Neler yeni

Oluklu mukavvadan eski model uçaklarımız...

Katılım
8 Ocak 2013
Mesajlar
203
Beğeniler
1
#1
//sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262678_10151273488074583_2105444906_n.jpg

//sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/397054_10151273488159583_1369747153_n.jpg

//sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/282532_10151273488219583_1601636576_n.jpg

//sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190193_10151273488294583_1928591234_n.jpg

//sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/533532_10151273488344583_788947901_n.jpg
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
Böylesine güzel bir planörün yapım aşamasından sonrasını merak ettim doğrusu.

Çocuklar planörleri uçurup serbest oyun aracı olarak oynadılar mı, etkinlik sergi vs. için kaldırıldı mı?

Her etkinliğe yorum yapıyorum, sizin etkinliğiniz için de izninizle yorum yapmak istiyorum.

Sayın öğretmenim; Çocuklarınızın el becerilerini oluklu mukavvayı kıvırırlarken geliştirmiş olmanız çok iyi. Ayrıca gövde üzerine kanatların yapıştırılması işlemi sırasında da el göz koordinasyonlarına hizmet etmişsiniz.

Bir etkinliği gördüğümde ''ben nasıl uygulardım?'', diye düşünüyorum. İşte size yanıtım.

Kanatları yapıştırtmadan önce çocuklarla uçakların üzerinde bulunan semboller hakkında konuşup birkaç görsel örnek gösterir, üzerine pilanörlerini farklı kılacak resim çizmelerini isterdim. Böylece bütün yapılan pilanörlerin birbirinden farklı olmasını sağlar, yaratıcılıklarını desteklerdim.

Mesleğinizde başarılar diler, etkinliklerinizin kazanımları ile birlikte 'öğrenim süreci''ni de okumak istediğimi belirtmek isterim.:)
 
Katılım
8 Ocak 2013
Mesajlar
203
Beğeniler
1
#5
Böylesine güzel bir planörün yapım aşamasından sonrasını merak ettim doğrusu.

Çocuklar planörleri uçurup serbest oyun aracı olarak oynadılar mı, etkinlik sergi vs. için kaldırıldı mı?

Her etkinliğe yorum yapıyorum, sizin etkinliğiniz için de izninizle yorum yapmak istiyorum.

Sayın öğretmenim; Çocuklarınızın el becerilerini oluklu mukavvayı kıvırırlarken geliştirmiş olmanız çok iyi. Ayrıca gövde üzerine kanatların yapıştırılması işlemi sırasında da el göz koordinasyonlarına hizmet etmişsiniz.

Bir etkinliği gördüğümde ''ben nasıl uygulardım?'', diye düşünüyorum. İşte size yanıtım.

Kanatları yapıştırtmadan önce çocuklarla uçakların üzerinde bulunan semboller hakkında konuşup birkaç görsel örnek gösterir, üzerine pilanörlerini farklı kılacak resim çizmelerini isterdim. Böylece bütün yapılan pilanörlerin birbirinden farklı olmasını sağlar, yaratıcılıklarını desteklerdim.

Mesleğinizde başarılar diler, etkinliklerinizin kazanımları ile birlikte 'öğrenim süreci''ni de okumak istediğimi belirtmek isterim.:)
Hocam oynanabilecek her etkinlikle çocukların en azından 15-20 dakika oynamasını sağlıyorum. Bu etkinlikte de alttaki tekerleri eklemeden önce yarım saat kadar oynamalarına izin vermiştim. Tekerleri koyduktan sonra ise sergi için kaldırdık. Lakin haftada en azından 2-3 defa 3 boyutlu etkinlik yaptırdığım için oynama konusunda sıkıntı olmuyor.

Farklı kılmak için üzerlerine farklı resimler çizdirmesi biraz zor (Oluklu mukavva olduğu için) lakin birer bayrak ya da logo yaptırabilirdim. (Fakat bir 3 boyutlu etkinlik etkinlik güzel olduğunda -3 boyutlu etkinliklere diğer etkinliklere oranla daha önem verdiğimden sanırım- güzelliğini riske atmak istemiyorum)

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Ekleme: Yazınızın son cümlesine dikkat etmemişim...
Kazanımlar aklımda değil. Fakat klasik sanat etkinliklerinde olan kazanımlarını almıştım. O hafta taşıtları hava/kara/deniz olarak üçe bölüp işlemiştik.

Öğrenim sürecini de fotoğraf olmadan biraz zor anlatacağım ama umarım anlatabilirim.

Öncelikle parçalar: 1 tabaka oluklu mukavvayı önce boyuna 2 ye sonra da o 2 parçayı boyuna tekrar 2ye böldüm. oluşan 4 parçayı da çaprazlamasına 2ye böldüm. tekerlekler için de yaklaşık 2cm kalınlığında çocuk başı 2 şerit çizdim. Kanat ve pervaneyi de normal fon kartonuna çizdim.

4 çocuk gövdeyi oluşturan çapraz oluklu mukavvaları kesti. Diğer 4 çocuk da tekerlekleri oluşturan siyah şerit oluklu mukavvaları. Kanat ve pervanede ise herkes kendininkini kesti.

Tekerlekleri rulo şeklinde kıvırıp dışını yapıştırdılar. Gövdede ise geniş kısım içeride kalacak şekilde yine rulo olarak kıvırdılar. Kanatları uçağın kalın kısmında karşılıklı yapıştırdılar. Pervaneleri bozulmaması için önce ben bir iğne ile deldim. Çocuklar da deldiğim yerden bir kürdan ile deldiler. Sonra da yine kalın kısımda rulonun iç kısmına biraz yapıştırıcı dökerek rulonun içine bir kürdan soktular. Çocuklar uçaklarıyla biraz oynadıktan sonra ben yine tekerlekler ve dengede durması için destek kürdanlar için iğne ile delik açtım ve çocuklar da o deliklerden kürdanları sokup biraz bastırarak etkinliği tamamladılar. (İğne ile delik açmayınca çocuklar kürdanı sokamıyorlar. Güçleri yetmiyor)
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
BEN ZATEN GÖVDEYE DEĞİL, KANATLARA DEMİŞTİM. ÇOCUĞUN ÇİZECEĞİ BİR SEMBOL O ÇALIŞMAYI ÖZEL KILACAK, TEK DÜZE BİR ETKİNLİK OLMAKTAN ÇIKARTACAKTIR.

OLSUN VARSIN, GÖRSELLİĞİ BOZULSUN. ÖNEMLİ OLAN ÇOCUĞUN EMEĞİ ETKİNLİKTE FAZLA OLSUN, YARATICILIK OLSUN Kİ GELECEĞİNDE YARATICI DÜŞÜNEBİLSİN.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,896
Mesajlar
30,372
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×