Neler yeni

Farklı Çocuk Okul Öncesi Günlük Eğitim Planları 2013 2014

ana okulu

Yeni Üye
Katılım
3 Tem 2013
Mesajlar
2
Beğeniler
0
#1
Farklı Çocuk Eğitim Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı
——————————————————————————————————————————
Hoppalak İle Zıppalak Eğitim Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı
——————————————————————————————————————————
Bıcır Bıcır Seti Güncelleştirilmiş Yeni Programa Göre Okul Öncesi Planları (2013)


Word Formatı
PDF Formatı


GÜNCELLENMEDEN ÖNCEKİ PLANLAR:

Planı WORD dosyası olarak indirmek için TIKLAYIN: //www.onceokuloncesi.com/dosya/yukleme/c41d548423f797b9b86834381b70636c.doc

Farklı Çocuk Okul Öncesi Yayınları Tarafından Hazırlanmıştır.

FARKLI ÇOCUK

OKUL ÖNCESİ YAYINLARI

EKİM AYI

BİR HAFTALIK
TASLAK PLAN ÖRNEKLERİ

(TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

ve

GÜNLÜK EĞİTİM PLANLARI)


MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI(2012)

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okul adı :
Tarih : 01 /10/2013
Yaş grubu (Ay):
Öğretmen Adı :

Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı

Öğrenme merkezlerinde oyun

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı
“Canım Ailem” isimli bütünleştirilmiş Türkçe ve müzik etkinliği
“Renkli daireler “isimli bütünleştirilmiş oyun ve matematiketkinliği


Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme

Etkinlik Zamanı

“Fotoğraf çerçevesi yapalım” isimli sanat etkinliği “Kareyi kapalım” isimli bütünleştirilmiş oyun etkinliği ve okuma yazmaya hazırlık çalışması

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Günü Değerlendirme Zamanı

Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.


Öğretmen Okul müdürü
İmza imza
GÜNLÜK EĞİTİM PLANI



CANIM AİLEM

Etkinlik türü : Türkçe etkinliği,müzik etkinliği (bütünleştirilmiş etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Dil Gelişimi
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri: Düz cümle kurar.
Kazanım 8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Motor Gelişimi
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.

Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.
Anne ve babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.

Öğrenme Süreci
Öğretmen, küçük bir kutunun içine sabah çocukların evlerinden getirdiği aile resimlerini koyar.
Çocukların minderlerini halının üzerine yarım daire biçiminde dizerek oturmaları sağlar. Öğretmen eline kendi ailesine ait ya da gazete dergilerden kesip çıkardığı aile resmini çocuklara gösterir. Çocuklara resimdeki kişilerin kimler olabileceği sorulur. Aile ne demek? Aile kimlerden oluşur? diye sorulur. Kutunun içinden bir fotoğraf çıkarılarak çocuklara gösterilir. ”Bu aile fotoğrafı kime ait? diye sorulur. Aile fotoğrafını alan çocuk kendisini ve aile bireylerini arkadaşlarına tanıtır. Elindeki fotoğrafın nerede çekildiği hakkında bilgiler verir. Çalışma tüm çocuklara yaptırılır. ”Ailem” adlı parmak oyunu hep birlikte tekrar edilir.Ardından “Ailem” adlı şiir söylenir.

PARMAK OYUNU: AİLEM

Bu benim evim (İki el parmak uçlarından birleştirilir, çatı şekli verilir.)
Çok şirin güzeldir evim (Eller kucakta birleştirilir.)
Bu benim annem (Sol elin baş parmağı gösterilir.)
Korur beni, sevgisiyle besler hep (Eller kucakta kavuşturulur.)
İşte benim babam (Sağ elin baş parmağı gösterilir.)
Çalışır durmadan
Evden ayrılınca, özleriz onu hemen (Üzülmüş bir yüz ifadesi yapılır.)
Biz mutlu bir aileyiz
Birbirimizi çok severiz. (Eller birbirine kenetlenir.)

Seçkin TABAR

ŞİİR: AİLEM
Küçücüktür evimiz
Hiç bitmiyor sevgimiz
Annem babam bir de ben
Çok mutluyuz hepimiz

Seçkin TABAR

Çocuklara “Odamın Düzeni “adlı öykü anlatılır.

Öykümüz : ODAMIN DÜZENİ

Annesi bugün Pelini parka götürecekti. Ona, evden çıkmadan önce odasını düzenlemesini söylemişti. Pelin ise bir an önce parka gitmek istiyordu. O yüzden odasını düzenlemek istemedi, "Parktan gelince yaparım!" diye düşündü. Oysa odası çok dağınıktır oyuncakları odanın her tarafına dağılmış, boya kalemleri yerlere dökülmüş, elbiseleri yatağın üzerinde duruyordu. Pelin, bu dağınıklığa aldırmadan odasının kapısını kapatıp mutfağa gitti. Annesiyle birlikte öğle yemeğini yedi. Sofradan kalkan pelin, banyoya gidip dişlerini fırçalamaya başladı. O sırada annesi de Pelin'in odasına gitti. Odanın toplanmadığını gördü. Çok üzülmüştü. Pelin dağıttığı oyuncakları sepete bile koymamıştı.
Hazırlanıp evden çıktılar. Güzel bir ilkbahar günüydü. Oyun parkı çok kalabalıktı. Boş salıncak bulup sallanmaya başladı. O sırada kendi bir çocuğun kendisine seslendiğini duydu. Annesi ile birlikte o yöne doğru baktıklarında çok şaşırdılar. Uzun zamandır görmediği arkadaşı Aslı ve annesi parktaydı. Koşarak yanlarına gitti Aslı'ya sarıldı. Aslılar daha önce Pelinlerin apartmanında oturuyorlardı. Babasının işi nedeniyle başka bir semte taşınmışlar, aylardır da görüşememişlerdi.
Bir banka oturup sohbet etmeye başladılar. Pelin'in annesi Eda Hanım, onları eve davet etti. Pelin de çok ısrar edince, hep birlikte eve doğru yürümeye başladılar. Pelin çok mutlu olmuştu. Arkadaşıyla odasında oyun oynayacak resim yapacaktı. Ama birden aklına odasının dağınık olduğu geldi. Annesi onu uyarmıştı; ama Pelin, annesinin sözünü dinlemeyip odasını düzenlemeden evden çıkmıştı. "Şimdi ne yapacaktı?" eve girer girmez Aslı'ya görünmeden odama gidip düzenlerim dedi.
Eve girdiklerinde anneleri hemen salona gittiler. Pelin ve Aslı’da onlarla birlikte salonda oturmaya başladı. Pelin yerinden kalkıp odasına her gitmek istediğinde Aslı da peşinden geliyordu. "Biz de salonda oturur odama hiç gitmeyiz." diye düşünürken Eda Hanım seslendi:
Pelin, hadi kızım odana gidip biraz oyun oynayın, resim yapın dedi.
Hayır anneciğim sizin yanınızda oturmak istiyoruz, diye karşı çıktı pelin;
Ama öteden Aslı karıştı söze:
Ben oyun oynamak istiyorum. Pelin! Hadi odana gidelim.
Pelin, isteksizce yerinden kalktı ve odasına doğru yürümeye başladı. Aslı, odasını dağınık görecekti. Kapıdan içeri önce
Aslı girdi. Beğeni dolu bir sesle,
Pelin, odan ne kadar güzel ve ne kadar düzenli; dedi.
Pelin duyduklarına inanamadı. Odasına şaşkınlıkla bakakaldı. Odası düzeltilmiş, her şey yerli yerine konmuştu.
Arkasını dönüp baktığında annesi ile göz göze geldi. Annesi ona gülümsüyordu. Pelin, hemen annesine koşup sarıldı.
Çok teşekkür ederim anneciğim, dedi.
O günden sonra Pelin odasını hiç dağınık bırakmadı.
Öykü bitince, "Siz Pelin'in annesinin yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?" diye sorularak öykü hakkında sohbet edilir.

Öykünün ardından çocuklara “Yuvam” adlı şarkı dinletilir.

YUVAM

Annem babam kardeşim(2) Başarırsak bir işi(2)
Hepsi de canım benim(2) Onlar kucaklar bizi(2)
Yuvam deyince bana(2) Sevinçliyse annem babam(2)
Onlar gelir aklıma(2) Mutludur benim yuvam

Materyal
Aile fotoğrafları, müzik cd'si, mukavvadan küçük bir kutu
Sözcük ve kavramlar
Aile, meslek, yuva.
Önerilen diğer etkinlik
Çocuklardan birinin ailesini sınıfa davet ederek çocuklarla birlikte sohbet edebilirsiniz.
Değerlendirme
Şarkımızın adı neydi? Şarkımızı beğendiniz mi? Öykümüzde hangi kahramanın yerinde olmak isterdin?
Siz odanızı düzenli tutuyor musunuz? Neden düzenli olmalıyız?
Uyarlama
RENKLİ DAİRELER

Etkinlik türü : Okuma yazmaya hazırlık çalışması (büyük ve küçük etkinliği)
Yaş grubu :
Öğretmen adı:
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini, şeklini söyler.
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
Mekânda konum alır.


Motor Gelişim
Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 7. Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar

Öğrenme Süreci

Çocuklara 3 m uzunluğunda ipler verilir.Çocuklardan bu iplerle yerde daire oluşturmaları istenir. Çocuklar sayıları eşit iki gruba ayrılır. Bu gruplar iplerle yere daire şekli oluştururlar. Yapılan dairelerin ortalarına; kırmızı ve mavi renkte fon kartonundan kesilmiş daire şekli konur. Böylece her dairenin bir rengi olur. Müzik açılır, çocuklardan dairelerin dışında dans etmeleri istenir. Müzik durdurulduğunda çocukların diledikleri dairenin içine girmeleri istenir. Çocuklardan biri bez torba içinden bir renk kartı çeker. Çekilen kartın hangi renk olduğu çocuklara sorulur.Çekilen renk kartıyla aynı renkte olan dairenin içinde olan çocuklar oyundan çıkar. Oyun tek çocuk kalıncaya kadar devam eder.

Materyal
İp, kırmızı mavi renkte fon kartonu,bez torba ,renk kartları,müzik cd si,çalışma sayfası, boya kalemleri
Sözcük ve kavramlar
Kırmızı ,mavi ,daire
Dikkat edilmesi gereken noktalar
Her çocuğun oyuna katılımı sağlanır.
Önerilen diğer etkinlikler
Öğretmenin seçtiği renk kartı ile aynı renkte dairenin içinde olan çocuklar oyunu kazanır.
Değerlendirme
Oyunumuz eğlenceli miydi? Renk kartı, bez torbadan çekilirken heyecanlandınız mı? Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
Öğretmen çocuklara çalışma kağıtlarını dağıtır.
Çınar, odasında oyun oynuyor. Çınar'ın en çok sevdiği oyuncağı mavi arabasıdır. Sen, en çok hangi oyuncağını seviyorsun? ”Çınar'ın oynadığı oyuncaklar arasından mavi olanları işaretleyelim.”
Pınar, kırmızı kalem ile; Çınar, mavi kalem ile resim yapmayı seviyor. Çınar ve Pınar'ın birlikte kullanabilmesi için yukarıdaki kalem nasıl üretilseydi hem kırmızı hem mavi boyardı?
“Her kuklayı bir sepetle eşleştirelim” Köpük ile Ponpon'u gölgeleriyle birleştirelim.
Öğretmen çalışma sırasında çocuklara rehberlik eder.

Uyarlama:

FOTOĞRAF ÇERÇEVESİ YAPALIM


Etkinlik türü : Sanat Etkinliği (Bireysel Etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı:
KAZANIM VE GÖSTERGELER

Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Malzemeleri yapıştırır.
Nesneleri yan yana dizer.


Öğrenme Süreci

Mukavvadan çocukların sayısı kadar kare şeklinde çerçeve şablonu çıkarılır. Çocuklar etkinlik için masalara geçmesi istenir. Masalara çeşitli şekillerde makarnalar konur. Çocukların makarnaları çerçevenin üzerine yapıştırmaları istenir.Yapıştırma tamamlanınca çocuklar mavi renkli parmak boyalarını kullanarak makarnaların üzerini boyamaları istenir. Sim ve pulların da süsleme yapılırken kullanılabileceği hatırlatılır. Boyanan çerçeveler kuruduktan sonra, çocuklar getirdikleri aile fotoğraflarını çerçevelerin içine yerleştirirler. Çocukların evlerine giderken yaptıkları çerçeveleri ailelerine armağan olarak götürmeleri sağlanır. Öğretmen, yapılacak ikinci çalışmanın yönergesini açıklar. Sonra da boş oda resminin olduğu çalışma kağıdını çocuklara dağıtır. "Evimizin içinde neler var, evimizde hangi eşyalar olmasaydı çok zorlanırdık, Evimizde olmayan, ama olmasını çok istediğimiz bir eşya var mı?" senin odan var mı vb. soruları sorulur. Çocukların cevabından sonra öğretmen yönergeyi açıklar. Çocuklar,”Resimde gördüğümüz odamız boş. İçinde hiç eşya yok. Size vereceğim çıkartmaları kullanarak bu odayı istediğimiz gibi düzenleyelim.” der.
Öğretmen çalışma sırasında çocuklara rehberlik eder.

Materyal
Mukavva, yapıştırıcı, makarna, toz sim, aile fotoğrafları


Sözcük ve kavramlar
Aile, meslek, mavi renk


Dikkat edilmesi gereken noktalar
Çocukların makarnaları ağızlarına götürmemeleri konusunda gereken açıklama yapılmalıdır.


Önerilen diğer etkinlikler
Çerçeveleri, oyun hamurları ile süsletebilirsiniz.


Aile katılımı
Velilerden çocuklarıyla birlikte çekilmiş bir aile fotoğrafını okula göndermeleri istenir.

Değerlendirme
"Makarnaları yapıştırırken zorlandınız mı? Sizce, çerçevelerin üzerine başka hangi malzemeleri yapıştırabilirdik? Sizce, anne ve babanız çerçeveleri görünce beğenirler mi? Mutlu olurlar mı? Çıkartmaları yapıştırırken zorlandınız mı?" Soruları sorularak etkinlik değerlendirmesi yapılır.

Uyarlama:
KAREYİ KAPALIM

Etkinlik Türü : Oyun etkinliği-matematik etkinliği (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş grubu :
Öğretmen adı:
KAZANIM VE GÖSTERGELER

Motor Gelişimi
Kazanım1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeler: Yönergeler doğrultusunda koşar.
Kazanım5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeler: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
Bilişsel Gelişim
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Mekânda konum alır.
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne /varlığın şeklini söyler.

Öğrenme Süreci
Mavi renkli fon kartonundan çocuk sayısından bir eksik olarak 25x25 cm boyutlarında kare şekilleri eksik hazırlanır. Oyuna başlamadan çocuklara kare şekli gösterilerek, “Bu şeklin adı ve hangi renk olduğu" sorulur. Çocukların çevrelerinde gördüğü mavi renkte olan nesnelerden kareye benzeyen şekillere örnekler vermeleri istenir.
Kare şekilleri oyun alanına dağıtılır.Oyunun nasıl oynanacağı açıklanır. Hareketli bir müzik eşliğinde çocukların kare şekillerine basmadan dans etmeleri istenir. Müzik durduğunda çocuklar kare şeklinin üzerine basarlar. Kare kapamayan çocuk oyundan çıkar. Oyun tek çocuk kalana kadar sürdürülür.

Materyaller
Mavi renkli fon kartonu, müzik cd'si
Sözcük ve kavramlar
Mavi,kare
Dikkat edilmesi gereken noktalar
Oyun etkinliğinin geniş bir alanda yapılmasına ve çocukların rahat şekilde hareket etmelerine olanak sağlanmalıdır.

Önerilen diğer etkinlikler
Çocuklardan müzik durdurulduğunda kare şeklinin üzerine basıp tek ayak üzerinde durmasını isteyebilirsiniz.
Değerlendirme
"Sınıfımızda kareye benzeyen başka varlıklar var mı? Kare şekillerimiz hangi renkti? Müzik durduğunda kare şeklini kaparken zorlandınız mı? Oyunumuzu beğendiniz mi?" sorularıyla değerlendirme çalışması yapılır.
Uyarlama


MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI(2012)

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okul adı :
Tarih : 02 /10/2013
Yaş grubu (Ay) :
Öğretmen Adı :



Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı

Öğrenme merkezlerinde oyun

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı

“Hayalimdeki ev” Türkçe etkinliği, sanat etkinliği (Bütünleştirilmiş ,büyük grup ve bireysel etkinlik)

Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme

Etkinlik Zamanı

“Bir, nerdesin? “ Matematik –Oyun etkinliği (Bütünleştirilmiş Bireysel etkinlik)




Oyun Zamanı

Öğrenme merkezlerinde oyun

Günü Değerlendirme Zamanı





Eve Gidiş

İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.


Öğretmen Okul müdürü
İmza imza

GÜNLÜK EĞİTİM PLANI



HAYALİMDEKİ EVİM

Etkinlik türü : Türkçe etkinliği-sanat etkinliği (bütünleştirilmiş grup etkinliği)
Yaş grubu :
Öğretmen adı:
KAZANIM VE GÖSTERGELER

Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri : Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.


Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.


Dil Gelişim
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

Öğrenme Süreci

Çocukların sandalyelerini alarak yarım ay şeklinde oturmaları istenir. Öğretmen eline bir ev maketi alır. Çocuklara, "Gördüğünüz ev kaç katlı? Sayalım. Çatısı ne renk? Sizin evlerinize benziyor mu?"...gibi sorular sorar. Çocuklara evlerinin kaç katlı olduğu sorulur. Evimizin bölümleri hakkında sorular sorulur. Çocuklara birbirinden farklı ev resimleri(şato, saray, gökdelen, çadır, köy evleri, kulübe, apartman) gösterilerek bu evlerin benzerlik ve farklılıkları, yaşadıkları evlerin hangisine benzediği ile ilgili düşünceleri alınır.
“Baklava" adlı tekerleme ve “Evimizin Lambası” adlı parmak oyununu hep birlikte söylenir.

TEKERLEME : BAKLAVA
Baklava dilim dilim,
Süt içtim yandı dilim.
Evimiz boş kalmasın,
Gel serelim bir kilim.
Seçkin TABAR

PARMAK OYUNU : EVİMİZİN LAMBASI
Evimizin lambası (Sol el avuç içi aşağıya gelecek şekilde parmaklar açık tutularak yukarı kaldırılır.)
Pat dedi patladı (İki el birbirine vurulur pat diye ses çıkarılır.)
Çat dedi çatladı (Lamba şeklinde tutulan sol elin parmakları hızla açılır kapatılır.)
Babam yeni bir ampul aldı (Sağ el parmakları yukarı tutulur, parmaklar birbirine yaklaştırılır değdirilmeden tutulur.)
Çevirdi çevirdi çevirdi (Sağ el parmakları yukarı gelecek şekilde tutulur, çevirme hareketi yapılır.)
Düğmeye bastı çıt (Sağ el ile sağ kulak memesi çekilir.)
Lamba yanmadı
Pat dedi patladı (İki el birbirine vurulur pat diye ses çıkarılır.)
Çat dedi çatladı (Lamba şeklinde tutulan sol elin parmakları hızla açılır kapatılır.)
Babam yine bir ampul aldı
Çevirdi çevirdi çevirdi (Sağ el parmakları yukarı gelecek şekilde tutulur, çevirme hareketi yapılır.)
Ampulü taktı
Düğmeye bastı çıt (Sağ el ile sağ kulak memesi çekilir.)
Lamba yanmadı
Pat dedi patladı (İki el birbirine vurulur pat diye ses çıkarılır.)
Çat dedi çatladı (Lamba şeklinde tutulan sol elin parmakları hızla açılır kapatılır.)
Babam yine bir lamba aldı
Çevirdi çevirdi çevirdi (Sağ el parmakları yukarı gelecek şekilde tutulur, çevirme hareketi yapılır)
Ampulü taktı
Düğmeye bastı çıt (Sağ el ile sağ kulak memesi çekilir)
Evimizi aydınlattı. (Eller başın yukarısından yanlara doğru açılır)
Lamba yandı
Seçkin TABAR

Sınıf kitaplığından seçilen bir öykü anlatılır. Öykü ile ilgili çeşitli sorular sorulur.

Çocuklar çalışma masalarına geçerler. Çocuklar masada bulunan kare, üçgen ve daire şekillerinin çizili olduğu el işi kağıtlarını keserler. Ardından şöyle bir yönerge verilir. Öğretmen eline ev maketini alarak bu evin kime ait olabileceği, içinde kimlerin yaşadığını, bu evin içinin nasıl döşenmiş olabileceğini çocuklara sorar. Çocuklara düşüncelerini masadaki malzemeleri kullanarak ifade etmelerine fırsat verir. ”Çocuklar bu şekilleri kullanarak hayalinizdeki evi yapmanızı istiyorum .Nasıl bir ev hayal ediyorsunuz? Eviniz tek katlı bahçeli mi, yoksa apartman mı? Bahçesinde neler var? ”diyerek çalışmaya başlanır. Çalışmayı tamamlayan çocuklardan arkadaşlarına yaptıkları evlerle ilgili düşüncelerini anlatmaları istenir.

MATERYALLER
A4 kağıdı, renkli el işi kağıdı,yapıştırıcı,makas ,pastel boya

SÖZCÜK VE KAVRAMLAR
Ev, apartman, baklava, lamba

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların yaptığı çalışma kağıtlarına gereken notlar alınmalı, duygu ve hayalleri hakkında söyledikleri not edilmelidir.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK
İlaç kutularını kullanarak üç boyutlu ev yaptırabilirsiniz. Yapılan bu evler bir araya getirilerek çocuklardan mahalle oluşturmalarını isteyebilirsiniz.

DEĞERLENDİRME
"Hayalinizdeki evi yaparken zorlandınız mı? Sizin eviniz kaçıncı katta? Evinizin bahçesi var mı? Sizce bir evde olması gereken en önemli eşya nedir?"... gibi sorular sorularak etkinlik değerlendirmesi yapılır.
UYARLAMA


BİR, NERDESİN?

Etkinlik Türü : Matematik etkinliği –Oyun etkinliği (bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER

Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Motor Gelişimi
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler

Öğrenme Süreci


Öğretmen sınıfa elinde bir kutu ile gelir. Kutunun üzerindeki sayılar karışık olarak büyük boyutta yazılmıştır. Çocuklardan kutunun içinde ne olduğunu tahmin etmelerini ister. Sonra kutunun içinden bir rakamının yazılı olduğu kartı çıkarır. Çocuklara elindeki sayının kaç olduğunu sorar. Çocukların tahmininden sonra sayının 1 olduğu açıklanır.
Kutu kenara bırakıldıktan sonra öğretmen, “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elimde gördüğünüz sayı kartını sınıfımızda uygun bir yere saklayacağız. Sınıftan saymaca ile bir arkadaşınız dışarı çıkacak. Biz sayıyı sakladıktan sonra içeri gelecek. Sayının nerede saklı olduğunu bulmaya çalışacak. Ebe olan çocuk, sayıya yaklaştığında tüm çocuklar hızlı, hızlı alkışlayacaklar, uzaklaştığında ise yavaş alkışlayacaklar. Böylece ebemiz saklandığımız kartı bulacak."der. Oyun çocukların ilgilerine göre uzatılabilir.

MateryallerBüyük boy karton kutu, sayı kartları.


Sözcükler ve Kavramlar
1 sayısı


Önerilen Diğer Etkinlik
Çocuklar el ele tutuşarak halka olurlar. Ebe olan çocuk dışarı çıkarılır. Öğretmen sayı kartını çocuklardan birinin eline verir. Çocukların hepsi ellerini arkaya saklarlar. Ebe sınıfa gelir ve halkanın ortasına geçer. Toplam üç arkadaşından elini göstermesini ister. Saklanan sayıyı bulursa oyunu kazanır.


Değerlendirme
"Oyunumuzu beğendiniz mi? Kutunun içinden başka ne çıkabilirdi? Sizce, bu oyun başka nasıl oynanabilirdi? Daha önce 1 sayısını biliyor muydunuz ? Haydi 1 kez el çırpalım? Haydi bir kez daha hoplayalım?" vb. soruların ardından çalışma sayfaları dağıtılarak yönergeleri açıklanır:
"Her güneşi bir bulutla eşleştirelim, Pınar, seksek oynamayı çok seviyor. Oyunun sonuna gelmesi için Pınar'ın kaç kere zıplaması gerekiyor? Söyleyelim. Şimdi de hep birlikte zıplayalım." yönergeleriyle çalışma tamamlanır.


Uyarlama


MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI(2012)

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okul adı :
Tarih : 03 /10/2013
Yaş grubu (Ay) :
Öğretmen Adı :



Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı
“Mavi yağmur damlaları” sanat etkinliği (bireysel etkinlik)
“Eller yukarı, eller aşağı” okuma yazmaya hazırlık çalışması –hareketetkinliği (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)


Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme

Etkinlik Zamanı
“Arkadaşlarımı çok seviyorum” Türkçe etkinliği (büyük grup etkinliği)

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Günü Değerlendirme Zamanı

Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.




Öğretmen Okul müdürü
İmza imza


GÜNLÜK EĞİTİM PLANI


MAVİ YAĞMUR DAMLALARI

Etkinlik türü : Sanat etkinliği ( Bireysel etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER

Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen, bulut resminin olduğu çalışma kağıtlarını çocukların sayısı kadar çoğaltır. Masalara mavi renkte parmak boyaları ve pastel boyaları konur. Çocukların çalışma masalarına geçmeleri istenir. Çocuklardan yağmur yağdığı zaman bulutların hangi renkte olduğunu düşünmeleri istenir. Çocuklar bulutu anımsadıkları renkte pastel boya ile boyarlar. Bulutu boyayan çocuklar, bu kez mavi renkli parmak boyası kullanarak yağmur damlalarını yaparlar. Çalışma sonunda yapılan çalışmalar hakkında sohbet edilir. Faaliyetler panoda sergilenir.

Materyaller
A4 kağıdı, pastel boya, parmak boyası

Sözcükler ve Kavramlar
Renk, mavi yağmur, bulut


Dikkat edilmesi gereken noktalar
Çocuklara boya önlüklerinin giydirilmesi gerekir.


Önerilen diğer etkinlik
Çalışmayı büyük boy fon kartonuna gurup çalışması olarak da yaptırabilirsiniz.

Aile katılımı
Alilerden evlerinde bulunan eşyaların renkleri hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenir.

Değerlendirme
"Çalışmamızdan hoşlandınız mı? Sizce, yağmur neden yağar? Mavi renkle başka hangi çalışmayı yapmak isterdiniz?
Sınıfımızda mavi renkte neler var? Sınıfımızda mavi renkte kıyafeti olanlar kimler?"... gibi sorular sorarak etkinlik değerlendirmesi yapılır.


Uyarlama



ELLER YUKARI, ELLER AŞAĞI

Etkinlik türü : Okuma yazmaya hazırlık çalışması-Hareket etkinliği (Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri: Mekânda konum alır.
Motor Gelişim
Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri : Basit dans adımları yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen, çocuklar etkinliğe başlamadan önce oyun alanını düzenler. Çocuklardan el ele tutuşup halka olması istenir. Çocuklara şöyle seslenir:
“Çocuklar, ben şimdi hareketli bir müzik açacağım siz, müzik eşliğinde dans edeceksiniz. Ben müziği durdurup yukarı dediğimde, herkes ellerini yukarı kaldıracak. Eller aşağı dediğim zaman, herkes ellerini aşağı indirecek. Şaşıran oyundan çıkacak" der. Müzik başlar, çocuklar dans ederler. Müzik kapatılır, "Öğretmen, "Eller yukarı ya da aşağı!" der. Şaşıran çocuklar olursa oyun dışı kalırlar. Oyunun ikinci aşamasında ise çocuklar ikişerli eş olurlar. Aynı şekilde dans edilir. Müzik durduğunda eşler sırt sırta verip öğretmenin komutuna göre ellerini yukarıda ya da aşağıda tutarlar.Ancak eşlerden biri şaşırırsa oyundan çıkmış sayılırlar. Öğretmen, çocuklara okulda mutlu olup olmadıklarını sorar. Çocuklar tek tek söz alarak konuşarak duygularını ifade ederler. Okulda en çok hoşlandıkları etkinlik, en çok zaman geçirdikleri öğrenme merkezleri hakkında konuşurlar. Öğretmen, çocuklara, "Ben, size hangi organınızın adını söylersem, siz iki kez o organınıza dokunacaksınız." der. Öğretmen, "Burun" der. Çocuklar iki kez burunlarına dokunurlar. Öğretmen, sıra ile göz, kulak, eller diyerek çalışmayı çoğaltır. Çocukların her organa iki kez dokunmaları gerektiği vurgulanır.

Materyaller
Müzik cd'si

Sözcükler ve Kavramlar
Yukarı-Aşağı


Dikkat edilmesi gereken noktalar
Tüm çocukların etkinliğe aktif katılımı sağlanmalıdır.

Önerilen diğer etkinlik
Çocukların ellerine balon verilerek "Balonlar yukarı, balonlar aşağı!" denilerek çalışma yaptırabilirsiniz.

Değerlendirme
"Oyunumuz eğlenceli miydi? Sizce, bu oyunu başka nasıl oynayabilirdik? Dans ederken biz şarkı söyleseydik, hangi şarkıyı söylemek isterdiniz? Hareketleri yaparken zorlandınız mı?"... gibi sorular sorularak değerlendirme yapılır. Soruların ardından çalışma sayfaları dağıtılarak yönergeleri açıklanır:
"Pınar okula gitmek istemiyor. Sence, Pınar okula neden gitmek istemiyor? Sen, Pınar'ın anne ve babasının yerinde olsaydın; Pınar'ın okula gitmesi için ona ne söylerdin? Okulumuzda neler var? Söyleyelim. Hayal bulutunun içine sınıfımızda olmasını istediğimiz bir şeyin resmini çizelim.”
"Ponpon ve Köpük'ün eşya ve yiyeceklerini inceleyelim. İçinde iki varlık olan kutucukların başlarındaki daireleri boyayalım.” yönergeleriyle çalışma tamamlattırılır.
Uyarlama


ARKADAŞLARIMI ÇOK SEVİYORUM

Etkinlik türü : Türkçe Etkinliği(büyük grup etkinliği)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Dil Gelişim
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinlediklerini/izlediklerini resim, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.

ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar minderlerini alarak yere otururlar. Arkadaşlık ile ilgili şiir söylenir.
Şiir: ARKADAŞLIK
Arkadaşlarımla birlikte,
Eğlenirim coşarım,
Onlar yanımdaysa eğer
Mutlu geçer her anım
Seçkin TABAR

“Uykucu Pisipisi “adlı öykü kitaptan anlatılır.

ÖYKÜ KİTABI : UYKUCU PİSİ PİSİ

Benekli, çiftlikte yaşayan sevimli bir inekti. Çiftlikte, kendisi gibi evcil olan birçok hayvan vardı. Hepsi de birbirlerini çok sever, çok iyi anlaşırlardı. Benekli, bir sabah çiftlikte dolaşmaya çıktı. Yolda, at ve yavrusu taya rastladı. At ile tay, sabah gezmesini bitirmiş; ahıra dönüyorlardı. Yürüyüşüne devam eden Benekli, kümesin önüne geldi. Tavuk, kaz ve civcivleri gördü. Onlarla bir süre sohbet etti. Çiftliğin en şirin hayvanı, kedi Pisipisi’ydi. Pisipisi, uykuyu çok
sever; fırsat buldukça uyurdu. Benekli, onu da çimenlerin üstünde mışıl mışıl uyurken gördü.Benekli, bir gün kümesten gelen seslerle uyandı. Dışarı çıkıp neler olduğunu anlamaya çalıştı. Çiftlikteki bütün hayvanlar kümese doğru koşuyorlardı. Benekli, şaşkınlık içinde çiftliğin kuzusu Kıvırcık’a seslendi:
— Hey, Kıvırcık! Neler oluyor?
Kıvırcık, koşmaya devam ederken cevap verdi ona:
— Yumurtalar çatlamak üzere. Anne kaz, sonunda yavrularına kavuşuyor. Bunun üzerine Benekli de kümese doğru koşmaya başladı. Anne kaz, bir aydır kuluçkaya yatmıştı. Nihayet beklenen gün gelmiş, sarı tüylü dört yavru çıkmıştı yumurtalardan. Anne kaz, şirin mi şirin yavrularına sevgiyle sarıldı. Bütün hayvanlar, kaz yavrularını çok sevdiler. Sık sık kümese giderek onları ziyaret ettiler. Kaz yavruları yumurtadan çıktığında, yaz mevsiminin en sıcak günleri yaşanıyordu.
Pisipisi’nin o gün canı çok sıkılmıştı. Arkadaşı Karabaş’ın kulübesine giderek ona seslendi:
— Hey, Karabaş! Benimle oyun oynar mısın?
Karabaş,
— Seninle oynamayı çok isterdim sevgili Pisipisi! Ama bugün, anne kaz, yavrularına yüzmeyi öğretecek. Onların yanında olmalıyım, diyerek kulübesinden ayrıldı. Karabaş’ın sözlerine üzülen Pisipisi, elinde havuçlarıyla karşısından gelmekte olan tavşan Ponpon’u görünce çok sevindi. Ona,
— Birlikte oyun oynayalım mı Ponpon, diye sordu.
Ponpon da,
— Seninle oynamayı çok isterdim. Ama bugün, kaz yavruları yüzmeyi öğrenecek. Onların yanında olmalıyım, diyerek oradan ayrıldı. Pisipisi, çiftliğin kuzusu Kıvırcık’ın yanına gitmeye karar verdi. Tam o sırada, Kıvırcık da karşıdan göründü. Ama çok telaşlıydı. Kıvırcık’ı gören Pisipisi, sevinçle haykırdı:
— Kıvırcık! Benimle oyun oynar mısın?
— Bugün oyun olmaz! Kaz yavruları yüzmeyi öğrenecek bugün. Onların yanında olmalıyım, diye karşılık veren Kıvırcık da hızla oradan uzaklaştı. Kıvırcık, hızla uzaklaşınca, Pisipisi çok üzüldü. “Arkadaşlarım artık beni sevmiyor! Kimse
benimle oyun oynamıyor.” diye düşünerek eve geri döndü. Bu sırada anne kaz, yavrularını kümesten çıkarıp dere kenarına götürmüştü. Onlara nasıl yüzeceklerini anlattı. Kaz yavruları, annelerinin peşinden dereye girdiler. Yavaş, yavaş yüzmeye başladılar. Çiftlikteki tüm hayvanlar, onları alkışladılar. Pisipisi’nin uzun süredir yanlarında olmadığını fark eden Karabaş,
— Arkadaşlar, Pisipisi nerede? Neden yanımızda değil, diye sordu. Kıvırcık, onu, en son çiftliğin çıkış kapısına doğru giderken gördüğünü söyledi. Pisipisi’nin yolunu kaybettiğini düşünerek telaşlandılar. Benekli, onları yatıştırmaya çalıştı.
— Pisipisi henüz çok küçük, çiftlikten tek başına çıkmaması gerektiğini çok iyi bilir, dedi.
— Peki, o zaman Pisipisi nerede, diye sordu Ponpon.
“Pisipisii!.. Pisipisii...” diyerek kediyi aramaya başladılar. Benekli, birden durdu. Aklına bir şey gelmişti. Heyecanla arkadaşlarına seslendi:
— Arkadaşlar! Ben Pisipisi’nin nerede olduğunu galiba biliyorum.
— Bize de söyle, Pisipisi nerede; diye sordu Karabaş.
Benekli,
— Arkadaşlar, Pisipisi bu sıcak havada en çok ne yapmayı sever, diye yeniden sordu.
Tümü birden,
— Uykuyuuu, diye bağırıp, çiftlik evine doğru koşmaya başladılar.
Evet, eveet! İşte, Pisipisi oradaydı. Evin kapısının önünde durmuş, onlara bakıyordu. Uykudan yeni uyandığı her hâlinden belliydi.
— Seni çok merak ettik Pisipisi, dedi Benekli. O yüzden seni aramaya çıktık.
Pisipisi, hem şaşırmış hem de sevinmişti.
— Beni çok merak mı ettiniz, dedi.
Kıvırcık,
— Tabi merak ettik! Sen, bizim arkadaşımızsın. Hepimiz seni çok seviyoruz, dedi. Pisipisi, bu sözlerden çok mutlu olmuştu.
— Ben de sizi çok seviyorum, diye karşılık verdi. Sonra hep birlikte dere kenarına gittiler. Anne kaz ve civcivler derede yüzüyorlardı. Onlara el sallayarak neşe içinde oynamaya başladılar.
Seçkin TABAR
Öykümüzle ilgili sorular
1-Benekli nerede yaşıyordu?
2-Benekli dolaşmaya çıktığında ilk önce kimlerle karşılaştı?
3-Kümeste hangi hayvanlar yaşıyordu?
4-Çiftlikteki hayvanlar nereye doğru koşuyorlardı?
5-Oyun oynamak isteyen Pisipisi, hangi arkadaşlarıyla oyun oynamak istedi?
6-Arkadaşları Pisipisi ile neden oynamak istemediler?
7-Pisipisi'yi bulamayan arkadaşları neden telaşlandılar?
8-Pisipisi'yi nerede buldular?

Soruların cevapları alındıktan sonra; "Arkadaş olmak neden önemlidir? Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız? Hiç arkadaşımız olmasa ne olurdu? Siz arkadaşınızla en çok ne yapmaktan hoşlanırsınız?"... gibi sorular sorarak çocukların düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.


Materyaller
Öykü kitabı
Sözcükler ve Kavramlar
Arkadaşlık, çiftlik, kaz, tay, civciv, kuzu


Dikkat edilmesi gereken noktalar
Söz almak isteyen çocuklara konuşma fırsatı verilmelidir.


Aile katılımı
Çocuklarının arkadaşlarıyla oynaması için bir oyuncağını okula göndermelerini isteyebilirsiniz.

Önerilen diğer etkinlik
Öykü slayt şeklinde anlatılabilir. Rol dağılımı yapılarak öykü canlandırılabilir.
Değerlendirme
"Öykümüzü beğendiniz mi? Öyküdeki hangi kahramanın yerinde olmak isterdiniz? Siz arkadaşlarınızla hangi oyunu oynamayı seviyorsunuz? İlk arkadaşınızın ismini hatırlıyor musunuz? Arkadaş deyince aklınıza gelen ilk cümle nedir?"... gibi sorularla değerlendirme çalışması yapılır. Çocuklar, pastel boya ve resim kağıdı alarak, istedikleri bir arkadaşı için resim yaparlar ve yaptıkları resimleri arkadaşına armağan ederler.
Uyarlama
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI(2012)

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okul adı :
Tarih : 04 /10/2013
Yaş grubu (Ay) :
Öğretmen Adı :


Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı
“Sevimli Dostlarımız” Türkçe etkinliği-Drama çalışması-sanat etkinliği (bütünleştirilmiş büyük ve küçükgrup etkinliği, bireysel etkinlik)


Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme

Etkinlik Zamanı
“Sesim ince mi?kalın mı? Müzik etkinliği ( bireysel ve büyük grup etkinliği)

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun
Günü Değerlendirme Zamanı


Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.




Öğretmen Okul müdürü
İmza imza


GÜNLÜK EĞİTİM PLANI

SEVİMLİ DOSTLARIMIZ

Etkinlik türü : Türkçe etkinliği-Drama çalışması-sanat etkinliği (Bütünleştirilmiş büyük ve küçükgrup
etkinliği ,bireysel etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Dil Gelişim
Kazanım 1. Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri: Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
Sesin özelliğini söyler.
Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.


Motor Gelişim
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.
Belli bir yüksekliğe zıplar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Galop yaparak belirli mesafede ilerler.

ÖĞRENME SÜRECİ
Çocukların sandalyelere yarım ay şeklinde oturmaları istenir.Hayvanlarla ilgili hazırlanan slayt izletilir.
Slaytta nelerin dikkatlerini çektiği sorulur.Hangi hayvanları tanıyordunuz?Daha önce bu hayvanlardan hangisini yakından gördünüz?diye sorulur. Hayvan resimlerinin bulunduğu kartları çocuklara gösterir.Çocuklar resmini gördüğü hayvanın ses taklidini yaparlar. tüm çocukların ayağa kakmaları ve el ele tutuşup halka olmalarını istenir Çocuklara hayvan seslerinin yer aldığı ses efektini dinletir. Çocuklar sesini duyduğu hayvanın yürüyüşünü taklit edrler.
Kuş sesi dinletir.Çocuklar el ve kollarıyla uçma taklidi yaparlar(ses taklidini de yaparlar),Sırasıyla kurbağa sesi,yılan sesi,ördek sesi at sesi vb dinleterek çocukların canlandırma yapmalarına fırsat verir.
Fil adlı tekerleme hep birlikte söylenir. Bilmeceler sorulur.

TEKERLEME: FİL
Fili koyduk balona
Başladı havada uçmaya
Yumurta pişsin tavada
Fil dolaşsın havada
Seçkin TABAR

BİLMECELER
Muzu çok severim, Gölde yüzerim,
Daldan koparır yerim. Her yerde gezerim.
Tadı güzel diyerek, Yüzgecim perde perde
Daldan dala gezerim. En güzel ben yüzerim.
( maymun) (balık)


Çocuklara “Hayvanları Seviyorum” adlı öykü kuklalar ile anlatılır.
HAYVANLARI SEVİYORUM
CİMCİME: Ne yapsam acaba, nereden bulabilirim? Etrafa daha dikkatli bakmalıyım.
ZELİŞ: Cimcime merhaba! benimle oyun oynar mısın?
CİMCİME: Merhaba Zeliş, işim var şimdi oyun oynayamam.
ZELİŞ: Yere neden bakıyorsun, bir şey mi kaybettin?
CİMCİME: Hayır, yere bir şey düşürmedim.
ZELİŞ: Peki öyleyse neden yere bakıyorsun?
CİMCİME: Çünkü ben bir bir aslan yavrusu arıyorum
ZELİŞ:Nee! Şaka mı yapıyorsun?
CİMCİME: Neden şaka yapayım ki! Ben evimde beslemek için bir aslan yavrusu arıyorum.
ZELİŞ: Cimcime, aslan evde beslenmez ki. Öyle değil mi arkadaşlar. Arkadaşlar aslanın nerede yaşadığını Cimcime'ye söyler misiniz?
Zeliş'in çocuklara sorduğu bu sorunun yanıtı alınıncaya kadar beklenilir.
“Ormanda yaşar.” yanıtı alındıktan sonra, bu kez Zeliş tekrar çocuklara soru sorar:
ZELİŞ: Arkadaşlar, Cimcime'ye ormanda yaşayan diğer hayvanların isimlerini de söyler misiniz?
Çocuklardan teker teker cevaplar alınır.
ZELİŞ: Cimcime aslan evde beslenmez, bunu bilmiyor musun?
CİMCİME: Ama, neden beslenmesin ki? Ben aslanları çok seviyorum.
ZELİŞ: Neden beslenmez biliyor musun? Çünkü aslanlar…
Çocuklar hadi aslanı evde neden besleyemeyeceğimizi Cimcime'ye anlatalım.
Çocukların verdikleri cevaplar tekrar edilir.
ZELİŞ: Aslanlar ormanda yaşarlar ve vahşi hayvanlardır. İnsanlarla bir arada olurlarsa zarar verebilirler.
CİMCİME: Ama okuldaki arkadaşlarımın hepsi evlerinde hayvan besliyorlar. Ben de bir aslanım olsun istiyorum
ZELİŞ: Arkadaşlarının arasında hiç aslanı olan var mı?
CİMCİME: Hayır, yok!... Aslı'nın bir kedisi var. Ayşe'nin de küçük bir köpeği var.
ZELİŞ: Bak, gördün mü? sen de köpek, kedi besleyebilirsin.
CİMCİME: Hayır, ben başka hayvan beslemek istiyorum.
ZELİŞ: Çocuklar, haydi Cimcime'ye evinde besleyebileceği diğer evcil hayvanların isimlerini sayalım!..
Çocukların cevapları beklenir.
Çocuklar; kuş, balık, köpek, kedi vb. hayvanların isimlerini saydıktan sonra, Cimcime sevinçle bağırır.
CİMCİME: Buldum! Hangi hayvanı besleyeceğimi sonunda buldum.
ZELİŞ: Haydi, söyle hangi hayvanı besleyeceksin?
CİMCİME: Hemen söylemem, şimdi size bazı ipuçları vereceğim. Bu hayvanın isimi siz bulacaksınız.
ZELİŞ: Çocuklar, hadi o zaman!... Siz sorun, Cimcime bize yanıt versin.
ÇOCUKLARIN SORULARI BEKLENİR:
-Hangi renk ?
-Nasıl ses çıkarır?
-Neyle beslenir?
-Büyüklüğü ne kadar?
-Neyin içinde besleriz?
Buna benzer soruya, Cimcime gerekli yanıtları verilir
Cimcime akvaryumda balık beslemeye karar vermiştir.
Çocuklar cevabı bulana kadar soru –cevap devam eder.
CİMCİME: Evet buldunuz, akvaryumda balık besleyeceğim, Hem de birkaç tane balık.
ZELİŞ: Çok güzel bir fikir Cimcime.
CİMCİME: Zeliş, sana ve sınıftaki arkadaşlara çok teşekkür ederim. Sizler bana yardımcı oldunuz, nasıl bir hayvan besleyeceğimi sayenizde buldum; ama artık gitmeliyim. Hepiniz hoşça kalın!
ZELİŞ: Dur, neden acele ediyorsun ?
CİMCİME: Acele ediyorum, çünkü anneme söyleyeceğim; bir an önce balık almak istiyorum.
ZELİŞ: Balıklarını alınca bize göstermeyi unutma olur mu?

Kuklalarla öykü anlatımı bitince çocuklar, sanat etkinliği yapmak için masalara geçilir. Evlerinden getirdikleri hayvan resimleri hakkında konuşulur. Evcil ve vahşi hayvanlar olarak gruplanır. İki fon kartonu alınır.Çocuklar sayıları eşit iki grup oluştururlar. Birinci grup evcil hayvanların resimlerini, ikinci grup vahşi hayvanların resimlerini fon kartonuna yapıştırır.
Çocuklara iki kırmızı, bir siyah daire şekli çizilmiş el işi kağıtları verilir. Çocuklardan şekilleri kesik çizgilerin üzerinden kesmeleri istenir. Kırmızı daireleri ikiye katlamaları istenir. Siyah dairenin üzerine yapıştırıp “uğur böceği” figürü oluşturmaları istenir. Uğur böceğinin başını ve beneklerini pastel boyalarını kullanarak tamamlamaları istenir.

Materyaller
Kukla, kukla sahnesi, hayvanlarla ilgili slayt, ses efekti, hayvan resimleri, el işi kağıdı, yapıştırıcı, makas

Sözcükler ve Kavramlar
Kırmızı, daire
Sözcükler: Evcil ve vahşi

Dikkat edilmesi gereken noktalar
Çocukların kolaylıkla taklidini yapacağı hayvanların seslerinin dinletilmesine öncelik verilmelidir.


Önerilen diğer etkinlik
Çocuklardan masada duran hayvan maskelerini takmaları istenir. Hangi hayvanın maskesini taktıysa, o hayvanın taklidini yapmaları istenir.
Hayvanların özelliklerine yönelik cümle tamamlama oyunu oynanabilir. Örneğin; köpekler "Hav, hav!" diye ses çıkarır ...gibi.
Çocukların ellerine sırayla kuklalar verilir ve bir hayvan beslemek isteselerdi hangi hayvanı beslemek istedikleri sorulur. Bu hayvanlara sahip olsalardı onlara hangi isimleri vermek istedikleri sorulur. Evlerinde şu anda hayvan besleyenler olup olmadığı sorulur. Her çocuğun konuşmasına fırsat verilir.

Aile katılımı
Ailelerden birkaç gün öncesinden evlerinde var ise eski dergi gazetelerden hayvan resimlerini kesip getirmeleri istenir.
Çocuklarıyla hayvanlara nasıl davranılması gerektiği hakkında konuşmalarını isteyebilirsiniz.

Çocuklarıyla "Hayvanları Koruma Günü" hakkında sohbet etmeleri istenir. Çocuğunuzla birlikte “Hayvanları Koruma Günü” ile ilgili resim yaparak sergilenmek üzere okula yollamaları istenir.
Değerlendirme
"Taklit ettiğimiz hayvanlardan en tüylü olan hangisiydi? Taklit ettiğimiz hayvanlardan en hızlı olan hangisidir?
Bir çiftliğiniz olsa, hangi hayvanlarınız olsun isterdiniz?" ... gibi sorular sorarak değerlendirme çalışmaları yapılır.


Uyarlama



NESNELERİ SAYALIM

Etkinlik türü : Matematik Etkinliği - Okuma yazmaya hazırlık çalışması(bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş grubu :
Öğretmen adı :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 4. Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları miktarına göre eşleştirir.

Motor Gelişim
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri : Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.

ÖĞRENME SÜRECİ
Çocukların yere çember şeklinde oturmaları sağlanır. Ellerine plastik bardaklar almaları ve plastik bardakların içine tabaklarda bulunan büyük boy boncuklardan üç tane koymaları istenir. Sonra her çocuk yanındaki arkadaşının bardağı ile kendi bardağını değiştirmesi istenir. Çocukların arkadaşlarının bardağındaki boncukların kaç tane olduğunu sayarak söylemesi istenir. Çocuklardan bu kez bardaklarına dört tane boncuk koymaları istenir. Çalışma sırasında bardaklar elden ele gezdirilerek eksik olan boncukları bulup tamamlamaları istenir.
Yere birbirine paralel iki çizgi çizilir. Çocuklara hangi çizginin daha uzun, hangi çizginin daha kısa olduğu sorulur. Önce kısa çizgi üzerinde, daha sonra uzun çizgi üzerinde yürümeleri istenir.

Materyaller
Çalışma sayfası, pastel boya, kurşun kalem

Sözcükler ve Kavramlar
Uzun, kısa, ritmik sayma

Dikkat edilmesi gereken noktalar
Çocukların kalem tutuşlarına dikkat edilmelidir.

Değerlendirme
Çalışma sayfaları dağıtılarak yönergeleri açıklanır:
"Pınar'ın eşyalarını inceleyelim. İçinde üç varlık olan kutucukların başlarındaki daireleri boyayalım.
Çınar'ın oyuncaklarını inceleyelim.İçinde dört oyuncak olan kutucukların başlarındaki daireleri boyayalım.
Resimdeki çocuklardan hangileri yanlış davranıyor? Yanlış davranan çocukların ayakkabılarını sarı renge boyayalım. Salıncağın önünde duran çocuğun başına neler gelebilir. Parkta oynarken nelere dikkat etmeliyiz? yönergeleriyle çalışma sayfası değerlendirilir.
"Ponpon'u Pınar'a, Köpük'ü ise Çınar'a ulaştıralım. Hangisinin yolu daha uzun? Hangisinin balonunun ipi daha kısa? söyleyelim." yönergeleri ile labirent bulmaca çalışması yaptırılır.

Uyarlama
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI(2012)

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okul adı :
Tarih : 07 /10/2013
Yaş grubu (Ay) :
Öğretmen Adı :



Güne Başlama Zamanı

Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Kahvaltı, Temizlik

Etkinlik Zamanı
“Dünya çocukları” isimli bütünleştirilmiş Türkçe etkinliği ve Sanat etkinliği
“Spor yapalım sağlıklı olalım” isimli Okuma yazmaya hazırlık çalışması


Öğle Yemeği, Temizlik

Dinlenme

Etkinlik Zamanı
“Zıp zıp kurbağa” isimli bütünleştirilmişHareket ve Matematik etkinliği (Bahçede açık hava oyunu)


Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun

Günü Değerlendirme Zamanı


Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.




Öğretmen Okul müdürü
imza imza
 

Forum istatistikleri

Konular
18,896
Mesajlar
30,372
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×