FEN ( DENEY)
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BA A4. K: 9
DA A8. K: 1,2,3,4
SDA A3 K:1,3
GEREKLİ MALZEME:
Boş kutu, dolu kutu. (“Evimiz” konusu işlenirken yapılan evlerden biri de olabilir.)
UYGULAMA 1
Kutular masanın üzerine dik olarak konur. Çocuklardan masayı hafifçe sallamaları istenir.
SONUÇ:
Dolu kutu devrilmedi, boş olan kolayca devrildi.
UYGULAMA 2
Kutuların altına bant yapıştırılır. Masayı bir de bu şekilde sallarlar.
Devrilmeme nedeni olarak sağlam temelli apartmanların asla yıkılmayacağı, ilerde inşaat mühendisi olduklarında sağlam temelli, iyi malzeme ile yapılmış bina inşa etmelerinin insan sağlığı açısından önemi vurgulanır.
Aynı şekilde evlerimizdeki eşyaları da sabitlediğimiz takdirde, hiçbir eşyanın zarar görmeyeceği, üzerimize düşemeyeceği açıklanır.
• Çocukların yardımı ile deney malzemeleri yerlerine kaldırılır. Öğretmen:
—Deneyimiz ile depremde evlerin nasıl sallandığını gördük. Şimdi “ Sallanan Evler” isimli oyunumuzu oynayalım, der ve oyunun oynanışını çocuklara anlatır.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BA A4. K: 9
DA A8. K: 1,2,3,4
SDA A3 K:1,3
GEREKLİ MALZEME:
Boş kutu, dolu kutu. (“Evimiz” konusu işlenirken yapılan evlerden biri de olabilir.)
UYGULAMA 1
Kutular masanın üzerine dik olarak konur. Çocuklardan masayı hafifçe sallamaları istenir.
SONUÇ:
Dolu kutu devrilmedi, boş olan kolayca devrildi.
UYGULAMA 2
Kutuların altına bant yapıştırılır. Masayı bir de bu şekilde sallarlar.
Devrilmeme nedeni olarak sağlam temelli apartmanların asla yıkılmayacağı, ilerde inşaat mühendisi olduklarında sağlam temelli, iyi malzeme ile yapılmış bina inşa etmelerinin insan sağlığı açısından önemi vurgulanır.
Aynı şekilde evlerimizdeki eşyaları da sabitlediğimiz takdirde, hiçbir eşyanın zarar görmeyeceği, üzerimize düşemeyeceği açıklanır.
• Çocukların yardımı ile deney malzemeleri yerlerine kaldırılır. Öğretmen:
—Deneyimiz ile depremde evlerin nasıl sallandığını gördük. Şimdi “ Sallanan Evler” isimli oyunumuzu oynayalım, der ve oyunun oynanışını çocuklara anlatır.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR