‘’ÖZGÜRLÜK YAPABİLMEKTİR’’ DRAMASI
DA 6 K: 1.-2-3-4-5
Bu planın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Haftasında ele alınması uygundur.
Çocuklar sandalyelere otururlar.
—Şimdi herkes oturduğu yerde iki elinin avuçlarını birbirine paralel tutsun. Ben ‘Başla’ dediğimde ellerinizle alkışlar gibi yapacaksınız. Ama ses duyulmayacak. Sonra ben ‘Serbest’ dediğimde ellerinizle çok hızlı alkış yapabilirsiniz. Daha hızlı, daha hızlı dediğimde sesin çok çıkması gerekiyor. Oyuna başlayabiliriz.
—Sessizlik ve ses çıkarma ayaklarla yapılır.
—Ellerinizi belinizin hizasında uzatıp, yumruklarınızı sıkın. Ağzınızı açabildiğiniz kadar açın. Çığlık atmak istiyorsunuz ama sesiniz çıkmıyor. ‘Serbest’ komutu ile çığlık atarlar.
TARTIŞMA AŞAMALARI:
ZİHİNDE CANLANDIRMA: Gözlerini kapatarak çalışmayı hatırlamaya çalışırlar.
TANIMSAL DÜZEY: 3 ayrı aşamada sessizlik ve sesli olarak nasıl davrandınız?
DUYGUSAL DÜZEY: Bağıramadığında ve çığlık attığında neler hissettin?
BİLİŞSEL DÜZEY: Sessizlik ve sesli çalışmalar ne demek? Özgür olma ve olmama arasında nasıl bir ilişki kurulabilir?
YAŞANTISAL DÜZEY:Gerçek yaşantınızda farklı engellemeler ve özgür olma durumlarına benzer neler yaşıyorsunuz?
GELİŞTİRME DÜZEYİ: Dramadaki gibi engellenme ve özgür olma durumlarını düşünüp söylemeleri istenir. Islık:Sesli-Sessiz, Ağlama: Sesli-Sessiz, Gülme: Sesli-Sessiz gibi…
Dünyada özgürlük için neler yapılabilir?
Planlama: Emel ÖZDEMİR
DA 6 K: 1.-2-3-4-5
Bu planın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Haftasında ele alınması uygundur.
Çocuklar sandalyelere otururlar.
—Şimdi herkes oturduğu yerde iki elinin avuçlarını birbirine paralel tutsun. Ben ‘Başla’ dediğimde ellerinizle alkışlar gibi yapacaksınız. Ama ses duyulmayacak. Sonra ben ‘Serbest’ dediğimde ellerinizle çok hızlı alkış yapabilirsiniz. Daha hızlı, daha hızlı dediğimde sesin çok çıkması gerekiyor. Oyuna başlayabiliriz.
—Sessizlik ve ses çıkarma ayaklarla yapılır.
—Ellerinizi belinizin hizasında uzatıp, yumruklarınızı sıkın. Ağzınızı açabildiğiniz kadar açın. Çığlık atmak istiyorsunuz ama sesiniz çıkmıyor. ‘Serbest’ komutu ile çığlık atarlar.
TARTIŞMA AŞAMALARI:
ZİHİNDE CANLANDIRMA: Gözlerini kapatarak çalışmayı hatırlamaya çalışırlar.
TANIMSAL DÜZEY: 3 ayrı aşamada sessizlik ve sesli olarak nasıl davrandınız?
DUYGUSAL DÜZEY: Bağıramadığında ve çığlık attığında neler hissettin?
BİLİŞSEL DÜZEY: Sessizlik ve sesli çalışmalar ne demek? Özgür olma ve olmama arasında nasıl bir ilişki kurulabilir?
YAŞANTISAL DÜZEY:Gerçek yaşantınızda farklı engellemeler ve özgür olma durumlarına benzer neler yaşıyorsunuz?
GELİŞTİRME DÜZEYİ: Dramadaki gibi engellenme ve özgür olma durumlarını düşünüp söylemeleri istenir. Islık:Sesli-Sessiz, Ağlama: Sesli-Sessiz, Gülme: Sesli-Sessiz gibi…
Dünyada özgürlük için neler yapılabilir?
Planlama: Emel ÖZDEMİR