyuna başlarken ilk oyuncular aktif, sözel ve dilsel zekaya sahip olanlardan seçilmelidir. Böylece duygusal çocuklar yapılan işlemi görmeli, incemeli, oyuna katılmak için istekli hale gelebilmelidir. En son duygusal zekaya sahip çocuklar oyun için seçilmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×