Sergilerde
Sergi Hazırlığındaki Meslektaşlarıma Önerilerim:
1. Her çocuğun etkinliğinin eşit sayıda olmasına dikkat ediniz. Eşitlik ilkesini asla gözardı etmeyiniz.
2. Her etkinlikten bir tane kullanmanız kıyaslamayı önleyecektir.
3. Sergi sırasında etkinlikleri belirli özelliklere göre gruplandırmanız görsellik açısından önemlidir.
4. Serginizde oluşturacağınız ''Atatürk Köşesi''ni salondan en gözde yerine kapıdan girişte tam karşıya yerleştiriniz.
5. Sergi salonu kapısının /vitrin varsa birçok eser ile süslemek yerine bir kompozisyon ile süslemeniz yerinde okulun biraraya gelerek açtığı bir sergi ise; okul amblemlerinin çıktısını alıp, bir ağacın meyvesiymiş gibi kompozisyon oluşturmanız hoş olacaktır.
Not: Alttaki fotoğrafta yunus balığının burnundaki topta okul isimleri bulunmaktadır. okul logoları topun çevresine serpilmiştir. Sergi vitrin camı kompozisyonunu oluştururken logoları yelkenli olarak kullanmak çok daha parlak bir fikir olabilirdi. O AN BU İLHAM
GELMEMİŞTİ.
6. Serginizi yapacağınız tarih önceden bellidir. Bunun için sergi etkinliklerini sene başından biriktirmeye başlayınız ve bir liste oluşturup hangi çocuğun hangi alandaki etkinliğini kullandığınızı not ediniz. Bu size bir çocuğun hep yırtma-yapıştırma etkinliğinin olmasını ve eşitlik ilkesini korumanıza yardım edecektir.
7. Mutlaka resimden 2,5 ya da 3cm. taşacak bir pastpartuyu içinde resim renklerinin AZCA bulunduğu fon karton kullanarak oluşturun. Yoğun kullanılan bir renkten oluşturulmuş pastpartu resmin güzelliğini ortaya çıkarması yerine etkinliğiğ boğar.
8. Sergide kullanılan paravanları yerlere kadar doldurmak alttaki eserleri ilgi çekilmez kılar. Etkinliklerin göz hizasında sergilenmesine özen gösteriniz.
9. Serginiz yıl içinde yaptıklarınızın göstergesi olmalıdır. Dolayısı ile sergiyi gezenler çocukların neler öğrendiklerini bu görsellikle öğrenmelidirler.
10. Etkinlik sergileri 'ÖĞRETMENİN EL BECERİLERİNİN SERGİSİ'' ASLA OLMAMALIDIR.
11. ETİKETLEME: Etiketler özenli olmalı, etkinliğin sağ alt köşesine yapıştırılmalı ve çocuğun adı, Soyadı, Okul adı, sınıf adı, çocuğun eseri yaptığı tarihi içermelidir.
12. Serginizde toplumsal eğitim içeriği bulunmalı. Bu okul öncesinin yaygınlaştırılması ile ilgili olabileceği gibi engellilere yardımı da içerebilir.
Örneğin: BİR TRAMVAYA BİNERKEN NORMAL İNSANLARIN ENGELLİ VE BEBEK ARABALARI OLAN ANNELERİN BİNECEĞİ KAPILARIN AYRI OLDUĞUNA HİÇ BİRİMİZ DİKKAT ETMİYOR, O KAPILARI İNERKEN VE BİNERKEN KULLANARAK ONLARIN RAHAT HAREKET EMESİNİ ENGELLİYORUZ.
BU TÜRDEN TOPLUMSAL KURALLARA DA DİKKAT ÇEKMEK YERİNDE OLACAK, HATTA SERGİ SIRASINDA SERGİYİ GEZENLERLE KONU HAKKINDA SOHBET ETMEYİ DE UNUTMAMAK GEREKECEKTİR.
BAŞARILAR DİLERİM.
Sergi Hazırlığındaki Meslektaşlarıma Önerilerim:
1. Her çocuğun etkinliğinin eşit sayıda olmasına dikkat ediniz. Eşitlik ilkesini asla gözardı etmeyiniz.
2. Her etkinlikten bir tane kullanmanız kıyaslamayı önleyecektir.
3. Sergi sırasında etkinlikleri belirli özelliklere göre gruplandırmanız görsellik açısından önemlidir.
4. Serginizde oluşturacağınız ''Atatürk Köşesi''ni salondan en gözde yerine kapıdan girişte tam karşıya yerleştiriniz.
5. Sergi salonu kapısının /vitrin varsa birçok eser ile süslemek yerine bir kompozisyon ile süslemeniz yerinde okulun biraraya gelerek açtığı bir sergi ise; okul amblemlerinin çıktısını alıp, bir ağacın meyvesiymiş gibi kompozisyon oluşturmanız hoş olacaktır.
Not: Alttaki fotoğrafta yunus balığının burnundaki topta okul isimleri bulunmaktadır. okul logoları topun çevresine serpilmiştir. Sergi vitrin camı kompozisyonunu oluştururken logoları yelkenli olarak kullanmak çok daha parlak bir fikir olabilirdi. O AN BU İLHAM
GELMEMİŞTİ.

6. Serginizi yapacağınız tarih önceden bellidir. Bunun için sergi etkinliklerini sene başından biriktirmeye başlayınız ve bir liste oluşturup hangi çocuğun hangi alandaki etkinliğini kullandığınızı not ediniz. Bu size bir çocuğun hep yırtma-yapıştırma etkinliğinin olmasını ve eşitlik ilkesini korumanıza yardım edecektir.
7. Mutlaka resimden 2,5 ya da 3cm. taşacak bir pastpartuyu içinde resim renklerinin AZCA bulunduğu fon karton kullanarak oluşturun. Yoğun kullanılan bir renkten oluşturulmuş pastpartu resmin güzelliğini ortaya çıkarması yerine etkinliğiğ boğar.
8. Sergide kullanılan paravanları yerlere kadar doldurmak alttaki eserleri ilgi çekilmez kılar. Etkinliklerin göz hizasında sergilenmesine özen gösteriniz.
9. Serginiz yıl içinde yaptıklarınızın göstergesi olmalıdır. Dolayısı ile sergiyi gezenler çocukların neler öğrendiklerini bu görsellikle öğrenmelidirler.
10. Etkinlik sergileri 'ÖĞRETMENİN EL BECERİLERİNİN SERGİSİ'' ASLA OLMAMALIDIR.
11. ETİKETLEME: Etiketler özenli olmalı, etkinliğin sağ alt köşesine yapıştırılmalı ve çocuğun adı, Soyadı, Okul adı, sınıf adı, çocuğun eseri yaptığı tarihi içermelidir.
12. Serginizde toplumsal eğitim içeriği bulunmalı. Bu okul öncesinin yaygınlaştırılması ile ilgili olabileceği gibi engellilere yardımı da içerebilir.
Örneğin: BİR TRAMVAYA BİNERKEN NORMAL İNSANLARIN ENGELLİ VE BEBEK ARABALARI OLAN ANNELERİN BİNECEĞİ KAPILARIN AYRI OLDUĞUNA HİÇ BİRİMİZ DİKKAT ETMİYOR, O KAPILARI İNERKEN VE BİNERKEN KULLANARAK ONLARIN RAHAT HAREKET EMESİNİ ENGELLİYORUZ.
BU TÜRDEN TOPLUMSAL KURALLARA DA DİKKAT ÇEKMEK YERİNDE OLACAK, HATTA SERGİ SIRASINDA SERGİYİ GEZENLERLE KONU HAKKINDA SOHBET ETMEYİ DE UNUTMAMAK GEREKECEKTİR.

BAŞARILAR DİLERİM.