Akşama Ne Pişirdin?
DA Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme.
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
4. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
ÖBA Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme.
Kazanımlar
1. Yiyecek ve içecekleri ayırım yapmadan yer / içer.
2. Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer.
KAVRAM: ZAMAN-AKŞAM
Bu oyun; ''çömleğimde ne var?'', oyununa benzer.
Yemekten önce oynanırsa yemek için motivasyonu arttırır.
Oynanış: Çocuklar el ele tutuşup çember olurlar. Bu çemberin dışına ebe geçer. Ebe, çember çevresinde dolanıp kimlerin omuzuna dokunacağını düşünüp iki arkadaşının omuzuna dokunur ve şöyle sorar:
- Akşama ne pişirdiniz?, diye sorar. Oyuncular:
- Pilav
-Fasulye
Ebe hangi yemeği beğenirse o ismi (fasulyeeee) söyleyerek bağırır.
Ebe ile fasulye çemberde ters yöne doğru koşarlar.
Fasulyenin boşalan yerine kim önce gelirse, oyunu o oyuncu kazanıp ebelikten kurtulur.
Yeni ebe ile oyuna devam edilir.
Çemberde Oyunlar Arşivimden
DA Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme.
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
4. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
ÖBA Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme.
Kazanımlar
1. Yiyecek ve içecekleri ayırım yapmadan yer / içer.
2. Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer.
KAVRAM: ZAMAN-AKŞAM
Bu oyun; ''çömleğimde ne var?'', oyununa benzer.
Yemekten önce oynanırsa yemek için motivasyonu arttırır.
Oynanış: Çocuklar el ele tutuşup çember olurlar. Bu çemberin dışına ebe geçer. Ebe, çember çevresinde dolanıp kimlerin omuzuna dokunacağını düşünüp iki arkadaşının omuzuna dokunur ve şöyle sorar:
- Akşama ne pişirdiniz?, diye sorar. Oyuncular:
- Pilav
-Fasulye
Ebe hangi yemeği beğenirse o ismi (fasulyeeee) söyleyerek bağırır.
Ebe ile fasulye çemberde ters yöne doğru koşarlar.
Fasulyenin boşalan yerine kim önce gelirse, oyunu o oyuncu kazanıp ebelikten kurtulur.
Yeni ebe ile oyuna devam edilir.
Çemberde Oyunlar Arşivimden