Öğrenim süreci: Etkinlik öncesi fon kartonlardan kesilen geometrik şekiller masalara bırakılır. Çocuklardan bu şekillerin isimlerini söylemeleri istenir. Bu şekillerle neler yapılabileceği tartışılır. çocuklar özgünce şekillerden yeni şekiller oluştururlar. (PMA A2 K:8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
Daha sonra bu şekillerden bir insan yüzü çalışıp çalışamayacağımız tartışılır. Hangi şekilden yüz, hangi şekilden göz,ağız,burun,dudak yapabileceklerini açıklarlar. daha sonra elip üzerine şekilleri yerleştirirler.
Değerlendirme: Eserlerini yan yana koyarlar. Gözleri daireden yapanlar kimler acaba?
Üçgenden hangi organı yaptınız? gibi benzer sorularla eserlerindeki benzerlik ve farklılık üzerinde durulur.
Plan: Emel ÖZDEMİR
25.01.2012