Sınıfımda Kaç Kız, Kaç Erkek Var?
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kullanarak grafiği oluşturur.
2. Nesneleri sembollerle gösterir.
3. Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir.
4. Grafikte yer alan nesneleri sayar.
5. Grafiği inceleyerek sonuçlarını söyler.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
-Arkadaşlarını kız ve erkek oluşuna göre gruplar.
BA Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden – sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar
3. Yarım bırakılan OYUNU özgün bir şekilde tamamlar.
UYGULAMA:
Öğretmen yere bir holihop bırakır. Kızların holihopun içine girmelerini, erkeklerin holihopun dışında kalmalarını ister.
''Bu oyunun devamı nasıl olmalı?'', diye çocuklara sorar. çocukların önerileri dikkate alınıp, oyun farklı biçimlerde devam eder.
Oyunun sonunda kaç kız, kaç erkek olduklarını sayar, tahtadaki grafik üzerine çentik atarak ya da sayıyı yazarak gösterir.
Kendi grafiklerin oluşturabilmeleri için kızların kız kafası, erkeklerin erkek kafası çalışabilecekleri söylenir.
Kafayı çalışabilmek için daireyi ne kullanarak çizebilecekleri sorulur. Artık malzeme köşesinden kavanoz kapaklarını alır, daire çizer, keser, yün, boncuk, düğme, oynar göz gibi malzemeler kullanıp etkinliğini tamamlar.
Öğretmen çalışmasını en çabuk bitiren çocukların ellerine kız ve erkek resimleri verip kesmelerini rica eder.
Bir başka öğrenci grafiği oluşturabilecekleri fon kartonu öğretmene getirir. önce kız ve erkek resimlerini yapıştırırlar.
Kız resminin altına kız kafalarını, erkek resminin altına erkek kafalarını yapıştırırlar. sayarlar.
Eksik olup olmadığını, kafaları doğru bölüme yapıştırıp yapıştırmadıklarını kontrol ederler.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kullanarak grafiği oluşturur.
2. Nesneleri sembollerle gösterir.
3. Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir.
4. Grafikte yer alan nesneleri sayar.
5. Grafiği inceleyerek sonuçlarını söyler.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
-Arkadaşlarını kız ve erkek oluşuna göre gruplar.
BA Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden – sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar
3. Yarım bırakılan OYUNU özgün bir şekilde tamamlar.
UYGULAMA:
Öğretmen yere bir holihop bırakır. Kızların holihopun içine girmelerini, erkeklerin holihopun dışında kalmalarını ister.
''Bu oyunun devamı nasıl olmalı?'', diye çocuklara sorar. çocukların önerileri dikkate alınıp, oyun farklı biçimlerde devam eder.
Oyunun sonunda kaç kız, kaç erkek olduklarını sayar, tahtadaki grafik üzerine çentik atarak ya da sayıyı yazarak gösterir.
Kendi grafiklerin oluşturabilmeleri için kızların kız kafası, erkeklerin erkek kafası çalışabilecekleri söylenir.
Kafayı çalışabilmek için daireyi ne kullanarak çizebilecekleri sorulur. Artık malzeme köşesinden kavanoz kapaklarını alır, daire çizer, keser, yün, boncuk, düğme, oynar göz gibi malzemeler kullanıp etkinliğini tamamlar.
Öğretmen çalışmasını en çabuk bitiren çocukların ellerine kız ve erkek resimleri verip kesmelerini rica eder.
Bir başka öğrenci grafiği oluşturabilecekleri fon kartonu öğretmene getirir. önce kız ve erkek resimlerini yapıştırırlar.
Kız resminin altına kız kafalarını, erkek resminin altına erkek kafalarını yapıştırırlar. sayarlar.
Eksik olup olmadığını, kafaları doğru bölüme yapıştırıp yapıştırmadıklarını kontrol ederler.
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR