Ses Eğitimi
DIŞ KAYNAKLARDAN ALINTIDIR.
Amaç 7. Ses bilgisinin farkında olabilme.
Kazanımlar
1. Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
2. Aynı sesle başlayan sözcükler söyler.
3. Kafiyeli sözcükler söyler.
Öğrenim Süreci
Masalara bol resimli mecmualar bırakılır. Çocuklara kenarında süsler olan çalışma sayfaları, yapıştırıcılar dağıtlır.
Öğretmen vereceği ses ile ilgili tekerleme ve şiir söyler. Şiir ve tekerlemede geçen sözcüklerin hangi sesle başladığını sorar. Ardından birkaç tane aynı sesle başlayan nesne gösterir. Bu nesnelerin başlangıç seslerini sorar. Önlerindeki mecmualardan bu sesle başlayan resimler bulup kesmelerini ve süslü sayfalara yapıştırmalarını ister.
Çalışma sonunda her gruptaki çocuğun arkadaşlarına sayfasına yapıştırdığı resmin adını söylemesi istenir. Böylece gruptaki çocuklar otokontro sistemi ile birbirlerinin doğru yapıp yapmadıklarını gözlemlerler.
Daha sonra çalışmalardan doğru olanlar panoda sergilenir.
PLAN: EMEL ÖZDEMİR
02.02.2012
DIŞ KAYNAKLARDAN ALINTIDIR.
Amaç 7. Ses bilgisinin farkında olabilme.
Kazanımlar
1. Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
2. Aynı sesle başlayan sözcükler söyler.
3. Kafiyeli sözcükler söyler.
Öğrenim Süreci
Masalara bol resimli mecmualar bırakılır. Çocuklara kenarında süsler olan çalışma sayfaları, yapıştırıcılar dağıtlır.
Öğretmen vereceği ses ile ilgili tekerleme ve şiir söyler. Şiir ve tekerlemede geçen sözcüklerin hangi sesle başladığını sorar. Ardından birkaç tane aynı sesle başlayan nesne gösterir. Bu nesnelerin başlangıç seslerini sorar. Önlerindeki mecmualardan bu sesle başlayan resimler bulup kesmelerini ve süslü sayfalara yapıştırmalarını ister.
Çalışma sonunda her gruptaki çocuğun arkadaşlarına sayfasına yapıştırdığı resmin adını söylemesi istenir. Böylece gruptaki çocuklar otokontro sistemi ile birbirlerinin doğru yapıp yapmadıklarını gözlemlerler.
Daha sonra çalışmalardan doğru olanlar panoda sergilenir.
PLAN: EMEL ÖZDEMİR
02.02.2012