Neler yeni

Öğrenme Bozukluklarının ortaya Çıkma Nedenleri

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
ÖĞRENME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR

Öğrenme bozukluğu, genel kapsamlı bir terimdir. Çünkü çok sayıda sorunu bir arada barındırmaktadır. ÖRNEĞİN: Okuma sorunları için disleksi (dyslexia), yazı sorunları için disgrafi (disgrapia), matematik sorunları için diskalkuli (discalculia) terimleri kullanılmaktadır. Öğrenme bozuklukları tüm bu terimlerin tamamını içermektedir. Öğrenme sorunlarının bir diğer grubunu da dikkat eksikliği ve hiperaktivite oluşturmaktadır.

ÖĞRENME BOZUKLUKLARININ ORTAYA ÇIKMA NEDENLERİ

Öğrenme bozukluklarının ortaya çıkmasının nedenlerini şöyle sıralayabiliriz:

1. Doğum öncesi: Yetersiz beslenme, anneni geçirdiği enfeksiyonlar, ilaç kullanımı…
2. Doğumda: Uzun ve zor doğum, plasenta ve göbek kordonu anomalileri.
3. Doğum sonrası: Doğum sonrası nefes alana kadar geçen sürenin uzunluğu, erken yaşlarda geçirilen ateşli hastalık, başın maruz kalabileceği darbeler.
4. Kalıtım: Ailede öğrenme bozukluğu olan başka bireylerin bulunması gibi nedenlerden ortaya çıkabilir.

SORUN KABUL EDİLMELİ, ÇÖZÜM ARANMALIDIR

Öğrenme bozukluğunun ortaya çıkma nedeni ne olursa olsun, önemli olan önce ailenin sonra eğitimcinin, sorunun varlığını kabul ederek çözüm aramasıdır. Örneğin: Bazı aileler sorunu dışarıda görerek çözümün, okul-öğretmen gibi dış etkenlerin değişimi ile gerçekleşebileceğini düşünür. Tüm bunlar, aslında sorunun varlığını kabul edememekten kaynaklanan tepkiden başka bir durum değildir.

ÖĞRENME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR NELER HİSSEDER?

‘’Ben hiçbir şeyi doğru yapamıyorum.Beni kimse sevmiyor.Başarısızım.’’ gibi cümleler, hissettiklerinin sadece birkaçıdır. Kendileri hakkında olumsuz duygular geliştirirler. Bu duyguların oluşma nedeni ise yaşantısındaki deneyimlerdir. Çünkü ailesi ya da öğretmeni onun olumlu yönünü görmeyerek, hep olumsuz yönü ile ilgilenmiştir.Böyle olunca da çocuk, olumsuz davranışların çevresindeki kişilerce görülerek eleştirilmesi, azarlanması nedeniyle kendisini sevmemeye başlar. ‘’Ben iyi biri değilim. Nasıl olsa kimse beni kabul etmiyor, benimle oynamıyor.’’ diye düşünen çocuğun-zaten var olan- olumsuz duyguları çığ gibi büyür, çevresine gösterdiği tepkilerde artışlar başlar. İlgi merkezi olabilmek için olumsuz davranışlar sergileyerek çevresindeki kişilerin kendisine kızması, onun için onur duyacağı bir davranış biçimine dönüşür.Böyle olunca da kendini yanlış yazan, yanlış okuyan, yanlış işlemler yapan başarısız biri olarak algılar ve doğru yapabilenler ile kendini kıyaslar.

Gerçekte zeki olduğunu, ama öğrenmek için yaşıtlarına göre daha çok çaba harcaması gerektiğini ve yavaş da olsa, bir gün mutlaka başarabileceğini benimsetecek,onun bu duyguyu kazanması aşamasında , onu takdir edecek çevresine ihtiyacı vardır.

Emel Özdemir
Okul Öncesi Öğretmeni.



Yararlanılan kaynak: Heyecan Bozukluğu Olan Çocuklar
Karatepe Yayınları
Hasan Karatepe
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×