Doku Haritası
Yaş Grubu: 36-66 ay
Yöntem ve Teknikler:Uygulamalı çalışma
Kavramlar:
Pürüzlü
Kaygan
Parlak
Yumuşak
Tüylü
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çeşitli dokulardaki (zımpara, pelüş, madeni para, pamuk, saten ve farklı özellikleri olan kumaşlar, plastik tabak, vb.) kumaşları, plastik tabağı ve zımparayı aynı büyüklükte kesip (10x10 ) masaya koyar.
Çocuklardan farklı dokulardaki malzemelere dokunmalarını ister. Bunların ne olduğunu, nerede kullandıklarını söylerler.
Benzer özellikleri olan malzemeleri gruplama oyunu oynanır.
Birbirinin aynı olan malzeme varsa bulmaları istenir. Bize sadece bir tanesinin yeteceği söylenip biri oyun dışına çıkarılır.
Büyüklüklerine dikkatlerini çeker.
Bu malzemelerle neler yapılabileceği sorulup beyin fırtınası yapılır.
Daha sonra öğretmen bu malzemelerle bugün bir doku panosu hazırlayacaklarını söyler. Bir fon karton masanın ortasına konur ve malzemelerin belirli özelliklerine dikkat ederek fon kartonunun üzerine yerleştirmelerini ister.
Verilen kompozisyon ve doku özellkleri dikkate alınarak yerleştirilen malzemeleri yapıştırmalarına rehberlik edilir.
Uygun bulunan bir duvarda sergilenir.
Oluşturulan bu panoda ''kapalı gözle dokuyu hisset'' oyunu oynanıp etkinlik tamamlanır.
Etkinlik Planı: Emel ÖZDEMİR
07.06.2012
Yaş Grubu: 36-66 ay
Yöntem ve Teknikler:Uygulamalı çalışma
Kavramlar:
Pürüzlü
Kaygan
Parlak
Yumuşak
Tüylü
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çeşitli dokulardaki (zımpara, pelüş, madeni para, pamuk, saten ve farklı özellikleri olan kumaşlar, plastik tabak, vb.) kumaşları, plastik tabağı ve zımparayı aynı büyüklükte kesip (10x10 ) masaya koyar.
Çocuklardan farklı dokulardaki malzemelere dokunmalarını ister. Bunların ne olduğunu, nerede kullandıklarını söylerler.
Benzer özellikleri olan malzemeleri gruplama oyunu oynanır.
Birbirinin aynı olan malzeme varsa bulmaları istenir. Bize sadece bir tanesinin yeteceği söylenip biri oyun dışına çıkarılır.
Büyüklüklerine dikkatlerini çeker.
Bu malzemelerle neler yapılabileceği sorulup beyin fırtınası yapılır.
Daha sonra öğretmen bu malzemelerle bugün bir doku panosu hazırlayacaklarını söyler. Bir fon karton masanın ortasına konur ve malzemelerin belirli özelliklerine dikkat ederek fon kartonunun üzerine yerleştirmelerini ister.
Verilen kompozisyon ve doku özellkleri dikkate alınarak yerleştirilen malzemeleri yapıştırmalarına rehberlik edilir.
Uygun bulunan bir duvarda sergilenir.
Oluşturulan bu panoda ''kapalı gözle dokuyu hisset'' oyunu oynanıp etkinlik tamamlanır.
Etkinlik Planı: Emel ÖZDEMİR
07.06.2012