Kollar Ne İşe Yarar?
YAŞ GRUBU: 5-6 YAŞ
PMA Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma harekeleri yapar
PMA Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
SDA Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
GEREKLİ MALZEME:
Kraft kağıt,
Süslemek için pullar vs.
UYGULAMA:
Aç-kapat parmak oyunu oynanır.
Kolların ne işe yaradığı ile ilgili sohbet yapılır.
Kollar sevgi ile sarılmak için de gereklidir, denir ve yanındaki arkadaşı ile kucaklaşması istenir.
ETKİNLİĞE GEÇİŞ İÇİN DRAMA:
Hareketli bir müzik parçası çalınmaya başlanır. Çocuklardan serbest yürümeleri istenir. Müzik durduğunda çocuklarda durur. Karşısında olan arkadaşı ile sarılır. Oyun bir süre oynanır. En son sarıldığı arkadaşı ile eşleşip masalara geçerler.
SANAT ETKİNLİĞİ
Çocuklara kollarının uzunluğunda kraft kağıtlar verilir. Çocuklardan biri kolunu kağıt üzerine koyar, diğeri çizim yapar, sonra roller değiştirilir. Çizdiklerini makasla keserlerken makası düzgün tutmaları, keserken sağ taraftan doğru kestiklerinde daha uygun kesebilecekleri yönünde desteklenirler.
Süslemenin ardından öğretmen her çocuğun yanına giderek:
-Kollar ne işe yarar?, diye sorar. Çocukların yanıtları çalışmalarının üstüne yazılır.
-Gözler ne işe yarar?, şarkısı söylenirken sınıf toplanır.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
Etkinliği Uygulatan Öğretmen: Gonca Gül ÇAĞLAR
YAŞ GRUBU: 5-6 YAŞ
PMA Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma harekeleri yapar
PMA Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
SDA Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
GEREKLİ MALZEME:
Kraft kağıt,
Süslemek için pullar vs.
UYGULAMA:
Aç-kapat parmak oyunu oynanır.
Kolların ne işe yaradığı ile ilgili sohbet yapılır.
Kollar sevgi ile sarılmak için de gereklidir, denir ve yanındaki arkadaşı ile kucaklaşması istenir.
ETKİNLİĞE GEÇİŞ İÇİN DRAMA:
Hareketli bir müzik parçası çalınmaya başlanır. Çocuklardan serbest yürümeleri istenir. Müzik durduğunda çocuklarda durur. Karşısında olan arkadaşı ile sarılır. Oyun bir süre oynanır. En son sarıldığı arkadaşı ile eşleşip masalara geçerler.
SANAT ETKİNLİĞİ
Çocuklara kollarının uzunluğunda kraft kağıtlar verilir. Çocuklardan biri kolunu kağıt üzerine koyar, diğeri çizim yapar, sonra roller değiştirilir. Çizdiklerini makasla keserlerken makası düzgün tutmaları, keserken sağ taraftan doğru kestiklerinde daha uygun kesebilecekleri yönünde desteklenirler.
Süslemenin ardından öğretmen her çocuğun yanına giderek:
-Kollar ne işe yarar?, diye sorar. Çocukların yanıtları çalışmalarının üstüne yazılır.
-Gözler ne işe yarar?, şarkısı söylenirken sınıf toplanır.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
Etkinliği Uygulatan Öğretmen: Gonca Gül ÇAĞLAR